Gå til innhold

Strekk i låret - noen tips?


InaL

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å dra på meg en skikkelig strekk på siden av framside lår (aner ikke hva de forskjellige musklene heter), noe som er utrolig irriterende - gjør vondt bare å gå i trapper, så knebøy, utfall, markløft og all annen god trening for beina er helt uaktuelt om dagen. Utrolig kjedelig siden jeg akkurat har fått nytt treningsprogram og var klar for å gi alt. Er det noen der ute som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gå over litt raskere? Eventuelt noen andre gode øvelser jeg kan gjøre som ikke vil gjøre vondt? Hva slags erfaringer har dere med strekk/overbelastninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har ihvertfall vært storfornøyd de gangene jeg har vært 100% etter under fire uker. Var en gang jeg var fin etter to uker, men da mente fysioen at det bare var litt krampetendenser eller et lignende uttrykk. Har desverre en del erfaring med den type skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Ser denne er gammel, men sliter med strekk i fremside lår. Hvordan går det og evt hvordan fikset du det?

Strekk må bare hviles til det går det over. Du kan forebygge strekk ved å trene bevegelighet (tøying og sånt) og varme skikkelig opp før du utfører øvelsene. Eksposive øvelser som krever mye mer oppvarming enn utholdene øvelser. Dvs at en sprinter må varme opp mer en dobbelt så lenge som en maratonløper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...