Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her inne har noen smarte råd å komme med. Har fra 1.mai 2011 til 1.juni 2012 gått ned 45 kg. Startet på 135 kg. Er 165 høy, jente,33 år. Kickstarten var nok at jeg gikk til legen og fikk henvisning til overvektsklinikk. Har gått ned i vekt ved å trene og å spise sunt. Prøvde psmf for noen uker siden. Da ble alt surr. Har slitt med foholdet til mat og kropp før å (en blir ikke 135kg ute å ha komplekser tror jeg..) men etter psmf er det værre. Gikk opp 2 kg etter jeg sluttet med psmf og gikk over til å spise sunt og trene. Jeg prøver å ligge på 1500 kcal pr dag, men ser at noen dager blir det 1800, og noen dager 1300. Jeg trener 4 ganger i uken. Trener da 1 time på ergometersykkel og gjør styrketrening hjemme. Ikke klar for helsestudio enda..Har nå vært 3 uker siden jeg sluttet med psmf og vekta gikk opp 2 kg og er der enda. Tenker på mat hele tiden. Sitter her nå og venter på at butikken skal åpne...ikke for at jeg vil skeie ut, men fordi at da kan jeg jo..Det jeg lurer på er;

-nå sitter kiloene som støpt. Er dette en reaksjon på at jeg sluttet med psmf og spiser nå vanlig mat? Eller er det ett vektplatå?

-spiste i store perioder 1200kcal. Bør jeg gå tilbake til det?

-jeg er 91.5 kg nå og dermed ikke så stor som jeg var. Men i mitt hodet er jeg det. Vet jo at jeg er stor enda, men likevel følger ikke hodet med liksom. Er dette en form for spiseforstyrrelse eller er det uungåelig at man blir veldig opptatt av slike ting når en legger om livet og står på så hardt hele tiden?

-jobber om natten. Har gått ned mye i vekt, til tross for at legen sier det ikke var mulig. Men har nå vekten stoppet av den grunn?

Ble mange spørsmål det her..er innmari frustrert..får ingen betaling for innsatsen..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt, wow så flink du har vært! Fantastisk at du har gått ned 45 kg!! Det bør du være stolt over :D

Vektnedgang er alltid enklest i begynnelsen, spesielt med et utgangspunkt som du hadde. Da reagerer kroppen voldsomt på bedre kosthold og økt aktivitet. Etterhvert som du går nedover i vekt, slik du har gjort, så vil det bli vanskeligere og det vil kreve mer av deg å fortsette å gå ned i vekt. Bare så det er sagt.

Du er kjempe flink som trener 4 ganger i uken, det viser at du har motivasjon :thumbsup:

Så, noen spørsmål:

1. 1 time på ergometersykkelen - hva slags tempo og intensitet kjører du? Blir du svett og sliten etter du er ferdig?
  2. Hva slags styrketrening gjør du hjemme? Hvilke øvelser?
  3. Hvordan er kostholdet ditt? - Altså, hva består det av?
  4. Hvordan er aktivitetsnivået ditt utenom de 4 treningsøktene dine i uken?

Ellers ville jeg egentlig kastet vekten.. Eller, om du absolutt vil beholde den, så vei deg maks 1 gang i måneden, og gå heller over til å bruke målebånd og mål deg hver uke. Det vil gi deg en mye bedre oversikt over fremgangen din, da vekten kan variere opptil 5 kg fra dag til dag avhengig av hva du har spist dagen før og for oss jenter hvor du ligger an i syklusen mtp mensen.

Du sier du synes du ser like stor ut som før, hva med å ta månedlige formbilder? Jeg vet det høres skummelt ut å ta bilder av deg selv i f.eks undertøy, men det er ingen andre enn deg selv som trenger å se disse bildene. På den måten ser du svart på hvitt at du har blitt mindre og at ting har forandret seg :D

Og helt til sist, vær tålmodig. Ikke gi opp bare fordi du ikke ser, eller tror du ikke ser resultater. Resultatene kommer! :thumbsup:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-354516
Del på andre sider

Høres ut som om du trenger å fokusere mer på å normalisere forholdet ditt til mat og få et bedre forhold til kroppen din, ja det er en spiseforstyrrelse/kroppsbildeforstyrrelse.Om du ikke allerede har en ville jeg ha tatt kontakt med en psykolog. Har selv gått ned ca like mye som deg (125 til 85 nå) så jeg skjønner litt av problematikken din. 125 til 94 var de letteste kiloene, etter det krever det litt mer innsats.

Personlig hadde jeg en psykiatrisk sykepleier som bitchslappa meg når negative tanker om mat og egen kropp tok helt over. Det har gitt meg verktøy til at jeg klarer å pense meg inn på riktig spor nå.

Er ellers enig med Fitplease sitt innlegg :)

Og kjempeflott at du har greid å gå ned så mye! :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-354710
Del på andre sider

wow kjempebra! Jeg skulle ikke ned så mange kg, men som deg blir man motivert av stor fremgang istarten og når finpussen og den skikkelige bygge og stramme inn jobben kommer, da blir det litt verre og ting tar tid. hvis du har nådd ett platå bør du kanskje forsøke ett litt større underskudd, dersom kroppen har vendt seg til det underskuddet du har nå. Tren hovedsakelig tung styrketrening med vekter og spise ren mat: kjøtt, fisk, grønnsaker, fisk og proteinrike meieriprodukter uten for mye karbo.

Enig i at du bør hive vekta, frem med målebåndet!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-354783
Del på andre sider

Først av alt, wow så flink du har vært! Fantastisk at du har gått ned 45 kg!! Det bør du være stolt over :D

Vektnedgang er alltid enklest i begynnelsen, spesielt med et utgangspunkt som du hadde. Da reagerer kroppen voldsomt på bedre kosthold og økt aktivitet. Etterhvert som du går nedover i vekt, slik du har gjort, så vil det bli vanskeligere og det vil kreve mer av deg å fortsette å gå ned i vekt. Bare så det er sagt.

Du er kjempe flink som trener 4 ganger i uken, det viser at du har motivasjon :thumbsup:

Så, noen spørsmål:

1. 1 time på ergometersykkelen - hva slags tempo og intensitet kjører du? Blir du svett og sliten etter du er ferdig?
  2. Hva slags styrketrening gjør du hjemme? Hvilke øvelser?
  3. Hvordan er kostholdet ditt? - Altså, hva består det av?
  4. Hvordan er aktivitetsnivået ditt utenom de 4 treningsøktene dine i uken?

Ellers ville jeg egentlig kastet vekten.. Eller, om du absolutt vil beholde den, så vei deg maks 1 gang i måneden, og gå heller over til å bruke målebånd og mål deg hver uke. Det vil gi deg en mye bedre oversikt over fremgangen din, da vekten kan variere opptil 5 kg fra dag til dag avhengig av hva du har spist dagen før og for oss jenter hvor du ligger an i syklusen mtp mensen.

Du sier du synes du ser like stor ut som før, hva med å ta månedlige formbilder? Jeg vet det høres skummelt ut å ta bilder av deg selv i f.eks undertøy, men det er ingen andre enn deg selv som trenger å se disse bildene. På den måten ser du svart på hvitt at du har blitt mindre og at ting har forandret seg :D

Og helt til sist, vær tålmodig. Ikke gi opp bare fordi du ikke ser, eller tror du ikke ser resultater. Resultatene kommer! :thumbsup:

takk! :) Intensiteten er høy hele timen på sykkelen. Lar alldri pulsen gå under 140. Ligger mest mellom 150 og 160. Styrkeøvelsene er at jeg bruker 2,5 kg armmanualer. tar vanlige biceps og triceps. Deretter rompeøvelser (ligger på siden, bøyer bena opp og hever og senker benet) repitisjonen er 20 ganger på hver side. SÅ tar jeg 40 situps og planke i 40 sekund. Så jeg kunne sikkert gjort mere på styrkefronten?? Kostholdet går i knekkebrød til alle måltid utenom middag. Endel nutrillette bar innimellom. Middag er ofte fisk, karbonadekjøttdeig eller kyllingfilet. Salat til. Eller tortillalefse og kesam. Drikker mye pepsi max..liksom trøsten det..Er ikke mye aktiv utenom treningen. Jobber i helsevesenet da, så er aktiv de ca 30 timene i uka jeg er på jobb. Utenom det så sover jeg mye. Er helt tappet..

Mm. ta bilder er en ide da. Som du sier; trenger jo ikke vise de til noen..Tusen takk for input!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-355195
Del på andre sider

wow kjempebra! Jeg skulle ikke ned så mange kg, men som deg blir man motivert av stor fremgang istarten og når finpussen og den skikkelige bygge og stramme inn jobben kommer, da blir det litt verre og ting tar tid. hvis du har nådd ett platå bør du kanskje forsøke ett litt større underskudd, dersom kroppen har vendt seg til det underskuddet du har nå. Tren hovedsakelig tung styrketrening med vekter og spise ren mat: kjøtt, fisk, grønnsaker, fisk og proteinrike meieriprodukter uten for mye karbo.

Enig i at du bør hive vekta, frem med målebåndet!

Måler meg jeg. Men der har det heller ikke skjedd noe på dnart 4 uker..Mm...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-355198
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du trenger å fokusere mer på å normalisere forholdet ditt til mat og få et bedre forhold til kroppen din, ja det er en spiseforstyrrelse/kroppsbildeforstyrrelse.Om du ikke allerede har en ville jeg ha tatt kontakt med en psykolog. Har selv gått ned ca like mye som deg (125 til 85 nå) så jeg skjønner litt av problematikken din. 125 til 94 var de letteste kiloene, etter det krever det litt mer innsats.

Personlig hadde jeg en psykiatrisk sykepleier som bitchslappa meg når negative tanker om mat og egen kropp tok helt over. Det har gitt meg verktøy til at jeg klarer å pense meg inn på riktig spor nå.

Er ellers enig med Fitplease sitt innlegg :)

Og kjempeflott at du har greid å gå ned så mye! :D

Takk!

veninner sier også psykolog ja..terskelen er stor for det. Men fortsetter det som nå må jeg vel.. Grattis med nedgangen din!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-355199
Del på andre sider

Takk!

veninner sier også psykolog ja..terskelen er stor for det. Men fortsetter det som nå må jeg vel.. Grattis med nedgangen din!!

Takk takk :)

Du burde bare komme over den terskelen så fort som mulig. Uansett så må du til fastlege og få henvisning videre til psykolog. Ventetiden er ca 6 måneder siden problemet ditt ikke er første prioritet, med mindre du har tilleggs problematikk du ikke opplyser til oss.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-355522
Del på andre sider

takk! :) Intensiteten er høy hele timen på sykkelen. Lar alldri pulsen gå under 140. Ligger mest mellom 150 og 160. Styrkeøvelsene er at jeg bruker 2,5 kg armmanualer. tar vanlige biceps og triceps. Deretter rompeøvelser (ligger på siden, bøyer bena opp og hever og senker benet) repitisjonen er 20 ganger på hver side. SÅ tar jeg 40 situps og planke i 40 sekund. Så jeg kunne sikkert gjort mere på styrkefronten?? Kostholdet går i knekkebrød til alle måltid utenom middag. Endel nutrillette bar innimellom. Middag er ofte fisk, karbonadekjøttdeig eller kyllingfilet. Salat til. Eller tortillalefse og kesam. Drikker mye pepsi max..liksom trøsten det..Er ikke mye aktiv utenom treningen. Jobber i helsevesenet da, så er aktiv de ca 30 timene i uka jeg er på jobb. Utenom det så sover jeg mye. Er helt tappet..

Mm. ta bilder er en ide da. Som du sier; trenger jo ikke vise de til noen..Tusen takk for input!!

Ut i fra det lille du skriver om kostholdet ditt, så er det ting du kan og absolutt burde forandre. Knekkebrød kan umulig gjøre deg særlig mett, og i hvertfall ikke særlig lenge..?? Og nutrilett barene må du love å aldri kjøpe igjen, det er bortkastede kalorier!! (og ikke minst penger) Ikke rart du tenker på mat hele tiden, du må jo gå rundt sulten mesteparten av dagen? Pepsi max ser jeg forresten ikke noe problem i, bortsett fra at det kan gi noen ekstra søtsug.

Høres ut som middagene dine er bra, men du burde spise like bra resten av dagen. Det er kjempe viktig at du får i deg nok proteiner, ca 120-150 g hver dag. Som et eksempel er det ca 27 g proteiner i én laksefilet, ca 29 g i én kyllingfilet, så som du kanskje skjønner så er det viktig å spise mat som inneholder mye proteiner for å komme opp i proteinmengden du trenger. Øk bevisstheten rundt hva du putter i munnen hver dag. Logg alt du spiser hver eneste dag på diett.no. På den måten kan du sjekke hvor mange kalorier du får i deg per dag og sammensetningen ifht næringsinnhold. Mange synes det er vanskelig å komme opp å høyt nok proteinnivå med bare mat og bruker proteinshaker som et tillegg. Det er jo noe du kan vurdere om du ser at du ikke klarer å få i deg nok. Du vil merke at proteinrik mat gjør deg mer og lengre mett :)

Siden du ikke vil gå på treningssenter riktig enda, så burde du kanskje investere i noen tyngre manualer du kan bruke hjemme. Du gjør i tillegg styrkeøvelser på veldig små muskler på kroppen, noe som er veldig lite effektivt. Jeg foreslår at du gjør øvelser som tar større muskelgrupper og hvor du bruker kroppsvekten din; f.eks knebøy med manualer, statisk knebøy hvor du står i 90 grader inntil en vegg (vugg gjerne litt opp og ned mens du står i posisjon for å tyne musklene), planken, utfall med manualer, bulgarsk utfall med manualer, push ups på knærne, dips på en stol/krakk, skulderpress mm. Søk litt rundt på nettet etter øvelser, men gjør øvelser hvor du må bruke mange muskler.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-355896
Del på andre sider

kan nesten love deg at du vil gå ned om du kvitter deg med knekkebrødene og nutrilett barene. Ha heller klart og oppskjært frukt og grønt, nøtter i ferdigoppmålte porsjoner, skyr, mager kesam og Cottage cheese i kjøleskapet. mange er livredd for frukt siden det jo er karbohydrater, men så lengde du holder det til frukten og ikke heller innpå glassvis av fruktjuice så er det ingen fare.

proteinpulver kan være fint om du får i deg for lite proteiner, men jeg synes selv at det ikke metter spesielt lenge- dog er det fint som mellommåltid.

Hvis du spiser mat som metter så er det lettere å holde unna søtsuget fordi du holder blodsukkeret mer stabilt enn om man spiser mye karbohydrater.

det handler mye om å skape nye vaner og rutiner. hvis du har spist på samme måte hele livet så skjønner man at det vil ta tid og endre på flisa, man må prøve og feile litt. men ville absoslutt forsøkt å fjerne korn og pasta fra kostholdet en periode, for å se forskjellen.

Mitt beste tips er planlegg og forbered:) Lag handleliste, kutt og skjær, stek og pakk i bokser- :)

Angående trening: Jeg begynte med fullkroppsprogrammet som ligger her på bloggen- Hjemmetreningsprgram-. så kjøpte jeg meg ett vektsett på tilbud + benk på en butikk i oslo. kostet 2000 for benk, stang og vektskiver på 55kg tilsammen- er ikke noe olympisk sett, men det gjør nytten enn så lenge- Og jeg har mye å gå på på fremgang. Det viktigste er å trene de øvelsene som bruker mye av kroppen og øke vektene fra treningsøkt til treningsøkt:) Styrketrening er mye bedre for fettforbrenning enn kondis- spseielt om du er på kaloriunderskudd er det ikke spes gunstig å slite seg ut på kondistrening.

du sier du sover mye- har det alltid vært sånn? det kan være mange grunner, f.eks jernmangel, vitamin eller mineralmangler, at du blir utslitt av kardioen?

Jeg tar alltid vitaminer og jern om morgene, har veldig lett for å få jernmangel- og da blir jeg som du beskriver tappet for energi, kjempetrøtt og vil bare sove.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-357532
Del på andre sider

Ut i fra det lille du skriver om kostholdet ditt, så er det ting du kan og absolutt burde forandre. Knekkebrød kan umulig gjøre deg særlig mett, og i hvertfall ikke særlig lenge..?? Og nutrilett barene må du love å aldri kjøpe igjen, det er bortkastede kalorier!! (og ikke minst penger) Ikke rart du tenker på mat hele tiden, du må jo gå rundt sulten mesteparten av dagen? Pepsi max ser jeg forresten ikke noe problem i, bortsett fra at det kan gi noen ekstra søtsug.

Høres ut som middagene dine er bra, men du burde spise like bra resten av dagen. Det er kjempe viktig at du får i deg nok proteiner, ca 120-150 g hver dag. Som et eksempel er det ca 27 g proteiner i én laksefilet, ca 29 g i én kyllingfilet, så som du kanskje skjønner så er det viktig å spise mat som inneholder mye proteiner for å komme opp i proteinmengden du trenger. Øk bevisstheten rundt hva du putter i munnen hver dag. Logg alt du spiser hver eneste dag på diett.no. På den måten kan du sjekke hvor mange kalorier du får i deg per dag og sammensetningen ifht næringsinnhold. Mange synes det er vanskelig å komme opp å høyt nok proteinnivå med bare mat og bruker proteinshaker som et tillegg. Det er jo noe du kan vurdere om du ser at du ikke klarer å få i deg nok. Du vil merke at proteinrik mat gjør deg mer og lengre mett :)

Siden du ikke vil gå på treningssenter riktig enda, så burde du kanskje investere i noen tyngre manualer du kan bruke hjemme. Du gjør i tillegg styrkeøvelser på veldig små muskler på kroppen, noe som er veldig lite effektivt. Jeg foreslår at du gjør øvelser som tar større muskelgrupper og hvor du bruker kroppsvekten din; f.eks knebøy med manualer, statisk knebøy hvor du står i 90 grader inntil en vegg (vugg gjerne litt opp og ned mens du står i posisjon for å tyne musklene), planken, utfall med manualer, bulgarsk utfall med manualer, push ups på knærne, dips på en stol/krakk, skulderpress mm. Søk litt rundt på nettet etter øvelser, men gjør øvelser hvor du må bruke mange muskler.

Takk for svar! Mye gode forslag! Skal ta det til meg og prøve å endre på aker og ting. Så får vi se.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-357969
Del på andre sider

kan nesten love deg at du vil gå ned om du kvitter deg med knekkebrødene og nutrilett barene. Ha heller klart og oppskjært frukt og grønt, nøtter i ferdigoppmålte porsjoner, skyr, mager kesam og Cottage cheese i kjøleskapet. mange er livredd for frukt siden det jo er karbohydrater, men så lengde du holder det til frukten og ikke heller innpå glassvis av fruktjuice så er det ingen fare.

proteinpulver kan være fint om du får i deg for lite proteiner, men jeg synes selv at det ikke metter spesielt lenge- dog er det fint som mellommåltid.

Hvis du spiser mat som metter så er det lettere å holde unna søtsuget fordi du holder blodsukkeret mer stabilt enn om man spiser mye karbohydrater.

det handler mye om å skape nye vaner og rutiner. hvis du har spist på samme måte hele livet så skjønner man at det vil ta tid og endre på flisa, man må prøve og feile litt. men ville absoslutt forsøkt å fjerne korn og pasta fra kostholdet en periode, for å se forskjellen.

Mitt beste tips er planlegg og forbered:) Lag handleliste, kutt og skjær, stek og pakk i bokser- :)

Angående trening: Jeg begynte med fullkroppsprogrammet som ligger her på bloggen- Hjemmetreningsprgram-. så kjøpte jeg meg ett vektsett på tilbud + benk på en butikk i oslo. kostet 2000 for benk, stang og vektskiver på 55kg tilsammen- er ikke noe olympisk sett, men det gjør nytten enn så lenge- Og jeg har mye å gå på på fremgang. Det viktigste er å trene de øvelsene som bruker mye av kroppen og øke vektene fra treningsøkt til treningsøkt:) Styrketrening er mye bedre for fettforbrenning enn kondis- spseielt om du er på kaloriunderskudd er det ikke spes gunstig å slite seg ut på kondistrening.

du sier du sover mye- har det alltid vært sånn? det kan være mange grunner, f.eks jernmangel, vitamin eller mineralmangler, at du blir utslitt av kardioen?

Jeg tar alltid vitaminer og jern om morgene, har veldig lett for å få jernmangel- og da blir jeg som du beskriver tappet for energi, kjempetrøtt og vil bare sove.

Pasta har jeg kuttet. Men er skeptisk til å kutte knekkebrødene. ok for en sund, men prøver å finne noe jeg kan leve med. Skyr og cottage scheese liker jeg ikke, men kan teste ut å ha nøtter og frukt liggende. Har alltid sovet mye ja, men mer i det siste.l går på miltivitaminer, men ikke jern. så kan jo prøve det. styrke vs. kondistrening sier mange så mye forskjellig om. Kondis forbrenner jo mye kcal. Men jeg har mye å gå på hva styrke gjelder, så kan jo se på om jeg orker å hivemeg på noen flere øvelser. Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-357970
Del på andre sider

Ta en blodprøve for å sjekke d-vitamin og jern.

Ellers blir jeg nesten rørt av alle engasjerende tilbakemeldingene du får, fantastisk!

Og du da, helt utrolig hvor flink du har vært! Gjør som alle de gode rådene sier, så vil det skje forandringer tenker jeg.

Jeg var skikkelig i kjelleren for litt siden, da lå D-vitamin helt nede på 23 hos meg. Har smurt meg med solfaktor 30 og 50 de siste årene og ikke fått i meg tilskudd fra solen. Spist masse fisk, men enda helt tom.

Sol kroppen i 15 min før krem evt plagg man gjemmer seg bak;) Så kommer det naturlig nok ekstra energi.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-358016
Del på andre sider

Annonse

Skyr og cottage scheese liker jeg ikke

:eek:! haha.. neida, men har du forsøkt Cottage cheese med fun light?? Det er grisegodt! Med bær oppi der så har du ett kjempegodt og sunt måltid:) Lov meg at du prøver! Jeg fikset heller ikke CC før, men utrolig hva smaktilsetning kan gjøre. er det klumpene du ikke liker så kan du kjøre dte i stavmikser ELLER bruke mager kesam istedenfor:) Ett annet tips er å bruke det i baking:) Lag pannekaker at mandelmel, cottage cheese, egg, proteinpulver.

Andre smaktilsetninger du kan forsøke er: vaniljeessens, nuggatti eller sjokadepålegg( 1 ss) , kanel og sukrin, syltetøy uten tilsatt sukker(1 ss), mose bær oppi eller hvis du skal spise salat, kan du blande boksen med noen ss dressing(valgfri smak som du liker som inneholder lite karbo per 100g) også bare heller du det oppi salataen- da får du masse ekstra protein i salataen som metter og smaker godt:)

God oppskrift på lefser av egg:

1 egg

2 hvitter

8ts fiberhusk

6 ss mager kesam

Bland sammen og la svelle i fem minutter, smøres utover en smurt langpanne/pizzabakepapir og stek på 150 grader i ca 10 min:) Kutt opp med pizzaskjærer i fire biter og bruk som lefser med masse godt pålegg og grønt i:) Kjempefin som alternativ til brød og knekkebrød:)

Knekkebrød kan du jo også bake selv av frø og mandelmel f.eks. hvis du heller liker at det knaser litt;)

Kardio forbrenner ja, men om du skal ned i fett er det beste å trene styrketrening, da vil du merke at kroppen din former seg på en annen måte, og selv om du står stille på vekten vil kroppen se mer fit ut etterhvert. Muskler tar mindre plass i kroppen enn fett- dvs . du kan ha gått ned i fett, opp i muskler uten at det synes på vekta:) Og hvis du ikke ser fremgang vil jeg iallefall anbefale deg noen uker med hovedsakelig styrketrening 3 ganger i uken og kutte knekkebrød og nutrilett til fordel for det over- da bør du se resultater:)

Drikk mye også:)

og du bør kanskje be legen ta blodprøver før du begynner på jern og evt. tilskudd. så du ikke gjør vondt verre:)

Og igjen: du har jo jobbet kjempebra hittil!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-358067
Del på andre sider

hmm...det vil jo holde seg sammen uten mager kesam også siden både egg og fiberhusk er bindematerialet. blir vel da egentlig mer som en eggepannekake med fiber? forsøk det?

ellers vet jeg ikke helt.. tofu kanskje? for å forhøye proteininnholdet. lurer på om det finnes en sånn smøremyk type av det.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-358094
Del på andre sider

ja om det finnes så er det sikkert flott:) Så bra! Fant oppskriften her inne, lurer på om det var Fit91 som fant den på. Vil ikke ta cred selv, men elsker den oppskriften og bruker den masse, har reddet meg fra knekkebrødlivet iallefall- også går det kjapt og ingen stivpisking av hvitter så da er jeg veldig veldig happy:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-358097
Del på andre sider

ja om det finnes så er det sikkert flott:) Så bra! Fant oppskriften her inne, lurer på om det var Fit91 som fant den på. Vil ikke ta cred selv, men elsker den oppskriften og bruker den masse, har reddet meg fra knekkebrødlivet iallefall- også går det kjapt og ingen stivpisking av hvitter så da er jeg veldig veldig happy:)

Nå har jeg en til steking med laktosefri yoghurt, spennende! Da kan jeg lage en til meg med 1 plomme og ungene kan få plommeoverskuddet. Dobbel lykke!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9658-hva-n%C3%A5/#findComment-358267
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...