Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bare lurte på om snus/tobakk hemmer styrketrening eller fettforbrenning?

Jeg trener styrke og cardio flere ganger i uken.

Jeg snuser daglig, men aldri mens jeg trener selvfølgelig. Men sitter og lurer på om det har noen negativ effekt på treningen min? Har prøvd å finne fram til svaret ved å google i hyttogpine, men finner aldri noe som bekrefter det.

Derfor jeg spør dere, takker forresten for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9445-snus-eller-tobakk-generelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutter snusen en time før trening, og drøyer et par timer etter. Kun fordi nikotin påvirker blodsirkulasjonen. Den snusen jeg tar etter de timene er relativt himmelsk for å si det sånn :-) Belønning ftw.

At nikotin skulle påvirke blodsukker eller fettforbrenning har jeg ikke hørt om, finnes det kilder?

samme diskusjon i denne linken: tobakksvarer og trening! | Fitnessbloggen Forum

Er nok fakta at nikotin trekker sammen blodårene og skaper dårligere blodsirkulasjon.

Hvor mye dette påvirker treningen har jeg ingen fakta på men snuser selv og har ikke merket noe negative effekter i treningen :)

Annonse

Kutter snusen en time før trening, og drøyer et par timer etter. Kun fordi nikotin påvirker blodsirkulasjonen. Den snusen jeg tar etter de timene er relativt himmelsk for å si det sånn :) Belønning ftw.

At nikotin skulle påvirke blodsukker eller fettforbrenning har jeg ikke hørt om, finnes det kilder?

Niktoin har halveringstid på 1-2 timer, så tviler på det har store effekten å kutte det ut en time før:P

Med tanke på at nikotin forhøyer blodsukkeret, og fortynner blodårene, men tenkte noe igrunn bortsett fra det :)

Blodårene dine hopper ikke tilbake til normalt bare for du dropper snus på trening. Og blodtilstrømning trenger ikke nødvendigvis bety bedre resultater på trening oclusion training f.eks ( nei jeg sier ikke at nikotin tilsvarer oclusion training :p) . Ville heller bekymret meg for fortynnede blodårer resten av døgnet.

ENDELIG klart å slutte, tror jeg :D har ikke kjøpt siden onsdag, snuste to på fredag, en lørdag, en i går og ingen i dag :D Har også hørt mye om at du ikke skal snuse rett før trening, for da får du dårligere blodsirklasjon eller noe, og det merker jeg også, føler seg mye mer oppkvikket når man ikke har snust en stund før trening..Men den snusen rett etter trening, SAVN!! :p

Annonse

Gjest SlettetBruker3
ENDELIG klart å slutte, tror jeg :D har ikke kjøpt siden onsdag, snuste to på fredag, en lørdag, en i går og ingen i dag :D Har også hørt mye om at du ikke skal snuse rett før trening, for da får du dårligere blodsirklasjon eller noe, og det merker jeg også, føler seg mye mer oppkvikket når man ikke har snust en stund før trening..Men den snusen rett etter trening, SAVN!! :p

Flink du har vært! Men snusen etter trening, DEN tror jeg på at du vil savne :wub: himmelsk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...