Gå til innhold

Trening i Bergen


Camill84

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en anbefalning på en plass hvor det er greit å trene i Bergen? Jeg er student, og jeg vet at SiB har mange treningssentre, men jeg er alikevell på utkikk etter andre plasser å trene. Det MÅ være litt spinnig timer og andre timer der..

Det kan heller ikke koste skjorta.

Jeg vurderer Sprek og Blid på danmarksplass for da kan jeg innimellom trene med noen andre på andre sprek og blid sentre uten at jeg blir blakk...

Takker for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, et godt spm du stiller.. Men det har seg sånn at jeg har til nå vært medlem der. Og det er greit det, men jeg må et stykke avgårde for å gå på de, med ett unntak som er litt nærme. Men der har de veldig lite tilbud. Jeg er sjenert og flau og liker meg best på gruppetrening eller spinning. Men når de da har et tilbud som er litt lite spesielt nå liker jeg det ikke.

Jeg kan sef reise til byen og andre plasser, men det er stress og føler at jeg vil ha en plass å gå på, ikke sitte og tråle timeplaner for de ulike sentrene. Men det er det billigste, det vil jeg ikke si noe på. Men for en som bor litt utenfor byen og det går ikke buss o.l. til fantoft blir det kronglete. Dårlige argument altså, men når det er tiltak for meg å reise til og fra er det lett for meg å la det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner sprek og blid Danmarksplass. Jeg bor ca 200m fra det senteret, og det er gåavstand til både Årstad, vektertorget, studentsenteret og sib sentrum. Fantofthallen ligger rett ved et bybanestopp, og om du bor i nærheten av danmarksplass er det ikke langt til bybanen :)

Og på VT er både eg og Lysne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, man har Elixia som ligger på Laksevåg og Kokstad hvor det er et rimelig bra utvalg av timer, samt dyktige instruktører. Ligger vel en pris på 400-500,- pr måned her. Ellers har man f.eks Itrain i sentrum og på danmarksplass som er ganske aktuell for meg i allefall. Ingen timer her, men døgnåpent, svinebillig og bra lokaler begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

må bare få "låne" denne tråden litt.. jeg jobber på båt og vi kan ofte bli liggende på cruisekaien i bergen, hvilke treningssentre finnes i nærheten av meg? helst så rimelig som mulig, er ikke interessert i noen form for gruppetimer el. er helt ukjent i bergen, så hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt i viljen på å trene på SiB.. Føler meg ukomfortabel på mitt nærmeste senter som er Årstad og de har et lite tilbud føler jeg.. Jeg bor ganske langt opp mot Montana og nærmeste buss er nr 12 som sneier innom Dannmarksplass.. Dere gjør jo forsåvidt en god jobb med å prøve å overbevise meg..

Jeg er klar over at SiB er det billigste.. Men men, jeg får tenke litt.

Hovedproblemet mitt er vel at jeg er så flau og sjenert at jeg ikke tør å trene noe særlig annet enn gruppetrening på sentrene for jeg føler meg dum inne blant apparater og frivekter. Jeg vet det må til for å nå mine mål, men jeg klarer det bare ikke. Jeg har heller ingen venner som trener på SiB og som gjør annet enn gruppetimer. Men på Sprek og Blid har jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt i viljen på å trene på SiB.. Føler meg ukomfortabel på mitt nærmeste senter som er Årstad og de har et lite tilbud føler jeg...

Har fulgt med i denne tråden, men ikke skrevet noe fordi det kom en del andre svar, men:

- Til syvende og sist er det du som skal trene, ingen av oss andre som kommenterer her. Etter min mening er det bedre om du melder deg inn på Sprek og Blid for en periode og trener der til du kommer i gang og får bygget opp selvtilliten!:) Det er synd om du melder deg inn på et senter du ikke trives på og hvor du ikke trener så mye du har tenkt - da får det jo helt motsatt effekt enn det som er ønskelig! Når det er sagt, med forbehold om at du mener gruppetimer som har fokus på kondisjon, nå som det er varmere i været er det bare å si i fra dersom du trenger en turkamerat (er jo supre muligheter opp mot Montana). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som det er varmere i været er det bare å si i fra dersom du trenger en turkamerat (er jo supre muligheter opp mot Montana)

Jah, Ulrikken er jo rett ut døra og opp ;) Og da har man vidden videre igjen :)

Ja, jeg har vel det, men vi får se. Mulig jeg klarer å plukke opp litt tøffhet til å trene på SiB, frem til medlemskapet mitt går ut der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt bra på noen av sentrene, men tilbudet er veldig varierende fra senter til senter. Såvidt jeg har skjønt er dessuten reiseveien til noen av sentrene en del av problemet.

Det stemmer.. Det er av og til tungt å dra seg ut døra for å dra langt for å trene.. Men det er jo noe av det jeg har planlagt å prøve å endre på nå i sommerferien.. Da har jeg jo 2 måneder som jeg kan bruke på å endre vaner uten å ha studier hengende over meg..

Må si jeg er utrolig takknemlig og positivt overrasket over hvor hyggelige og imøtekommende dere er her inne :) Det varmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du ute etter noe annet enn SIB sine sentre? SIB har et godt utvalg av ulike timer, og det er det desidert billigste alternativet. I tillegg har du tilgang på flere forskjellige sentre, både i sentrum, årstad, fantoft og i sandviken.

Regner med SiB er noe studentopplegg? Jeg skal innom Bergen (igjen sukk) i sommer, sannsynligvis 2 ganger. Tenkte å kjøre drop in. Funker drop-in på SiB? Hvilke priser snakker vi i så fall. Betalte akkurat 170 spenn på spenst/sats/fraspark/hopp/fjæring eller hva fan det het. 170 er DYYYYYYYRT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med SiB er noe studentopplegg? Jeg skal innom Bergen (igjen sukk) i sommer, sannsynligvis 2 ganger. Tenkte å kjøre drop in. Funker drop-in på SiB? Hvilke priser snakker vi i så fall. Betalte akkurat 170 spenn på spenst/sats/fraspark/hopp/fjæring eller hva fan det het. 170 er DYYYYYYYRT

SIB er studentidretten ja. 70 for dropin, litt mindre om du er student tror jeg. Du får gi en lyd når du er her da, så er vi sikkert en gjeng som stiller på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...