Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En gang jeg var ute på byen, våknet jeg dagen etter akkurat slik som du beskriver det. Jeg reiste meg opp, og fikk et vanvittig blodtrykksfall. Venninnen min fant meg svett, kald og hyperventilerende sittende på gulvet. Jeg dro momentant til legen, for dette var for meg IKKE vanlig fyllekleinhet.

Det var en vanvittig dehydrasjon som gjorde det

Fortsetter under...

Kan det være Reactive hypoglycemia - Wikipedia, the free encyclopedia ?

Og du trener jo alt for mye! Slik det ser ut, så har du alt for høy treningsmengde, og når du da kutter ned på kaloriene i tillegg så lover det ikke veldig bra. Lytt til kroppen din. Du våkner midt på natten med dette, det er ikke normalt. Ta kontakt med lege for å få sjekket dette.

- Kutt treningsmende

- Få i deg tilstrekkelig med mat

- Les denne: Isabella Hanne Marthinsen | Sunn livsstil eller usunn besettelse?

- Kontakt legen din...

Du har 18.75 i BMI, greit nok at BMI ikke er den beste indikatoren på vekt, men grei i forhold til å være undervektig, dersom man har 18.5 eller mindre i BMI vil man bli regnet som undervektig. TIPS: slutt å spis i underskudd, slik du gjør nå er ikke sunt.

Grunnen til du fryser kan være fordi du har så lav fettprosent.

Jeg ville spist mer fett fremfor alle karbohydratene og nok protein for å få et jevnere blodsukker. På lavkarbo.no kan du se all mulig info om lavkarbo. Er ikke dårlig søvn et av symptomene på overtrening, mon tro? Man blir gjerne mer sulten av for lite søvn også, og noen forveksler tørste med sult. Men du trenger nok den ekstra maten og har fordel av å heller spise mer på dagtid så du ikke må opp om natta. Jeg synes ikke du har så lav BMI til å bli bekymra. Du blir ikke feit av fett. Litt fett til hvert måltid metter bra. Det er for mye karbohydrater , særlig de raske, som kan føre til fettlagring. Ikke et moderat tilskudd av fett hvis du ikke inntar mer enn du bruker. Protein trenger du heller ikke være redd for på samme måte. Du bør påse at du få nok proteiner og fett til hvert måltid. Det holder deg mett lenge.

Jeg ville spist mer fett fremfor alle karbohydratene og nok protein for å få et jevnere blodsukker. På lavkarbo.no kan du se all mulig info om lavkarbo. Er ikke dårlig søvn et av symptomene på overtrening, mon tro? Man blir gjerne mer sulten av for lite søvn også, og noen forveksler tørste med sult. Men du trenger nok den ekstra maten og har fordel av å heller spise mer på dagtid så du ikke må opp om natta. Jeg synes ikke du har så lav BMI til å bli bekymra. Du blir ikke feit av fett. Litt fett til hvert måltid metter bra. Det er for mye karbohydrater , særlig de raske, som kan føre til fettlagring. Ikke et moderat tilskudd av fett hvis du ikke inntar mer enn du bruker. Protein trenger du heller ikke være redd for på samme måte. Du bør påse at du få nok proteiner og fett til hvert måltid. Det holder deg mett lenge.

Hvis du ikke inntar mer enn du bruker vil heller ikke karbohydrater, selv ikke de raske, føre til fettlagring.

Det må også nevnes at lavkarbo.no er et brukerstyrt forum, og du bør være veldig skeptisk til ting du leser der inne. Det meste av det du finner der er egenerfaringer, og kvaliteten er varierende.

BMI på 18.75 er lavt, og når trådstarter i tillegg ønsker å gå ned i vekt (går på diett), så er det grunn til bekymring.

Annonse

Hvis du ikke inntar mer enn du bruker vil heller ikke karbohydrater, selv ikke de raske, føre til fettlagring.

Det må også nevnes at lavkarbo.no er et brukerstyrt forum, og du bør være veldig skeptisk til ting du leser der inne. Det meste av det du finner der er egenerfaringer, og kvaliteten er varierende.

BMI på 18.75 er lavt, og når trådstarter i tillegg ønsker å gå ned i vekt (går på diett), så er det grunn til bekymring.

Du hadde ikke trengt å sitere det jeg skrev for å skrive det.

Som flere allerede har påpekt, havner du nok i et mye større underskudd enn du tror, og det med en allerede lav vekt. Det jeg tror var det som hjalp meg var å 1) øke matinntaket 2) spise et skikkelig kveldsmåltid. Når jeg har opplevd sånne episoder i ettertid har jeg alltid lagt inn noen ekstra hviledager den uka og passa på å spise mer og bra mat, og da blir det som oftest lenge til neste gang. Men jeg lurer som sagt også på hva dette egentlig skyldes så det er ikke sikkert jeg sitter på løsningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...