Gå til innhold

Strekkmerker, hva bruker dere mot det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg som mange andre plages med strekkmerker. Spesielt rundt bryst/skuldre/biceps/triceps region, men også magen fra da jeg gikk ned en god del kg. Noen som har noen gode tips mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv strekkmerker på lårene, type litt under rævva :p

Ingen liker strekkmerkene sine, men man må bare trøste seg med at de fleste har dem.

Og ingenting kan gjøres med det.. akkurat som cellulitter. Gosj, plutselig likte jeg absolutt ikke lårene mine:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine strekkmerker etter slanking ble borte med tiden og litt mere muskler ;)

Tror dette har noe med å gjørehvor dypt de sitter. Har huden blitt strukket veeldig vil de sitte dypere i hudlaget, og derfor "vare lenger" siden utskiftingen til ny hud her tar lang tid. Mine var nokså overfladiske (forsto at jeg kanskje måtte slanke meg litt med en gang jeg oppdaget de) så de har forsvunnet helt og holdent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fra da jeg var tjukk som liten. På innsiden av knærne på den teardrops-såkalte muskelen. Innside lår og på sideflesket. Alle disse skal ha ansiktet veldig nærme for å se... Ellers har jeg noe på bryst som også er fra den tiden, men det kom mer etter en bulk som gikk litt ut av spisekontroll i fjor. Også innside overarmer. Sistnevnte hater jeg, mens resten har jeg slått meg til ro med.

Egentlig bør spørsmålet snus. Hvordan unngå strekkmerker best mulig? Hva kan en gjøre for at nye ikke skal oppstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig bør spørsmålet snus. Hvordan unngå strekkmerker best mulig? Hva kan en gjøre for at nye ikke skal oppstå?

Ikke gå fort opp eller ned i vekt. Rett og slett derfor man får strekkmerker.

Har et veldig fint kart selv på magen etter to graviditeter, men slutta å bry meg etter første, enda så sørgmodig det var da de første poppet frem. Det positive er at de blir mindre og lysere, og da vil synes mye mindre. Med brunere hud synes de enda mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ett spørsmål til angående strekkmerker. Jeg vokste ikke så mye, men jeg følte at det var pumpen som gav meg strekkmerker på armene. En vanvittig pump som varte alt fra 30-60 minutter etter siste rest av vekter var overmannet og lagt ned for dagen. Kan det være pumpen sin skyld også? Nordnes her tror kanskje at det kan være uttøying som en årsak også - men det er ikke noe jeg sløser tid på... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man forventer strekkmerker (f.eks ved graviditet) så er det endel kremer som kan brukes for å unngå dem. Mamma slapp dem iallefall når hun gikk gravid med meg! Men i ettertid er det nok lite som kan gjøres, desverre..

Er dessverre ikke noe som hjelper mot å forebygge strekkmerker nei. Det er hormonelt betinget, i og med at moren din ikke fikk det, så hadde hun uansett ikke fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...