Gå til innhold

T-bar row


Shake90

Anbefalte innlegg

Prøver meg på denne øvelsen og syns den er veldig god.

Men nå ble jeg plutselig veldig usikker på teknikken. Skal man stå i dypt ned, i nærmere 90 grader i hofta og bøye så dypt overkroppen;

Eller

Med en høyere oppreist stilling;

Noen som har et godt svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at du har strak rygg. Hvor langt du kommer ned avhenger av mobiliteten din. Ellers er det bare å fokusere på at bevegelsen skal komme fra skulderbladet, og ikke armen. Strekk ut i bunnposisjon og hold et konstant spenn på musklenen gjennom hele løftet, der du skviser albuene opp og til siden når du løfter. Anbefaler forøvrig enarms t-bar roing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du har strak rygg. Hvor langt du kommer ned avhenger av mobiliteten din. Ellers er det bare å fokusere på at bevegelsen skal komme fra skulderbladet, og ikke armen. Strekk ut i bunnposisjon og hold et konstant spenn på musklenen gjennom hele løftet, der du skviser albuene opp og til siden når du løfter. Anbefaler forøvrig enarms t-bar roing.

Okaj, da forstår jeg :) Takk!

Men hvilken fordel får jeg av å heller velge enarms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Det viktigste er at du ALDRI kjører T-Bar row i knebøyracket slik som han skjorteløse bro`en der!!!

Mer seriøst, så er det ikke så farlig hvordan du står, det han f.eks glemmer han mr brohim på den øverste videoen er at om man bøyer knærne og setter seg litt bakover men fortsatt har strak rygg vil stangens bane og posisjon i forhold til kroppen bli mye det samme bare at den må dras lengre opp for å møte brystet..

Det som bør være fokus er teknikk og at man kjører en vekt som ikke er for tung, slik at det blir kontrollerte fine repetisjoner og ikke "ro-kast" til bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hva mener du med at han kjører den i knebøyracket?

Tusen takk for gode svar :)

Det var ment som en spøk, men han bruker knebøystativet for å "feste" stanga, noe som er uhørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...