Gå til innhold

Raskeste måten å gå ned, uten å miste muskelmasse?


Mads

Anbefalte innlegg

Nå som det er eksamenstid blir det dessverre liten fokus på mat. Dessuten er det sommer snart, og jeg må ned i fettprosent. Jeg ligger på sånn 15-16% tror jeg.

Eksamen er ferdig i starten av juni, og da er sommeren i gang. Hva er raskeste måten å komme ned i fettprosent på, uten å miste muskelmassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en periode det er viktig å fokusere på mat så er det under eksamenstiden, hjernen er en del av kroppen den også og de kognitive aspektene påvirkes av kostholdet (og søvn!). Fravær av mat en liten periode trenger likevel ikke nødvendigvis å være en ulempe, er jo blant annet derfor mange som faster 14-16t++ føler seg ekstra skjerpet under fasteperioden.

En "diett" under eksamensperioden kan også være en ekstra psykisk påkjenning, men svaret er (mistenker at du egentlig vet dette allerede) å fokusere på proteinrike matvarer og mat som har lav energitetthet, samtidig som behovet for mikronæringsstoffer og essensielle fettsyrer dekkes på et eller annet vis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...