Gå til innhold

Om idealkroppen og egenverdi – noe litt mer konstruktivt enn "haters gonna hate"

Anbefalte innlegg

Trenger du å begrunne målet ditt om idealkroppen overfor andre eller for deg selv, og må målet være et middel for å oppnå noe annet som f.eks. sunnhet eller "funksjonalitet i hverdagen"?

Jeg har skrevet et kort innlegg på Facebook om temaet.

Om idealkroppen og egenverdi – noe litt mer konstruktivt enn "haters gonna hate" | Facebook

Fortsetter under...

Enig. Jeg forsøker heller ikke å oppnå noe (fra andre). Jeg vil bare trives med kroppen min så lenge jeg har den. Om noen spør hvorfor man trener så mye kan man jo også bare si: jeg liker det.

Annonse

Godt skrevet! Minner meg litt om tankegangen i økosofien, spesielt dette med egenverdi.

Jeg tror du vil finne flere fellestrekk med praxisbegrepet i dydsetikken og dennes idéer om egenverdi og instrumentell verdi, og interne og eksterne goder. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...