Gå til innhold

Den store grønnsakstråden


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en stk blomkål og 3 stk søtpotet og lagde mos av dette i dag, en klatt smør, litt melk og urtesalt. Var deilig sammen med indrefilet av svin + stekte tomater (del en tomat i to og stek) Dette holdt til hele familien i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple og rødløk stekt sammen med grønnsaker gjør at det blir laget en slags saus av eple og rødløken, supergodt. Veldig godt med skinke til.

Ellers steker jeg gjerne div grønnsaker med banan og chilli, supergodt.

hmm.. interessant og spennende, nytt for meg. Dette må prøves. Når er det du feks bruker banan og chilli? Eller til hvilket type kjøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm, det så godt ut:) Hvordan tilbereder du squashen når du lager pasta av den, koker eller steker?

Veldig enkelt; kokte i ca 2 minutter:) Går sikkert fint an å steke også:)

Går fint å steike på stekepanne med smør (eller olje), blir veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakspizza, inspirert av Hverdagspizza (Sunt og Godt by Regine)

En pakke karbonadedeig/kyllingkjøttdeig/viltkjøttdeig eller hva du bruker. Jeg personlig brukte elgkjøttdeig av "selvskutt" elg

2 bokser tunfisk (kan sløyfes - jeg ville bare ha mer protein i min pizza)

1 ts sammalt hvete

1 egg

1/2 pose blomkål og brokkoli

Bittebittelitt helt finhakket sellerirot

Krydder etter ønske. Jeg brukte salt, pepper, oregano, meijram, paprikakrydder og en lite klype sitronpepper.

Damp brokkoli og blomkål over rist. Mos den med stavmikser og ha oppi kjøtt, tunfisk, sammalt hvete og egget. Mos sammen til en kleimen guffe og brett ut på ett bakepapirkledd stekebrett. Stek på 200 grader i 10 minutter.

Når kjøttbunnen er ferdig har du på tomatpure blandet med litt chilipasta og pizzakrydder, oregano, meijram etc. Deretter har du på grønnsaker etter ønske. Jeg brukte tomater i skiver, champingnon, mais, løk, sjalottløk, spinat, chili, paprika og 1/2 revet eple. Ost under og over fyllet. Stek i 15 minutter eller til den er gjennomstekt og osten er gyllenbrun.

Tips: Neste gang tror jeg at jeg vil ha løken i bunnen.

Er det ikke nok grønnsaker, kan du servere med blandet salat og dressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må legge til gårsdagens middag, den var så himmelsk god!

3 stk hele kyllingfileter i en ildfastform. En flaske laktosefri visp gradde (Kjøpt i Sverige) cayenne pepper, provance krydder og en god del med urtesalt. 30 min på 225 grader. Snu filetene en gang i ovnen og sleng på litt ekstra krydder (krydderet som jeg nevnte), smak først;)

Kuttet opp en stor søtpotet, 3 gulerøtter, 5 stk sopp. Freser i litt olje, så en pose wokgrønnsaker, 2 fedd hvitløk og 1 stk finkuttet løk. Surres til det hele er ferdig og urtesalt til slutt. Barna elsket virkelig kyllingen og sausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...