Gå til innhold

Sykt vondt i hoftebeina ved hip-thrust. Tips??


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er sånne ting man bare må bli vandt med, spesielt hvis polstringen ikke virker. Samme gjeller knebøy og markløft med tommellås, det gjør veldig vondt i starten, men når du kommer over det, så føler i alle fall jeg at det er lettere å håndtere en stang uten polstring mellom deg og stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne ting man bare må bli vandt med, spesielt hvis polstringen ikke virker. Samme gjeller knebøy og markløft med tommellås, det gjør veldig vondt i starten, men når du kommer over det, så føler i alle fall jeg at det er lettere å håndtere en stang uten polstring mellom deg og stangen.

Forskjellen er at i knebøy så ligger stangen oppå muskelvev, mens i hip thrust så ligger stangen rett på hoftebeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt med hip thrust er at stangen blir liggende litt under hoftebeina, oppå hofteleddbøyeren omtrent, og der trykker den på noen sener og nerver. Får ilinger av smerte nedover i beina, og har store blåmerker, smerter og stivhet i flere dager etterpå :/ Og dette er selv med så mye polstring det er plass til, mer polstring enn dette og jeg klarer ikke rulle stangen på plass over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet mitt med hip thrust er at stangen blir liggende litt under hoftebeina, oppå hofteleddbøyeren omtrent, og der trykker den på noen sener og nerver. Får ilinger av smerte nedover i beina, og har store blåmerker, smerter og stivhet i flere dager etterpå :/ Og dette er selv med så mye polstring det er plass til, mer polstring enn dette og jeg klarer ikke rulle stangen på plass over meg.

Da slutter du foreløpig og gjør noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...