Gå til innhold

Hold..


AdelH

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på litt jogging i dag siden jeg trodde at jeg endelig var i form til dette, men nei :D Det ble gåing. Fikk hold etter bare noen meter :huh: å da ble det noen km med gåing, men holden ga seg ikke.

Hva kommer dette av, og hva skal til for at dette gir seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å få hold ..i vertfall med en gang man begynner å jogge. Du kan prøve å jogge veldig sakte, og når holdet kommer, bare fortsetter du så lenge det ikke blir altfor vondt. På meg pleier det å gi seg når man er øver den verste kneika som kommer i begynnelsen. Tåler du litt smerte så skal det nok gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen folk har høyere "hold-smerteterskel" enn andre jeg.. Og hva man har spist, hvordan man starter løpeøkta ol. har mye å si! Så og si det eneste som pleier å hjelpe for meg når jeg får hold er å puste rolig, men samtidig få masse oksygen i kroppen, prøve å slappe av i det området og massere/holde/klype skikkelig hard der holdet er. "Å holde holden på plass" liksom, og løsne opp litt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette det samme som "sting"? Isåfall funker det for meg å tømme magen fullstendig for luft(blåse skikkelig ut)for så å vente så lenge som mulig med å puste inn igjen. Da forsvinner det som regel. Prøv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette det samme som "sting"? Isåfall funker det for meg å tømme magen fullstendig for luft(blåse skikkelig ut)for så å vente så lenge som mulig med å puste inn igjen. Da forsvinner det som regel. Prøv:)

Ja, det er det samme som sting;)

Stopper du opp da når du holder pusten, eller mens du løper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Dæhlie visste ikke hva hold var, eller blodsmak i munnen, så det ha nok noe med kondisjonen å gjøre. Jeg får aldri hold når jeg er i god form, men jeg får hold når jeg har latt meg forfalle. Start rolig hver økt, øk farten sakte men sikkert hver gang. La det være MINST 2 timer siden du puttet noe som helst i hølet 3 cm under nesa - mat i magen = garantert hold. Får du likevel hold, drit i det og bare fortsett. Det gir seg når du er ferdig med økta :) Be though :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ikke årsaken bak sting/hold, og det er derfor vanskelig å komme med noen konkrete råd om hva som faktisk hjelper. Folk har ulik oppfatning av som hjelper, slik at her må man nesten bare prøve seg frem. Du finner nok noen tips i trådene under her.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hold-sting-under-4x4-intervaller.2067/

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hva-for%C3%A5rsaker-hold.2933/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det samme som sting;)

Stopper du opp da når du holder pusten, eller mens du løper?

Spiller ingen rolle. Prøv begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg får det så presser jeg bare fingrene hardt i det området hvor det gjør vondt og tenker "no pain no gain, bitch" og fortsetter som før.

Nå så har jeg kanskje litt merkelige måter å motivere meg selv på, men det funker.

Den teknikken bruker jeg også, hahah:thumbsup::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...