Gå til innhold

5 dager på fjellet, uten tilgang på fryser - tips til proteinrik og holdbar mat?


Sporty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Den enkle oppskriften: Mariner kjøtt i det du vil marinere det i (gjerne over natten), legg kjøtt utover stekerist. Ha stekebrett under i ovnen (det drypper). Stek på ca 75grader i tja... 4-6 timer tror eg med ovnen på gløtt mesteparten av tiden. Men eg skal se om eg finner tråden... Den hadde BIIIILDEEER :whistling::thumbsup::D

Tada! Oppskrift:) Tror det står 50 grader? Noen som har forsøkt med andre typer kjøtt? F.eks kjøtt som ikke regnes som vilt?

Takk begge to! Nå har jeg en halv kg storfe i marinade i kjøleskapet, og i morgen skal det lages beef jerkey!;) Oppdatering følger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det bare er snakk om 5 dager, det er ingenting. Begrens posjonene dine til middag, og spis det som er sundt i følge ola og kari-nordmann så skal du se at du ikke rulle ned fra fjellet..... Du kommer vel til å bevege deg en del? Å da trenger du også en del mat..

Ja, trenger masse mat! Men er ikke så enig med "Hvermansen" om hva som er sunt, så derfor jeg startet denne tråden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...