Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Klippfisk er forøvrig et tips. Tørrfisk også om du liker det, men det blir litt særrere.

På høyfjellet er det jo også ofte en snøfonn som du kan grave ned kjøtt i og da holder det seg fint 5 dager.

Fortsetter under...

Annonse

Den enkle oppskriften: Mariner kjøtt i det du vil marinere det i (gjerne over natten), legg kjøtt utover stekerist. Ha stekebrett under i ovnen (det drypper). Stek på ca 75grader i tja... 4-6 timer tror eg med ovnen på gløtt mesteparten av tiden. Men eg skal se om eg finner tråden... Den hadde BIIIILDEEER :whistling::thumbsup::D

Tada! Oppskrift:) Tror det står 50 grader? Noen som har forsøkt med andre typer kjøtt? F.eks kjøtt som ikke regnes som vilt?

Takk begge to! Nå har jeg en halv kg storfe i marinade i kjøleskapet, og i morgen skal det lages beef jerkey!;) Oppdatering følger!!

Husk at det bare er snakk om 5 dager, det er ingenting. Begrens posjonene dine til middag, og spis det som er sundt i følge ola og kari-nordmann så skal du se at du ikke rulle ned fra fjellet..... Du kommer vel til å bevege deg en del? Å da trenger du også en del mat..

Ja, trenger masse mat! Men er ikke så enig med "Hvermansen" om hva som er sunt, så derfor jeg startet denne tråden;)

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...