Gå til innhold

Må jeg betale NRKlisens?


VegarL

Anbefalte innlegg

Hei, siden jeg flytta hjemme fra for 4-5år siden elrno så har jeg aldri betalt NRK lisens. MEN jeg har aldri hatt abonnoment, altså aldri hatt noe dekoder og slikt.

Vurderer sterkt å bestille meg dekoder fra canaldigital..slik at jeg også kan få eget nett.

Sier de ifra til NRK slik at jeg må betale lisens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
....Those bastards! Men hva er vell vitsen med flattv uten å faktisk få HD signaler :p..så må vell kanskje bare invistere i det ..

Eller bruke internett.. Hvis du ikke har råd;) Som student går jeg heller for bra internett enn nrk lisens. Laste ned ofc:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gratis tvkanaler via bakkenettet nå men har lyst på flere kanaler + HD :p

Laster ned serier og film, ser aldri dem på tv:p bortsett fra det jeg har sett før ofc, norge henger etter på alt! :o

Meen blir jo fort en del kr ekstra i mnden for å få tv og eget nett (deler med naboen men går rimelig bra siden de ikke vet hva å laste ned er x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Betaler du ikke for propagandakanalen til sekten på stortinget så må du i fengsel.

425182_229261363828569_117429958345044_489101_1797421774_n.jpg

Rimelig sykt egentlig...At de har lov :s.. Visse ting i norge er rett og slett fucked up.

Hvis jeg ikke vil betale vegavgift så må jeg velge bort bil/kjøretøyet..MEN jeg har muligheten til å bruke vegen av og til i form av at jeg kan sitte på med andre eller buss o.l. NRK har jo helgardert seg og så lenge du har mulighet til å ta buss, taxi og sitte på med andre skal faen meg du å betale vegavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare venta på det og der kom det.. propagandakanal faktisk..

Orker ikke noen politisk diskusjon, men glem ikke at NRK faktisk er mer enn bare en TV kanal da..

Er det riktig av meg å tolke innlegget ditt dithen at du synes det er riktig å gjøre meg til gjenstand for straffeforfølgelse om jeg ikke ønsker å se på NRK - det være seg i form av tv-kanalen, radiokanalene eller andre kilder? Hvis ja, hvorfor, hvis nei, hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare i Norge man har TV lisens. For min del kunne de gjort slik som de skal gjøre i Sverige og trekke pengene av skatten istedet.

Hvorfor er det utenkelig å la det være opp til hver enkelt tv-konsument å avgjøre hvilke kanaler han/hun ønsker å ha tilgang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det utenkelig å la det være opp til hver enkelt tv-konsument å avgjøre hvilke kanaler han/hun ønsker å ha tilgang til?

Akkuratt det jeg og mener. HVIS jeg bare ønsker å ha tv3, javell da betaler jeg bare for tv3 og får kun tv3.

Jeg vil ha bort NRK lisensen men jeg er 110% sikker på at de finner andre måter å få inn pengen fra oss på.. Utrolig synd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke gå inn på noen lenger diskusjon for det kommer ikke til å føre noe sted uansett. men NRK har endel andre funksjoner som er nyttig i samfunnet.

Ikke for å virke kverulant eller noe men jeg aner ikke hva annet nrk gjør enn å ha de tvkanalene og radio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en lisens for å ha NRK, det er en lisens for å ha tv med muligheter for å få inn tvsignaler. Grunnen til at den blir kalt NRKlisens er fordi NRK har fått jobben med å kreve inn pengene, slik at staten slipper å måtte kreve inn pengene for dette, for å så gi NRK penger på et annet budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om du er pliktig til ha multimediaabb. gjennom evt canal digital gjennom sameie eller lignende, og det er i fellesutgiftene. Kan du blånekte, å si at du kun bruker internetten?

Så lenge du har kabeltvuttakk og en tv som kan tolke disse signalene så må du betale. Hvis ikke må du sende tven til "kastrering" så den kun kan brukes som monitor, deretter sende kvittering på at dette er gjort til NRK (dette er nestensitat fra de som har gjort dt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke kverulant eller noe men jeg aner ikke hva annet nrk gjør enn å ha de tvkanalene og radio?

De har blant annet et stort arkiv (som tar vare på film/video/musikk opp igjennom historien). De er ansvarlige for å holde folket informert dersom det oppstår kriser som f.eks krig. Eller så har de andre mindre ting som f.eks NRK beta, yr.no osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...