Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjørte bare en 6-dagers PSMF. Tenkte at om jeg klarte å kvitte meg med 0,5-1kg fett så skulle jeg vente litt med å kjøre en runde til. Veide 57kg 2-3 dager etter psmf og var rimelig fornøyd, men nå 5 dager etter, er jeg opp på 58kg igjen. Jeg mistet ikke noe vannvekt heller under psmf, som sikkert er pga. Lavkarbokosthold ellers. Målte cm. Og har forsåvidt gått inn 2cm på midja, mens lårene er 2 cm større i følge målene jeg hadde skrevet ned:0 lurer på om jeg har gjort noe galt etter endt psmf(økte bittelitt på karb og litt mer på fett, er vel på 1300-1500kcal nå). Eller om 6 dager bare ikke var nok. Eller kan det bare være vann siden jeg spiste litt ekstra karb den dagen jeg avslutta, som ikke har forsvunnet enda?

River meg ikke i håret fordi vekta er den samme. Men er rimelig lei av tallet 58 nå:p lurer på om jeg skal kjøre ei uke til på PSMF..

Synes kostholdet etterpå er vanskelig. Forskjellen er vel bare at jeg spiser melkeprodukter igjen. Men er usikker på om jeg spiser for lite/mye. 13-1500kcal er jo ikke så mye, men planen var jo å fortsette med "vanlig" kosthold igjen med et underskudd for å miste de siste par kiloene over litt lengre periode.

Jeg kjørte bare en 6-dagers PSMF. Tenkte at om jeg klarte å kvitte meg med 0,5-1kg fett så skulle jeg vente litt med å kjøre en runde til. Veide 57kg 2-3 dager etter psmf og var rimelig fornøyd, men nå 5 dager etter, er jeg opp på 58kg igjen. Jeg mistet ikke noe vannvekt heller under psmf, som sikkert er pga. Lavkarbokosthold ellers. Målte cm. Og har forsåvidt gått inn 2cm på midja, mens lårene er 2 cm større i følge målene jeg hadde skrevet ned:0 lurer på om jeg har gjort noe galt etter endt psmf(økte bittelitt på karb og litt mer på fett, er vel på 1300-1500kcal nå). Eller om 6 dager bare ikke var nok. Eller kan det bare være vann siden jeg spiste litt ekstra karb den dagen jeg avslutta, som ikke har forsvunnet enda?

River meg ikke i håret fordi vekta er den samme. Men er rimelig lei av tallet 58 nå:p lurer på om jeg skal kjøre ei uke til på PSMF..

Synes kostholdet etterpå er vanskelig. Forskjellen er vel bare at jeg spiser melkeprodukter igjen. Men er usikker på om jeg spiser for lite/mye. 13-1500kcal er jo ikke så mye, men planen var jo å fortsette med "vanlig" kosthold igjen med et underskudd for å miste de siste par kiloene over litt lengre periode.

Superkompensering av glykogen?

Spiste du 1300-1500 før dietten også?

Vil anbefale en CNS (Nervesystemet) recovery på 3-4 uker før man hiver seg ut på PSMF.

Som da betyr og spise etter sin forbrenning (jenter ca 2200-2500) Gutter (2900-3300)

For og så slenge seg på et 2000ca kcal underskudd (psmf)

Hvis man kommer fra 1300-1500 kcal og har vært der lenge er kroppen sliten, og så slenge seg på en psmf diett på 700 kcal ca dagen er man jo bare i et underskudd på 500+ som da bare er en halvkilo i uka...

Eneste grunnen til å ta det med ro til å begynne med er om du har en tendens til å holde mye vann, slik jeg har forstått det. Bare hold maten der du er på PSMF, men legg gradvis til karbo frem til du når nivået du skal ligge på. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått på PSMF helt frem til avreise, og så ikke stresset noe med det i ferien. Om du skulle legge på deg litt da fikser du det fort når du kommer tilbake. Stress is the real killer ;)

okei skjønner. Men om jeg begynner med venlig kosthold igjen på ferien, er jeg litt rett for at jeg skal gå rundt der i bikini og være oppblåst med vann i kroppen :p er liksom ikke noe særlig det heller. Vil det da være gunstig og begynne opptrapping litt tidligere, sånn at kroppen venner seg til karbs igjen ?

Annonse

okei skjønner. Men om jeg begynner med venlig kosthold igjen på ferien, er jeg litt rett for at jeg skal gå rundt der i bikini og være oppblåst med vann i kroppen :p er liksom ikke noe særlig det heller. Vil det da være gunstig og begynne opptrapping litt tidligere, sånn at kroppen venner seg til karbs igjen ?

Hvorfor ikke være i så rå form som mulig når du kommer på stranden og så heller prøve å være litt moderat der nede? Det vil jo gi deg et par dager ekstra med PSMF-looken ;)

Hørtes komplisert ut:p skjønner ikke

Glykogen er lagret muskelenergi. Når man tømmer kroppen for glykogen, som man vil gjøre på en PSMF som har så lite karbo, vil man kunne lagre mer glykogen når man først tilfører det. Siden ett gram glykogen trekker til seg ca 4g vann, så vil 100g ekstra lagret glykogen gi 500g lagret vekt. Den er dog lagret inni musklene, så man vil se strammere ut - og målebåndet vil vise at det ikke er fett.

Spiste du 1300-1500 før dietten også?

Vil anbefale en CNS (Nervesystemet) recovery på 3-4 uker før man hiver seg ut på PSMF.

Som da betyr og spise etter sin forbrenning (jenter ca 2200-2500) Gutter (2900-3300)

For og så slenge seg på et 2000ca kcal underskudd (psmf)

Hvis man kommer fra 1300-1500 kcal og har vært der lenge er kroppen sliten, og så slenge seg på en psmf diett på 700 kcal ca dagen er man jo bare i et underskudd på 500+ som da bare er en halvkilo i uka...

Aha, så kroppen tilpasser seg det underskuddet jeg hadde fra før av, slik at det nye og større underskuddet ikke ble så stort likevel? For jeg irriterte meg over at jeg ikke gikk ned på 13-1500kcal dagen. Ut ifra det jeg leste så gikk man ned uansett når man hadde et litt større underskudd, enkelt og greit. Men dette skjedde ikke. Det eneste som skjedde var at vekta holdt seg på 58 istedet for å svinge mellom 58-60(som nok kom av vann siden jeg fram til på nyåret spiste som folk flest, mye karbo).

Er det en god ide om jeg da spiser normalt uten underskudd i et par-tre uker(?) for så å kjøre psmf? Og skal de ekstra kcal komme fra både fett og karbo, eller mer av den ene? Proteinet har jeg kontroll på.

Lurer likevel på hvorfor jeg ikke gikk ned med 13-1500kcal daglig. Kanskje det bare tar lengre tid enn man tror, når man ikke har veldig mye overflødig fett? Nå har jeg jo trent styrke i 2mnd og ser forbedring der. Så noe fett er kanskje erstattet av muskler siden vekta er den samme. Men er vel begrenset hvor mye muskler man kan ha bygd på 2 mnd. Sikkert.

Glykogen er lagret muskelenergi. Når man tømmer kroppen for glykogen, som man vil gjøre på en PSMF som har så lite karbo, vil man kunne lagre mer glykogen når man først tilfører det. Siden ett gram glykogen trekker til seg ca 4g vann, så vil 100g ekstra lagret glykogen gi 500g lagret vekt. Den er dog lagret inni musklene, så man vil se strammere ut - og målebåndet vil vise at det ikke er fett.

Aha det kan vel være tilfelle. Jeg følte jo etter den uka, at jeg var strammere på en måte. Men snodig da om lårene er blitt større. Kan håpe jeg målte feil første gang. Jeg får skrive ned nye mål og se. Midja er jo mindre ifølge målbåndet. Men midjemålet kan jo alltid lure litt om man er litt oppblåst etter noe man spiste kvelden før. Så der kan det vel svinge et par cm likevel:P

Men snodig da om lårene er blitt større. Kan håpe jeg målte feil første gang. Jeg får skrive ned nye mål og se. Midja er jo mindre ifølge målbåndet. Men midjemålet kan jo alltid lure litt om man er litt oppblåst etter noe man spiste kvelden før.

Jeg vil anta at du lagrer mindre glykogen i midtseksjonen enn i bena, så det kan forklare litt av forskjellen :)

Hei! :D

Jeg startet med PSMF igår, og har planer om å kjøre på med en styrkeøkt idag.

Ettersom man bør bruke et helkroppsprogram på PSMF, har jeg satt opp et selv og lurer på om det ser ok ut (evt hva som bør endres)

Pull-ups: 4 x 6

Dips: 4 x 6

Knebøy: 4 x 6

Utfall: 4 x 8

Nedtrekk: 3 x 8

Sittende roing: 3 x 8

Planken: 3 x 50s

Også lurer jeg på hvor stort (lite) inntaket av fett og karbs bør ligge på per dag (sånn omtrent)..

Hei! :D

Jeg startet med PSMF igår, og har planer om å kjøre på med en styrkeøkt idag.

Ettersom man bør bruke et helkroppsprogram på PSMF, har jeg satt opp et selv og lurer på om det ser ok ut (evt hva som bør endres)

Pull-ups: 4 x 6

Dips: 4 x 6

Knebøy: 4 x 6

Utfall: 4 x 8

Nedtrekk: 3 x 8

Sittende roing: 3 x 8

Planken: 3 x 50s

Også lurer jeg på hvor stort (lite) inntaket av fett og karbs bør ligge på per dag (sånn omtrent)..

Hvorfor nedtrekk og pull-ups? Hvor er brysttreningen din, eller gjør du dem som dips?

Fett skal være så lavt som mulig+10g EFA. Karbo skal være så lavt som mulig. Protein skal være 2-2.5g kroppsvekt (i gram)

Annonse

Hvorfor nedtrekk og pull-ups? Hvor er brysttreningen din, eller gjør du dem som dips?

Fett skal være så lavt som mulig+10g EFA. Karbo skal være så lavt som mulig. Protein skal være 2-2.5g kroppsvekt (i gram)

Nå vet ikke jeg særlig mye om styrketrening da, så om du har bedre forslag så kjør på!

Har brukt å kjøre et 2-splitt program, så nå valgte jeg egentlig bare litt forskjellige øvelser derifra..

Er 20-25g fett om dagen veldig mye?

Det er ikke inkludert omega3, nei.

Jeg spiser en boks cottage cheese om dagen, så bør kanskje kutte ned på det? (13g fett pr boks) :unsure:

Ja jeg droppet i alle fall alt av melkeprodukter, men tok istedet en skje cottagecheese til maten som dressing hvis jeg syntes det ble for tørt.

Det kommer vel an på om du vil kjøre en streng PSMF eller modifisere den litt. Hvis du klarer å leve uten en hel boks om dagen så ville jeg gjort det:) da vil man vel få best mulig resultater. Eller du kan f.eks unne deg en halv boks istedet hvis det blir vanskelig å leve uten.

Hvorfor ikke være i så rå form som mulig når du kommer på stranden og så heller prøve å være litt moderat der nede? Det vil jo gi deg et par dager ekstra med PSMF-looken ;)

ja sant sant, må se om jeg klarer da :) vet med meg selv at jeg har nok litt vanskelig med å motstå fristelser på ferie :p

Ja jeg droppet i alle fall alt av melkeprodukter, men tok istedet en skje cottagecheese til maten som dressing hvis jeg syntes det ble for tørt.

Det kommer vel an på om du vil kjøre en streng PSMF eller modifisere den litt. Hvis du klarer å leve uten en hel boks om dagen så ville jeg gjort det:) da vil man vel få best mulig resultater. Eller du kan f.eks unne deg en halv boks istedet hvis det blir vanskelig å leve uten.

Jeg vil jo ha best mulig resultater, så får se hvordan jeg klarer meg uten min kjære cc i noen dager..

Takk for tips!! :)

Nå vet ikke jeg særlig mye om styrketrening da, så om du har bedre forslag så kjør på!

Har brukt å kjøre et 2-splitt program, så nå valgte jeg egentlig bare litt forskjellige øvelser derifra..

Er 20-25g fett om dagen veldig mye?

Det er ikke inkludert omega3, nei.

Jeg spiser en boks cottage cheese om dagen, så bør kanskje kutte ned på det? (13g fett pr boks) :unsure:

Som caped sier, så prøv å kutt på fettet. CC er et fint sted å starte.

Når det gjelder helkroppsprogrammer ligger det mange på nett fra før, så ta en av dem.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...