Gå til innhold

Diett og potens


Beider

Anbefalte innlegg

Jeg startet på en diett for ca en og en halv uke siden, jeg har prøvd å kjøre en PSMF, men tror ikke jeg kvalifiserer helt siden karbo og fett inntaket mitt er litt høyt (20-60g per dag).

Uansett, det har funket og vekten har begynt å forsvinne. Men en ting jeg har merket er at jeg sliter med potensen, jeg blir rett og slett ikke kåt om dagen. Dama er selvfølgelig ikke så keen på at jeg fortsetter med dette i flere måneder hvis det fortsetter slik.

Er dette noe som er vanlig ved en slik diett? Andre som har erfart lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Redusert testosteron på kolorirestriksjon kan være grunnen. Men hva sier psmf folka om testo nivåer? Har ikke lest så mye om psmf, men regner med testosteronnivåer er noe man helst ønsker å opprettholde.

Among people now practicing calorie restriction, he says side effects include reduced libido because calorie restriction reduces testosterone levels.
http://www.sciencedaily.com/releases/2010/04/100415141123.htm

edit:sikkert->kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme greia under kalorirestriksjon over lenger tid, men det blir en kombinasjon av kalorirestriksjon, mye pes på skole og mye pes på jobb, økonomisk stress gjerne. Poenget: det er ganske vanlig. Om det er et problem ta deg en oppkarbingsdag så skal du se det kommer fort tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redusert testosteron på kolorirestriksjon kan være grunnen. Men hva sier psmf folka om testo nivåer? Har ikke lest så mye om psmf, men regner med testosteronnivåer er noe man helst ønsker å opprettholde.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/04/100415141123.htm

edit:sikkert->kan være

Thyroid produksjonen går ner, men det er en ganske treg effekt og du skal være lenge på psmf for å merke noe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lete frem studien, men det ble vist at "allerede" ved 1000 kcal i negativ daglig energibalanse gjorde dette klare utslag på testosteronproduksjonen. 500 kcal ga neglisjerbart unntak. Er du på PSMF er du vel fort oppi 1500 kcal i underskudd daglig? Legg i tillegg på mindre overskudd så blir det fort mindre interessant. Jeg blir svært grinete av å være lavt på kaloriene i hvert fall, og det å være sur er ikke en del av et godt forspill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, ser ut som det er relativt vanlig da. Jeg har ligget med 1000-1500kcal underskudd omtrent hver dag den siste uka så er sikkert fra det. Trening igjen i dag, får ta i ekstra hardt og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...