Gå til innhold

Trenger en god mage-øvelse


OhMickey

Anbefalte innlegg

Er relativt nybegynner, og har trent tung styrke i 2,5 mnd nå. Mitt treningsprogram er ett fullkroppsprogram, fordelt på to forskjellige økter.

Men uansett, programmet består av blandt annet:

Knebøy, markløft, utfall, roing, flyes, legcurl, glutebridge, brystpress og planken.

Men føler jeg mangler en skikkelig god mageøvelse, og har jo sett veldig mye forskjellig som annbefales.

Så lurer på om noen har en god mageøvelse på lur som kan passe inn i mitt program :D ? Er ikke no fan av standard sit-ups, får vondt i halebeinet.. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg liker situps i skråbenk mens jeg holder en vektskive bak hodet. Ab rollout føler jeg tar godt på magen også.

Har sett ab-rollern ligge på treningssenteret, men har av en eller annen grunn trodd at jeg aldri blir å klare en repetisjon med den, fordi den ser så tung ut? Er kanskje bare i min fantasi, kanskje jeg skal prøve den først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg, følte jeg trengte det. Er som sagt relativt nybegynner og programmet jeg bruker er satt opp av veileder på senteret + at jeg har lagt til ett par baseøvelser. Har veldig lyst på en delvis synlig 6pac en stund fram i tid. Men mener dere jeg kanskje ikke trenger noen mageøvelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg, følte jeg trengte det. Er som sagt relativt nybegynner og programmet jeg bruker er satt opp av veileder på senteret + at jeg har lagt til ett par baseøvelser. Har veldig lyst på en delvis synlig 6pac en stund fram i tid. Men mener dere jeg kanskje ikke trenger noen mageøvelse?

Baseøvelser er strengt tatt de beste mageøvelsene du kan få. Også glutebridge er en god mageøvelse så lenge man gjør den korrekt. Men om du absolutt vil ha en mageøvelse i programmet så finnes det nok ørten varianter som alle blir påstått er gode. Jeg ville gått for mageøvelser i redcord. Dette øker sjansene betraktelig for å aktivere transversus, noe mange av oss ikke får til med tradisjonelle mageøvelser. Glem situps. Tidenes mest unødvendige øvelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, takk for svar. Da skl jeg bare fortsette med de øvelsene jeg har tenker jeg, også skal jeg kjøre planken på en sånn ball! Men ett lite spørsmål til, på glutebridge, bør hælene lettes fra bakken? Ser at enkelte gjør dette på teknikkvideoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i tillegg ta en roterende bevegelse, fra venstre til høyre, og høyre til venstre. Dette er øvelser som jeg syns er både GØYERE og BEDRE enn å ta situps.:)

Personlig tar jeg "turn" øvelser når jeg skal trene mage. Som å stå på henda(du må faktisk stramme skikkelig for å klare å holde deg i samme posisjon), forskjellige bboy freezes(samme prinsipp som forrige) og L-sit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...