Gå til innhold

Hvordan drive bort fugler?!


VegarL

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg ikke bor helt i sentrum (trheim).. Noe som gjør at folk absolutt skal ha f****** trær over alt..Og dette liker jo fugler selvfølgelig. Gjerne som som kun sover mellom 00:00-04:00 og lager helvettes til bråk resten av døgnet.

Noen tips til åssn jeg kan "kverke" eller bli kvitt disse fuglene? Uten å bruke våpen..noe jeg tror naboene ikke hadde likt da det er mye barn i dette området..

Og nei dette er ikke

tulleinnlegg..Skjønner

ikke åssn folk kan like å våkne til fulgekvitre..

[ATTACH]24943[/ATTACH]

post-1458-14440849698161_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruk ørepropper når du sover, så slipper du å våkne av fuglebråk :D haha nei, jeg vet ikke, har samme problem, bare at det er naboen som bråker i tide og utide! :rofl:

Har gjort det siden snøen forsvant og fjærbollene kom tilbake:p bare litt småskummelt mtp vekkeklokka x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klager over litt kvitter fra noen små, søte fjærballer? Kom til Tromsø. Her har flokker av stormåse høylydte knulleorgier på hvert et hustak i sentrum fra klokka tre om morran.

heh jaaa :p har dessverre fått med meg de forrige plassn jeg bodde (født og oppvokst i troms!)..Det var den tiden jeg kjøpt meg paintballgevær...så sånn sett er jeg glad jeg ikke har stormåsn i gata mi..da hadde det klikka for meg :p

Hadde jeg vært sjef i byen hadde jeg ansatt folk for å fjerne slikt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp godt synlige silhuetter av rovfugler i vinduene der problemet er størst (typisk soveroms- og stuevinduene). Det sies at dette pleier å få fuglene til å holde seg litt på avstand. Det skal visstnok også hjelpe å ha figurer av rovdyr plassert på godt synlige steder på eiendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen tips til deg dessverre, men fuglekvitter er ikke så ille. Det er verre med de forbanna måsene som begynner å skråle kl 0500 om morgenen.

Etterhvert får de barn, og de blir gale bare du nærmer deg 50m, og du lever i frykt resten av våren og sommeren for at det plutselig skal fly en illsint måse i trynet ditt, for at du liksom var ute etter babyen hans :eek:

Hater fugler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh, nå fikk jeg flashback til de hersens kråke/sjur-hel..... som holdt på i fjor utenfor soveromsvinduet 0500 på morgenen. Holy smokes så grusomt når ungene deres skrålte etter mat flere timer i strekk og ikke holdt nebbet (haha). Ble helt svett av å høre på dem..

Føler med deg hvis det er slike typer fugler du har, men sånne små kjøttmeiser og blåmeiser er ingen stress da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips til deg dessverre, men fuglekvitter er ikke så ille. Det er verre med de forbanna måsene som begynner å skråle kl 0500 om morgenen.

Etterhvert får de barn, og de blir gale bare du nærmer deg 50m, og du lever i frykt resten av våren og sommeren for at det plutselig skal fly en illsint måse i trynet ditt, for at du liksom var ute etter babyen hans :eek:

Hater fugler!

Hehe :p jaa opplever det hver vår da jeg ofte er ute å jobber på tak o.l når snøen forsvinner..Vært borti snekkere som blir så forbanna at de tar en 2"4 og smeeekkern rett ned..

Nå er jeg heldig at ingen måker har tatt reir oppå takene her enda..men de kommer vell om litt og da kommer luftgeværet frem!!

fuglekvitter er ILLE...det er rolig, sakte tortur..jeg er rimelig sær når jeg sover, må ha 100% stillhet x)..Skal og hamstre øreplugger i helga..Tror ikke våpenbruk hadde blitt så godt mottatt i dette barnefylte nabolaget:p og vettu hva..kråka kom tilbake i natt :) koselig!

Norge er stappfullt av skog..syns fuglene kan holde seg der vi ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...