Gå til innhold

Hvordan drive bort fugler?!


VegarL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kan bytte, jeg får fuglene og du får kirka her som ringer tre ganger i en eeevighet hver søndag! Jeg har lagt ut mat til fuglene, men de tørr ikke komme allikevel, så kanskje det er det du må gjøre:p

Haha:p har flytta rundt 3 forskjellige plasser itrheim :p første gangen jeg bodde her var 100m fra ei kirke som dinga kl 10 hver søndag:p så føler med deg!

EYy du er inne på noe smart..jeg kan legge ut mat..som jeg forgifter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Fuggler er ikke bare fuggler. Noen er rimelig nøytrale mens andre driver terror.

Har slitt med dette søpplet i årevis og lett etter effektive tekniker. Jeg sliter med to typer- De som bor i trærne

og nabokjærringa som bor i nabohuset. Hun har valgt og være overtroisk og 'værne' svineriet.

Jeg utvikkla noen tekknikker som virker litt på kort sikt. Problemet er selfølgelig sjur og kråke.

Det beste er og plaff ned skjiten og heng dem opp til skrekk og advarsel. Men om natta starter lævnet og

jeg skaffa meg en sprettert på e-bay-klinkekuler fra lekebutikken. funker best på katter som tiltrekker seg sjur.

Jeg tok to lange 23x48" lekter og skrudde i hop m en skru rett ut i vinkel øverst. Denne river jeg ned reir med.

DRA ned reiret. Skjura lager reir to ganger før det går opp for ho at tiden er over DER .

Denne pinnen kan også brukes til og legge opp ei fille med diesel på i reiret. Er fugglen ubarmjerig-får vi være det

også. En liten fiskekrok med sur sild på er ok. Knert svinet når den biter på . fest enden i en grein og la ho surre

der fast til du når ho. To bordbiter med litt handtak på så man ikke klemmer tommlene for så og klinke de i hop

og lage lyd. Skremmer dem ei stund. Det hele handler om og beskatte da det er omentrent to-tre ganger

så mye som det behøves av dette. Har også brukt en plasthubro som skremmer livet av sjur og kråke da jeg

satte en på en høy stang. Men etter hvert gikk måsen bananas og de stupte i timesvis. Da tok jeg ned den.

Ei plastugle holder konseptet i vater.men plast- fuggler må flyttes mellom fast pungter flere ganger i uka.

Men riv reirene og brenn 'byggningsmassen' deres. Når du reiret til dette beiste kan en stikke hull i egget.

Da ruger den seg forderva og ikke noe skjer.

(PS: Hva E R det med dnne sia som gjør at bokstave faller ut?? Bruker tr ganger så lang tid pga retting av tekste)!!!!:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg ikke bor helt i sentrum (trheim).. Noe som gjør at folk absolutt skal ha f****** trær over alt..Og dette liker jo fugler selvfølgelig. Gjerne som som kun sover mellom 00:00-04:00 og lager helvettes til bråk resten av døgnet.

Noen tips til åssn jeg kan "kverke" eller bli kvitt disse fuglene? Uten å bruke våpen..noe jeg tror naboene ikke hadde likt da det er mye barn i dette området..

Og nei dette er ikke

tulleinnlegg..Skjønner

ikke åssn folk kan like å våkne til fulgekvitre..

[ATTACH]24943[/ATTACH]

Svaret du har ventet på er her!

SILENCER! They wont know it's coming!

rpa6br_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Plastikkmodell av rovføggel mot små-pippipene et tre. Sånne gummislanger du får kjøpt på leketøysbutikker som du slenger opp på hustaket mot måkejævlene.

Så spørs det hvor du bor og hvor langt de har kommet i hekketiden. Er ikke kult å jage småføggel fra reiret som hekker… da må du heller iverksette tiltakene tidlig til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det ganske bekymringsfullt at folk prater uten problem om å torturere fugler.. Ja, brød med rødsprit, paintball gever, luftgevær og hagle er å mishandle og torturere fuglene. Dessverre har det seg slik at fugler føler smerte og redsel på samme nivå som alt annet levende. Du setter ikke ut rottegift for å få slutt på at nabokatta tisser i blomsterbeddet ditt, du gir heller ikke naboungen et nakkeskudd fordi den hyler å skriker utfor døra di.

Tåler man ikke at naturen lager lyd får man heller flytte inn i en bunker eller midt i sentrum, men utenfor 'gå hjem fra fylla med kebab gatene'. Figurer av rovfugler og dyr kan hjelpe litt, men så lenge det finnes trær, berg og natur generelt blir du aldri kvitt lyden av de andre vi deler verden med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke slik at jeg komplett hater fuggler-tvert i mot. Kan sitte lenge og høre på Vipa og Tjeld når jeg går

i marka eller i fjera. Har ikke noe i mot småpipper som jeg også henger opp mat til om vinteren.

Katta til naboen gløtter inn til meg tidvis og har pissa i gangen min og jeg har ikke gidda klaga til eieren heller.

Men jeg er en levende organisme og trenger også ro-fred og om natta,søvn.

Når beskattninga på sjur og kråke er fraværende må en ta afære selv. Har mye naturobervasjone av fuggel

og dyr. Elg passerte garasjen min med 15m for to uker sia. helt ok det. Diverse nabo katter tussler forbi fra tid til annen-helt ok det også. Men om bikkja mi gnåler tar jeg afære . DEN skal ikke forstyrre mine naboer.

Det er jaggu utmark nok om ikke bråke bøtter skal få reire i mitt behag. Bønder bruker plasthauk for og skremme

Svaler bort fra byggninger som de regelrett driter ned utstyr og dyrefor-potet o.l. i.

Det E R en grunn til at skadefuggel må vike og flytte.

Det handler ikke om og være ond. Men det er jo opp til ett hvert hode og vil begripe DET om de vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...