Gå til innhold

Krydder,hva er dine favoritter?=)


LindaP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest xxxxxx

Favoritten på kjøtt og kylling om dagen er røkt paprika. Felte nesten en tåre da jeg tok siste biten av biffen i går:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paprika

Løkpulver

Hvitløkspulver

Pepperblanding

Curry

Chilli

Kanel

Kardemomme (Santa Maria - de andre er ingenting i forhold)

Ingefær

Muskat

Seltin salt

+ kernels seasoning: Cheddar, BBQ, Parmesan & Garlic og Chocolate :)

Og selvsagt vaniljefrø :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einebær, knuste

Laurbærblad

Paprika

Piri Piri(sterkt)

Tandoori masala

Spisskummen

Salvie

Fenikkel

Karve

Muskat

Dill

Glattpersille

Sitrongress (fersk)

Jeg finner ikke Black Boy sin Piri Piri noen plass lenger :cry: Fant Hindu sin,men den er jo ikke i nærheten så sterk en gang! Hjertet mitt gråter hver gang jeg lager mat.... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke Black Boy sin Piri Piri noen plass lenger :cry: Fant Hindu sin,men den er jo ikke i nærheten så sterk en gang! Hjertet mitt gråter hver gang jeg lager mat.... :p

Hvis du vil ha noe virkelig sterkt kan du bruke ghost pepper bumps, som er laget av Bhut jolokia, en av verdens sterkeste chilityper, jeg bruker 6 flak til en hel pai og da svir det på leppene. Hvis ikke har innvandrerbutikker en type liten fersk chili, piri, som er supersterk. Chilien på butikken er paprika i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare

[ATTACH=full]26669[/ATTACH]

Jeg gleder meg til og spise, det er såååå digg!! White cheddar på salat, parmesan & garlic på brokkoli, sour cream and onion i kesamen som dressing og whsikfheokfldlvddd:wub:

Hvor får man kjøpt disse henn:D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...