Gå til innhold

16 år og klar for livet!


inaaa

Anbefalte innlegg

Hei til alle som skulle titte innom! :)

Jeg er en 16 år gammel jente som lever livet slik det er. Jeg, som mange andre ungdommer i min alder, fester når jeg føler for det, spiser usunt når jeg føler for det, og utnytter vedlikeholdsforbrenningen som tilkommer en 16 år gammel jente til det ytterste!

Men jeg er også noe for meg selv. Jeg er aktiv og liker det, og det går på skift mellom lange fjellturer og kvalitetstid med playstayionen :wub:

Nå i disse diettider, har jeg over lengre tid lest mye om helse og velvære, og kostholdet og livsstilen har automatisk fulgt etter. Jeg er mer opplagt, har mer energi, og har rett og slett følt meg som en mer lysende personlighet! Dette er utrolig deilig for meg og min kjæreste gjennom snart 1/2 år, ettersom vi, til forskjell fra ALT for mange andre kjærestepar, elsker å bevege oss ute i naturen, om det er på snøscooter, til fots eller hva det skulle være.

Men jeg har noen spørsmål også!

1.Jeg trener styrketrening regelmessig 2-3 ganger i uken (og ELSKER det), men jeg føler at jeg ikke har noe spesielt program, jeg bare gjør det jeg føler for (planlegger øktene nøye fordet). Noen som har noe for meg? Skulle gjerne stramma litt opp overalt, men er kanskje kjerneområdet (mage/rygg) som trenger mest ettersom alt annet har hatt en del framgang :)

2.Kostholdstips! Jeg akter IKKE å legge bort alt av usunn mat/drikke ettersom jeg bare er 16 år. Men jeg kan fastslå at jeg ikke er spesielt usunn av meg, lørdagsgodtet er på lørdag, brus stort sett aldri, har byttet sukker med frukt, de fleste drikker med vann (melk av og til, ettersom det er flere gode næringskilder), går/sykler i stedet for å kjøre/bli kjørt til jobb (skole er litt for langt unna til å gå :p).

Noen flere lure og enkle kostholdstips?

3. Ettersom jeg bor annenhver uke hos hver forelder (skilte foreldre), der jeg ikke har (foreløpig) tilgang til treningsstudio hos min far, brukere jeg å ta styrkeøktene 3x i uka annenhver uke, og så ofte jeg føler for det (varierer fra 3-5 dager i uka) hos min far. Det kan være alt fra jogging til bodyrock, til rulleskøyter, ski osv ettersom vi har fantastiske turmuligheter her oppe i nord :D.

Men er det noen som har gode "friøvelser" som kan brukes? Mange bakker og sletter og alt rundt her, så kjør på!

Ellers har jeg i det siste gått på litt kreatin for å se om det passer for meg, og litt rapid burn :wub: for å se om det kanskje titter fram noe som ligner ruter mot sommeren!

og et spørsmål til! Er det flere 16åringer enn meg her? Er utrolig viktig at den yngre garde ikke føler seg utelatt på sider som dette, for det har hjulpet med fantastisk mye fra nyttår til nå, og musklene bare fortsetter å poppe frem etter jeg begynte med noen dager organisert trening! HÆRLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meh

- Les på forumet

- Les artiklene angående trening (Jenter og gutter bør/kan trene helt likt)

- Finn et program som passer livstilen din.

- Livet på diett er ikke noe liv om du må lide deg gjennom det.

- Du har ikke dårlig tid

Be gentle, hun har ikke gjort noe galt ;)

Hei til alle som skulle titte innom! :)

Sånn sett bort i fra Tages herlige måte å svare på, så har han veldig, veldig rett. Alle de spørsmålene du spør om skriker; Les FBs artikler. Både om kosthold og trening. Finn deg et gunstig treningsprogram for nybegynnere som gjerne kan være et fullkroppsprogram over tre dager, da dette passer din livsstil best!

Men virkelig - du har det fint, du sprudler av energi, du og kjæresten din hopper og danser mellom blomstene - du sier det jo egentlig selv. Det du driver med nå fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gjetter egentlig at jeg akkurat klarte å besvare mine egne spørsmål når jeg leser gjennom, det ble plutselig mye mer system i tankene! Skjønner godt det ble mye å fordøye, men hei, ei 16 år gammel jente, hva mer kan du forvente? (det rimte, for the win:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WALL_OF_TEXT.jpg

Meh

- Les på forumet

- Les artiklene angående trening (Jenter og gutter bør/kan trene helt likt)

- Finn et program som passer livstilen din.

- Livet på diett er ikke noe liv om du må lide deg gjennom det.

- Du har ikke dårlig tid

Du kan gjerne droppe den måten å svare på. Har man ikke konstruktive og relevante tilbakemeldinger er det bedre å hoppe videre til neste tråd. Vi scorer ikke nevneverdig mange poeng hos nybegynnere om vi møter de med nedlatende holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildet var kanskje litt overdrevent, dog var poenget bak bildet, at det virket som om hun hadde veeeldig mange laaange spørsmål, som lett lar seg forklare, og ikke minst, er lett tilgjengelig her på siden.. Resten av rådene mine vil jeg si er rimelig spot on, beklager om suger coating er påkrevd. Selv tror jeg på gode enkle svar, som lar brukeren bruke litt tid på å sette seg inn i ting, fremfor å servere det på sølvfat. (Det tok meg 1 år å gå fra et elendig program en venn viste meg, til jeg fant SL5x5, Jim Wendler og andre som vet hva de snakker om, vet du hvordan? Jo jeg fant ut at skal du lære noe som helst, så får du ta det i dine egne hender. Ikke bare lærer du best slik, men du lærer også å være kritisk til alt du leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gjetter egentlig at jeg akkurat klarte å besvare mine egne spørsmål når jeg leser gjennom, det ble plutselig mye mer system i tankene! Skjønner godt det ble mye å fordøye, men hei, ei 16 år gammel jente, hva mer kan du forvente? (det rimte, for the win:p)

Det at du er seksten har da virkelig ingenting å si? Jeg var like oppriktig interresert for kosthold og trening som sekstenåring som jeg er nå, to år senere. Det er veldig mange her som er 16 år og til og med yngre enn det, som står på beinhardt for resultatene :) Det handler bare om å finne den veien man selv foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle som skulle titte innom! :)

Jeg er en 16 år gammel jente som lever livet slik det er. Jeg, som mange andre ungdommer i min alder, fester når jeg føler for det, spiser usunt når jeg føler for det, og utnytter vedlikeholdsforbrenningen som tilkommer en 16 år gammel jente til det ytterste!

Men jeg er også noe for meg selv. Jeg er aktiv og liker det, og det går på skift mellom lange fjellturer og kvalitetstid med playstayionen :wub:

Nå i disse diettider, har jeg over lengre tid lest mye om helse og velvære, og kostholdet og livsstilen har automatisk fulgt etter. Jeg er mer opplagt, har mer energi, og har rett og slett følt meg som en mer lysende personlighet! Dette er utrolig deilig for meg og min kjæreste gjennom snart 1/2 år, ettersom vi, til forskjell fra ALT for mange andre kjærestepar, elsker å bevege oss ute i naturen, om det er på snøscooter, til fots eller hva det skulle være.

Men jeg har noen spørsmål også!

1.Jeg trener styrketrening regelmessig 2-3 ganger i uken (og ELSKER det), men jeg føler at jeg ikke har noe spesielt program, jeg bare gjør det jeg føler for (planlegger øktene nøye fordet). Noen som har noe for meg? Skulle gjerne stramma litt opp overalt, men er kanskje kjerneområdet (mage/rygg) som trenger mest ettersom alt annet har hatt en del framgang :)

2.Kostholdstips! Jeg akter IKKE å legge bort alt av usunn mat/drikke ettersom jeg bare er 16 år. Men jeg kan fastslå at jeg ikke er spesielt usunn av meg, lørdagsgodtet er på lørdag, brus stort sett aldri, har byttet sukker med frukt, de fleste drikker med vann (melk av og til, ettersom det er flere gode næringskilder), går/sykler i stedet for å kjøre/bli kjørt til jobb (skole er litt for langt unna til å gå :p).

Noen flere lure og enkle kostholdstips?

3. Ettersom jeg bor annenhver uke hos hver forelder (skilte foreldre), der jeg ikke har (foreløpig) tilgang til treningsstudio hos min far, brukere jeg å ta styrkeøktene 3x i uka annenhver uke, og så ofte jeg føler for det (varierer fra 3-5 dager i uka) hos min far. Det kan være alt fra jogging til bodyrock, til rulleskøyter, ski osv ettersom vi har fantastiske turmuligheter her oppe i nord :D.

Men er det noen som har gode "friøvelser" som kan brukes? Mange bakker og sletter og alt rundt her, så kjør på!

Ellers har jeg i det siste gått på litt kreatin for å se om det passer for meg, og litt rapid burn :wub: for å se om det kanskje titter fram noe som ligner ruter mot sommeren!

og et spørsmål til! Er det flere 16åringer enn meg her? Er utrolig viktig at den yngre garde ikke føler seg utelatt på sider som dette, for det har hjulpet med fantastisk mye fra nyttår til nå, og musklene bare fortsetter å poppe frem etter jeg begynte med noen dager organisert trening! HÆRLIG!

1. Gå på www.TN.no og finn fram et program som heter RYP, test det ut og se hvordan det går :)

Alt står forklart der.

2. For å gi noen gode enkle tips om kosthold er det lettere om du skriver opp cirka hva du spiser i løpet av en gjennomsnittlig dag :)

3. Mye egenvektsøvelser som kan brukes. Pullups/chins, dips, pushups, situps, knebøy med kroppsvekt etc. Se feks på "bodyrocktv" på youtube.com :)

Mener å ha sett noen flere her på din alder ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...