Gå til innhold

supersett på sammen muskel


Evjo

Anbefalte innlegg

Jeg driver å tester ut supersett på samme muskel, for eksempel så kjører jeg et tungt sett på skuldre med skulderpress før jeg tar et lett sett sidehev, så et tungt sett skulderpress osv. Hva tenker dere om dette? har det noe for seg eller er det den sikre død?:ninja: Jeg har for øvrig et bra treningsgrunnlag, og en kropp som tåler mye juling så jeg gjør dette mest for å teste arbeidskapastiteten min og se om det gir resultater på den ene eller den andre måten (muskelvekst eller fettforbrenning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på! Det er ikke noe magisk med supersett, men det er en fin måte å få inn litt ekstra tyn på. Du vil riktignok ikke klare å løfte like tungt med supersett som med vanlige sett, så jeg foreslår å bruke det som et supplement. Ikke nedprioritér skikkelige tungløft. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter meg alltid av supersett og dropsett uka før deload. Da er jeg jo garantert nok restitusjon til neste tunge økt, uansett. For forbrenning så synes jeg det er virkningsfullt med supersett på øvelser for store muskelgrupper. Da jeg hjalp far min med å gå ned 12kg på en måned så fikk jeg han til å gjøre frontbøy- utfall og burpees i supersett, 3 ganger i uka.

Når det gjelder muskelvekst så har jeg inntrykk av MyoReps-lignende trening er best å benytte for å ha litt mer kontroll over progresjonen og uten å overdrive helt. Det er godt mulig jeg tar feil, men jeg tror det er bedre å bruke det som et verktøy en gang i blandt, ikke som en fast del av hver treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Jeg har testet benkpress/bøy en gang. Da måtte jeg gå hjem å legge meg etterpå.:ninja: Ellers har det gått mest i varianter for skulder, triceps og biceps. Benk og pushups skal prøves ut, jeg er pushups nerd, så alt med pushups er jatakk! Pullups og roing har jeg ikke prøvd heller, men har testet pullups og nedtrekk. Det har jeg vel slutta med, da jeg synes nedtrekk er kjedelig. Vurderer også å slenge inn varianter av burpees og liknende. Utfall og burpees er jo ikke så dumt :) kom gjerne med flere forslag om dere har folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...