Gå til innhold

Hvorfor fungerer det ikke?


Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 19 år som veier rundt 91kg

jeg har holdt på med det samme kostholdet i 4 måneder nå men er ikke spesielt fornøyd,

har mistet 5% fett og har nå en fettprosent på ca 20%

Jeg har tro på at jeg kan få det til bedre en som så og savner virkelige synlige resultater

har 3 måneder igjen før st.olavs løpet (noe jeg satser på å bli i bra form til :cool:)

men begynner å bli møkk lei av havregryn å kokt egg (noen alternativer?:))

Det jeg lurer på er om det er noe jeg gjør veldig feil eller om det er noen måte jeg kan forbedre dette på?

synes det går treigt å begynner og miste litt motivasjon

Treningsdagene (man, tirs, tors) mine består av:

Frokost kl 05:30

75-100g havregryn (skummet melk)

Kaffe kl 09:00

1 kokt egg+kaviar

Lunch kl 11:30

2 brødskiver som regel med leverpostei og 2 skiver kryddersalami

stor porsjon salat med paprika, agurk, feta ost og noen hvitløks kruttonger

Protein shake kl 15:00

100gr med myo 4step protein shake (ellernosånt:huh:)

Trening kl 16:30

har to trenings programmer jeg varierer mellom

også er jeg med på ett generelt opplegg der vi trener det meste (utholdenhet og høyt tempo)

middag/kveldsmat kl: 19:00/20:00

varierer veldig, litt vanlig mat som kjøttkaker å spagetti osv

forsyner meg 1 gang med en fornuftig stor porsjon

(kan sikker bli sunnere på dette punktet her)

eller

1/2 brødskiver med makrell i tomat

legger meg kl: 21:00/22:00

Dager uten trening (ons, fre, lør, søn)

Frokost kl 05:30

75-100g havregryn (skummet melk)

Kaffe kl 09:00

1 kokt egg+kaviar

Lunch kl 11:30

samme lunch som trenings dager

Middag kl: 16:00/16:30

mye samme middag som dager med trening

Kveldsmat 19:00/20:00

1/2 brødskiver med makrell i tomat

Helgene da kan jeg skille ut med brus, poppkorn, ett par pils

men holder meg aktiv (bor på gård så er mye kroppsarbeid)

+ at jeg kan finne på å gå en tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vektnedgang:thumbsup:

MEN kostholdet ditt har mye forbedringspotensiale!

Spis mer proteiner: 2-2,5g per kg kroppsvekt

Hold fettinntaket til 0,5-1g per kg kroppsvekt

Mindre karbohydrater http://fitnessbloggen.no/8-tips-til-deg-som-vil-redusere-karbohydratinntaket/

Gode proteinkilder: Kylling, kalkun, tunfisk, biff, svin, cottage cheese, mager kesam, skyr.

Spis grønnsaker som hovedkilde til karbohydrater.

Hvordan trener du? Fullkropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, men har ikke gått ned ett gram i vekt, kun fettprosent så er meget fornøyd med det :D

ok da slenger jeg på en protein shake til så det bli 200g istedet :)

mindre fett og mindre karbo, oppfattet, men hvordan vill dette gå utover energien min...er temmelig slapp om dagene for og være ærlig

mere grønt er greit :p

Dag 1 Bryst, skulder, mage, kjerne, litt triceps, legger

Dag 2 Lår, rygg litt biceps, litt triceps

Dag 3 er ett timers opplegg som trener generell styrke, balanse og koordinasjon (veldig intenst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, men har ikke gått ned ett gram i vekt, kun fettprosent så er meget fornøyd med det :D

Even better! :D

ok da slenger jeg på en protein shake til så det bli 200g istedet :)

mindre fett og mindre karbo, oppfattet, men hvordan vill dette gå utover energien min...er temmelig slapp om dagene for og være ærlig

mere grønt er greit :p

Hvor mye kcal ligger du på daglig? Og hvorfor så mye proteinpulver? En shake før og etter trening burde holde. Få i deg resten gjennom mat?;) Jeg har ikke regnet på makronæringsinntaket ditt, men det såg ut til å være greit mye karbohydrater ved første øyekast.

For mye karbohydrater kan vel føre til at du blir trøtt og slapp på lik linje med for lite karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*stolt*

Hmmm er ikke sikker, får regne litt på det

Jeg pendler til og fra stjørdal også trener jeg der,

Så viss jeg skal få det gjennom mat så må det bli noe jeg kan ta med

eller så må det intas kl.05:00 eller kl.20:00

Tar en shake en time før trening nå, men jeg bør altså ta en etterpå også?

http://www.myo.no/shop/shop_vis.asp?id=2&kid=2&pid=95 <<protein pulveret mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør primært sørge for inntak av protein gjennom kjøtt og fisk fordi pulver gir lite metthetsfølelse. Kaviar inneholder mye sukker og masse fett. Kutt ut plommene, og spis bare hviten. Spis heller hviten fra 2 egg, enn ett med plomme.

Så tar du shake som beskrevet av MEvsME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør primært sørge for inntak av protein gjennom kjøtt og fisk fordi pulver gir lite metthetsfølelse. Kaviar inneholder mye sukker og masse fett. Kutt ut plommene, og spis bare hviten. Spis heller hviten fra 2 egg, enn ett med plomme.

Så tar du shake som beskrevet av MEvsME.

Gi meg en god grunn, utenom redusert kaloriinntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre fett er ikke en god grunn med mindre det spesifikt går ut over den forhåndsoppsatte diettplanen din.

Om det er grunnen for at man ikke går ned så hadde jeg ikke tvilt på å gjort det. Nå var det ikke så mye fett å kutte her så jeg tviler på at det er avgjørende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/

Les og lær. Kunne skrevet masse, men du kan like gjerne lese den artikkelen.

Hvordan spiser du i helgene:)? Blir det mye junk i helga ødelegger dette fort for underskuddet i ukedagene:)

Ellers, noen stikkord:

Ren mat

Masse proteiner

Unngå sukker

Mengder grønnsaker

[ATTACH]24241[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er grunnen for at man ikke går ned så hadde jeg ikke tvilt på å gjort det. Nå var det ikke så mye fett å kutte her så jeg tviler på at det er avgjørende

Det var også litt av poenget. En relativt fettfattig kost gjøres enda mer fettfri med å kutte plommen. Ikke noe poeng whatsoever. Grunnen til at denne fyren ikke går ned i vekt er fordi han bygger muskler. Fettprosenten har sunket så noe rett gjør han mtp akkurat det. Man kan ikke knipse og si at de synlige resultatene kommer over natta. De kommer, men man er gjerne den siste til å se det selv.

Hva målet til st.olavsløpet er må trådstarter selv svare på. Det er forskjell mellom en diett for å bygge, øke utholdenhet eller gå ned i fettprosent.

Edit: redigerte en setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også litt av poenget. En relativt fettfattig kost gjøres enda mer fettfri med å kutte plommen. Ikke noe poeng whatsoever. Grunnen til at denne fyren ikke går ned i vekt er fordi han bygger muskler. Fettprosenten har sunket så noe rett gjør han. Man kan ikke knipse og si at de synlige resultatene kommer over natta. De kommer, men man er gjerne den siste til å se det selv.

Hva målet til st.olavsløpet er må trådstarter selv svare på. Det er forskjell mellom en diett for å bygge, øke utholdenhet eller gå ned i fettprosent.

*Applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også litt av poenget. En relativt fettfattig kost gjøres enda mer fettfri med å kutte plommen. Ikke noe poeng whatsoever. Grunnen til at denne fyren ikke går ned i vekt er fordi han bygger muskler. Fettprosenten har sunket så noe rett gjør han. Man kan ikke knipse og si at de synlige resultatene kommer over natta. De kommer, men man er gjerne den siste til å se det selv.

Hva målet til st.olavsløpet er må trådstarter selv svare på. Det er forskjell mellom en diett for å bygge, øke utholdenhet eller gå ned i fettprosent.

Jeg skal ikke si hva man skal gjøre og ikke. Jeg kan bare snakke utifra mine erfaringer, feil jeg har gjort og om hvordan jeg har oppnådd mitt. Det er ikke rocket science. En ting jeg har lært er hvertfall om man ligger høyt på karbs er det ingen lur i det å ligge høyt på fett om man ikke har som mål i legge på seg fett da. Jeg pleier å variere i perioder. høyt på fett, lavt på karbs og omvendt. Det har funket.

Jeg spiser det jeg føler for etter hva jeg skal gjøre den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...