Gå til innhold

Hvordan blir man egentlig kvitt den nederste bilringen?

Anbefalte innlegg

Jeg spiser sunt. Går omtrent med kaloriunderskudd hver dag, tør jeg påstå. Har gått ned mye siden januar, men fettet nederst på magen beveger seg ikke. Jeg ser antydning tel de 4 øverste rutene, men der stopper det totalt.

Hvor lang tid må man egentlig drive av før man begynner å få bort den nederste ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser sunt. Går omtrent med kaloriunderskudd hver dag, tør jeg påstå. Har gått ned mye siden januar, men fettet nederst på magen beveger seg ikke. Jeg ser antydning tel de 4 øverste rutene, men der stopper det totalt.

Hvor lang tid må man egentlig drive av før man begynner å få bort den nederste ringen?

Vanskelig å si når du ikke sier noe om metodene du har brukt. Kosthold, treningsmengde, intensitet og type. Har du justert kalorimengden underveis, veide du maten din innledningsvis, men tar det på feelingen nå??? Info info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si når du ikke sier noe om metodene du har brukt. Kosthold, treningsmengde, intensitet og type. Har du justert kalorimengden underveis, veide du maten din innledningsvis, men tar det på feelingen nå??? Info info :)

Har regna mye på kcal siden januar, og i ettertid legger jeg nesten fysisk merke til når jeg går fra underskudd tel likevekt (eller det kcal du trenger bare for å stå stille). Jeg trener ca 5 ganger i uka. Går turer tilsvarende 3 mil i uka ca. Spiser ikke ris, brød, pasta eller poteter. Spiser ofte det samme hver dag, men er forholdsvis grei mat trur jeg. Mye havregryn til frokost. Egg og salat til lunsj. Fisk til middag. En del bær til kvelds av og til. Har blitt litt mye fylla den siste måneden. Men synes fortsatt framgangen er meeeeega treg.

Trener nada kardio, med unntak av bodypump. Jeg må jo gjøre et eller annet galt, men hva det er har jeg ingen ide om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Den nederste bilringen. Hvoe tykk er den, og føles den kulete, ruglette når du knar fettet mellom fingrene ?

Hvis den har noe særlig substans og ikke kjennes ut som en pose klinkekuler, legg deg på isokalorisk diett med vedlikeholdsinntak en 2-3 uker. Bruk i tillegg en uke på å øke gradvis opp til vedlikeholdsnivå.

Mens du er på vedlikehold, kjør intensitet, f.eks supersett helkropp med mange reps, og ikke så veldig høy belastning. F.eks. 10-12 nedtrekk, etterfulgt av like mange snatch. 4 sett med bare nok pause til å hente inn pusten. Deretter neste supersett. Du skal ikke jobbe til utmattelse.

Maks 40 min økter 3 dager i uka. Siden dette er som intervalltrening, belastningsmessig, så trenger du ikke kjøre kardio i denne tiden. Hvis du vil ha kardio i tillegg, så hold det lett.

Etter isokalorisk vedlikehold, så kan du f.eks gå på psme i 1 uke. Sett deg godt inn i dietten og treningsopplegget for den før du begynner. Tenker det skal flaske seg da.

Andre former for periodisering kan selvsagt også funke.

PS dette er skrevet under forutsetning av at du er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Ok, skjønner. Den nederste bilringen. Hvoe tykk er den, og føles den kulete, ruglette når du knar fettet mellom fingrene ?

Hvis den har noe særlig substans og ikke kjennes ut som en pose klinkekuler, legg deg på isokalorisk diett med vedlikeholdsinntak en 2-3 uker. Bruk i tillegg en uke på å øke gradvis opp til vedlikeholdsnivå..

Kan jeg spørre hva man skal gjøre annerledes hvis bilringen faktisk kjennes ut som en "pose klinkekuler?" Hadde dette i flere uker på veldig lavt kaloriinntak og endel trening og på psmf. Dårlige resultater gjorde at jeg la meg på høyere kaloriinntak og reduserte treningen, og nå bilringen gått fra "klinkekuler" til "ikke noe særlig substans".. haha! Er dette vann..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forklarer bare hvorfor fettet kjennes slik ut. Fremgangsmåten er slik for å normalisere hormonnivåer gjennom pause i dietten. Endring i trening er for å periodisere, øke arbeidskapasitet og gjøre deg bedre kjent med helkroppsøvelser hvis du ikke bruker det fra før. Helkroppsøvelser har fordeler når du skal ned i vekt fordi du bruker hele kroppen og derfor gir kroppen signal om å bevare muskler over det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det er håp. Men det er vanskelig å mobilisere de siste prosentene med fett. Men vi må huskr på at det er en grunn til att det er slik. Det er kanskje til og med mange grunner, men en grunn er ihvertfall at kroppen vil ha litt fettreserver til sykdommer o.l. For å gjøre rette tiltak, er det viktig å se det i helhet. Kosthold, treningsmengde, treningssammensetning og kroppskomposisjon. Men jeg vil våge den påstand at å følge ett statisk opplegg der du ikke forandrer noe, ikke vil føre deg til en fettprosent særlig under 10 (om du er mann). Derfor bør du normalisere.

Kanskje du ikke trenger komme lavere. Gå i deg selv, er du villig til å gå gjennom 10 uker knallhard disiplinert kostholds og treningsregime for å se de siste 2 rutene. Når du kommer dit vil du kanskje begynne å danne nye mål... Du kan risikere å drive det til ett direkte usunt nivå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg hadde slik klinkekuleposefett på underskudd/psmf før påske, spist vedlikehold (les: litt for godt) siden da, og begynte på ny frisk på mandag på underskudd - et litt høyere enn før (siden helsa var godt på vei nedover). I spisepausen ble magefettet bare en stor deig, men nå er klinkekulene tilbake igjen (om det ikke er bare jeg som kjenner etter for godt da :p) betyr dette bare at jeg bør fortsette slik jeg gjør allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er du på god vei. Det er bundet vann i fettet ditt, som gir den rare konsistensen. Det betyr også at det er mindre fett i flesket. Det er bare å vente på at vannbindingen forsvinner. Og i tilfelle du lurte... Du skal IKKE holde igjen på vannintaket. Keep going!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...