Gå til innhold

Karbohydrater eller fett?


Broscience

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva vil dere si er mest relevant å kutte ned på av fett og karbo?

Er det slik at det er karbohydratene som legger seg som magefett?

Jeg trener styrke tre ganger i uka, spiser forøvrig mye proteiner,

og skal oppta kondisjonstreningen om noen uker.

Er 15 år,forresten. Håper noen vil svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er grei.

Frokost: Havregryn med melk

Skole: En brødskive med servelat o.l

Hjem: Eggerøre, proteinpulver

Middag: Varierer STERKT men vet jo at det "ho mor" lager inneholder en del med karbohydrater.

Kveld: Youghurt/Havregryn med melk

Dette er vel et greit eksempel på en vanlig dag, skulle jeg tro.

Etter trening tar jeg kun protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel ikke hva du kan kutte ut av de to som lager magefett. Det er hvor mye du spiser totalt av alt energimessig og hva du forbrenner energimessig. Men ofte når du skal kvitte deg med underhudsfett så pleier en å jekke ned på karbohydratene, noe som kan gjøre at du blir litt slapp. Det viktigste er at du forbrenner mer energi en du inntar. Da forsvinner Magefettet.

Jeg er ingen fasit, så det er sikkert andre som kanskje mener noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke hvor du skulle kuttet ned på fettet, så i ditt tilfelle er det helt klart karbohydratene du har mest igjen for å kutte ned på. Hvorvidt du legger på deg avhenger mest av kaloribalansen, så må du selv velge om du vil spise lavkarbo eller lavfett, utifra egne preferanser. Velg et kosthold du kan spise resten av livet, og uansett hvilken fordeling du ender opp med, så er det kvaliteten på matvarene som avgjør om resultatet blir bra eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asle: Du har nok et poeng, da jeg er mye mer opptatt av kosthold og trening enn det mine venner er!!

Men målet mitt har liksom alltid vært å få "skikkelig" synlige magemuskler, men fettet forblir fremdeles..

Hvis jeg fokuserer på å bygge mest mulig muskler, skal jeg også innta mer protein? Eller fortsette som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ønsker å unngå rotasjon, ekstensjon og fleksjon. Med andre ord er woodchopers, landmines, pallof press, rollouts, plankevarianter etc GODE øvelser. Spesielt når du kombinerer de med tunge baseøvelser (som de Asle ramset opp).

Mer muskler gir lavere fettprosent. Lavere fettprosent gir tydeligere magemuskler. Derfor kan du trene rygg, bryst og bein - og slanke deg rundt magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...