Gå til innhold

Smerter, Ez-stang


Arajntos

Anbefalte innlegg

Jeg får noe veldig vondt i håndleddene av og bruke Ez-stang. Jeg har nå bokstavelig talt prøvd å holde den på alle tenkelige måter og alle gjør like vondt. Noen andre som har problemer med dette eller vet årsaken til det? Har ikke noen smerter når jeg bruker en vanlig rett stang eller manualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problemet før og fikk det mest når jeg skulle ta bicep curls, det jeg gjorde var og bare holde meg unna øvelsene jeg fikk vondt av i et par måneder / bruke litt lettere vekter på så forsvant det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanligvis er det motsatt?? i alle dager... er vandt med å trene biceps curl med både manualer og vanlig rett stang, men der jeg har trent i det siste har de ikke rett stang men bare en Ez-stang så jeg har prøvd den de siste gangene og det fungerer rett og slett ikke for håndleddene mine :mellow: Hørte med mamma og hun hadde visst samme problemet da hun trente før... spiller det egentlig noen rolle om man trener biceps curl med rett stang eller Ez-stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du normalt grep eller "monkey-grip". Monkey grip gir en større bevegelighet til håndleddet og er den løsningen jeg går for når det begynner å bli litt pain enten der eller i albuer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monkey-grip har jeg aldri hørt om tror jeg. Hva er det? :confused:

Vet egentlig ikke hvor utbredt det er i vektløfting, har det fra grapplinga. Det er egentlig bare det at når du griper rundt stanga så er tommelen på samme side som resten av fingrene. Vil nok ikke fungere ved alle løft, men jeg bruker det i franskpress, nedtrekk etc.

post-3623-14440846729753_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke hvor utbredt det er i vektløfting, har det fra grapplinga. Det er egentlig bare det at når du griper rundt stanga så er tommelen på samme side som resten av fingrene. Vil nok ikke fungere ved alle løft, men jeg bruker det i franskpress, nedtrekk etc.

[ATTACH=full]22565[/ATTACH]

Åjaaa slik ja. Bruker slikt grep på nedtrekk og chin ups//pull ups. har aldri prøvd det på Ez-stang derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...