Gå til innhold

Kostholdsveileder AFPT


Gladlaks1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.afpt.no/?page=37

Noen som har erfaring med dette kurset? Hvis ikke, har du evt andre kostholdsveileder kurs å anbefale? Setter pris på alle svar:)

Hei,

Jeg tok dette selv for bare noen få måneder siden. Vi var vel omtrent 20 pers og jeg synes det var bra! Vi diskuterte mye og det er er åpent for å diskutere og fremme egne synspunkter hele veien. Det jeg synes var kult er at foreleserne er veldig forskjellige - noen representerer statens råd for ernæring, noen tenker omtrent stikk motsatt og mange er et sted midt i mellom med forskjellige nyanser.

De sa ofte stikk motsatt av hverandre - men det er også intensjonen. Det kan til dels være forvirrende, men man skal måtte tenke og finne litt ut av hvilke veier man ønsker å gå selv.

Påmelding er her!

Håper dette gav noen svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvor stor er studiebelastningen? Tenker altså på "mengde" fag man lærer - ala 60 studiepoeng på 1 år på høyskole er 100% :) Skjønner at kurset ikke er støttet av Lånekassen osv, men er det mulig å si sånn ca.? F.eks hvor stort er pensumet? Og hvor mye tid utenom helgene tenker de at man bør bruke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor er studiebelastningen? Tenker altså på "mengde" fag man lærer - ala 60 studiepoeng på 1 år på høyskole er 100% :) Skjønner at kurset ikke er støttet av Lånekassen osv, men er det mulig å si sånn ca.? F.eks hvor stort er pensumet? Og hvor mye tid utenom helgene tenker de at man bør bruke? :)

Det er svært vanskelig å tippe på, nettopp fordi vi ikke har studiepoeng slik du påpeker. Hovedpensumet er en bok på ca 200 sider som er utarbeidet av ernæringsfysiolog Therese Mathisen. Ekstra arbeid, oppgaver, et par caser etc er i tillegg.

Tid utenom er individuelt. Noen trenger å lese mer enn andre(jeg er av sistnevnte type):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, skjønner :) Synd, iogmed at det er jo ett av vurderingskriteriene ifht. om man velger det kurset - eller andre, som småkursene hos NIH, f.eks. :)

Det kan jeg forstå. En av mange grunner til at det er slik er fordi vi ikke er ute etter studenter som skal velge oss for å få studiepoeng og bare hoppe videre på noe annet. Vi vil nå ut slik vi gjør idag til mennesker som virkelig har lyst til å jobbe med de utdanningene vi tilbyr og som brenner for det. Vi synes det er mange andre argumenter for å velge oss som veier opp for at det ikke er støttet av lånekassen og har studiepoeng:)

Det så veldig spennende ut :) Hvor går kurset?

Det går sentralt i Oslo. De siste gangene har det vært lokalisert på pilestredet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forstå. En av mange grunner til at det er slik er fordi vi ikke er ute etter studenter som skal velge oss for å få studiepoeng og bare hoppe videre på noe annet. Vi vil nå ut slik vi gjør idag til mennesker som virkelig har lyst til å jobbe med de utdanningene vi tilbyr og som brenner for det. Vi synes det er mange andre argumenter for å velge oss som veier opp for at det ikke er støttet av lånekassen og har studiepoen:)

Ja, og det forstår jeg veldig godt altså - mistforstå meg rett :) At jeg tar opp studiepoeng som et argument er mere for det er en ok pekepinn for studenter ifht. studiebelastning, altså ifht. hvor stort studiet er - hvor mye tid det tar. Det er IKKE dermed sagt at det er en målestokk på kvalitet, det kan nok mange studenter skrive under på :p

Jeg kunne spurt på en annen måte også, om man fra AFPT sin side har tenkt slik at disse 10 ukene (5 helgesamlingene) er ment at man kan studere det ved siden av 100% jobb, eller om man bør dedikere all sin tid til lesing og studering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det forstår jeg veldig godt altså - mistforstå meg rett :) At jeg tar opp studiepoeng som et argument er mere for det er en ok pekepinn for studenter ifht. studiebelastning, altså ifht. hvor stort studiet er - hvor mye tid det tar. Det er IKKE dermed sagt at det er en målestokk på kvalitet, det kan nok mange studenter skrive under på :p

Jeg kunne spurt på en annen måte også, om man fra AFPT sin side har tenkt slik at disse 10 ukene (5 helgesamlingene) er ment at man kan studere det ved siden av 100% jobb, eller om man bør dedikere all sin tid til lesing og studering. :)

Det forstår jeg:-) Det er absolutt mulig å studere dette ved siden av 100% jobb. Det er fullt gjennomførbart!

Håper du fikk svar på det du lurte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forstå. En av mange grunner til at det er slik er fordi vi ikke er ute etter studenter som skal velge oss for å få studiepoeng og bare hoppe videre på noe annet. Vi vil nå ut slik vi gjør idag til mennesker som virkelig har lyst til å jobbe med de utdanningene vi tilbyr og som brenner for det. Vi synes det er mange andre argumenter for å velge oss som veier opp for at det ikke er støttet av lånekassen og har studiepoeng:)

Det går sentralt i Oslo. De siste gangene har det vært lokalisert på pilestredet!

Ved siden av FitnessXpress der? I såfall hadde det passet meg perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...