Gå til innhold

Alle slags oppskrifter på mandelmel og sukrin/sukrin-melis


Anbefalte innlegg

Håper på å få litt oppskrifter på hva jeg kan lage ut av mandelmel og sukrin som hovedfokus. Har ikke alt det andre som fiberhusk osv.. Så hadde vært fint om det resterende fra oppskriftene er slik at man får kjøpt det i dagligvareforetning da jeg enda bor hjemme gitt.

Aldri smakt dette før fordi jeg kjøpte det inn i dag :D Så gleder meg veldig! Kjøpte sukrin med blanding med stevia i sverige, mandelmel og sukrin melis! Er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har man egg, mandelmel, mager kesam, havregryn, cottage cheese, sukrin, bakepulver, vaniljeessens, kakao og proteinpulver så kan man lage mye rart!! Er rett å slett bare å prøve seg frem på muffins, pannekaker, boller, rundstykker, kaker, vafler osv. :)

eneste jeg ikke har av det er proteinpulver og vaniljeessens :) men skal prøve meg frem jeg! Bare lurte på hva dere her inne bruker det til og til hva (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, okei! tror jeg blandet det med bakepro. haha :)

Hehe, med Bakepro høyner du i det minste proteininnholdet! :)

En veldig enkel, men god oppskrift på proteinruller jeg bruker er en del er den her:

1 egg

3 eggehvitter

1-2 ss bakepro

2 ss kokosmel (eventuelt mandelmel e.l)

1-2 ts xanthan gum (fiberhusk)

3-4 ss vann

Bland et helt egg og en eggehvitte med det tørre og spe på med litt vann til du får en seig konsistens. Om du ønsker smak på de kan du tilsette sukrin, kanel, kardemomme osv. Stivpisk to eggehvitter og vend forsiktig inn i resten. Den moussen du da får smører du tynt utover et bakepapir og inn i ovnen på 160 grader i ca 20 minutter.

Har du i kardemomme, kanel og sukrin smaker den utmerket med sukkerfritt syltetøy! Brunost og, men vet ikke om det er fyfy for deg eller ikke :p

Det er forøvrig Kristine Weber sin oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, med Bakepro høyner du i det minste proteininnholdet! :)

En veldig enkel, men god oppskrift på proteinruller jeg bruker er en del er den her:

1 egg

3 eggehvitter

1-2 ss bakepro

2 ss kokosmel (eventuelt mandelmel e.l)

1-2 ts xanthan gum (fiberhusk)

3-4 ss vann

Bland et helt egg og en eggehvitte med det tørre og spe på med litt vann til du får en seig konsistens. Om du ønsker smak på de kan du tilsette sukrin, kanel, kardemomme osv. Stivpisk to eggehvitter og vend forsiktig inn i resten. Den moussen du da får smører du tynt utover et bakepapir og inn i ovnen på 160 grader i ca 20 minutter.

Har du i kardemomme, kanel og sukrin smaker den utmerket med sukkerfritt syltetøy! Brunost og, men vet ikke om det er fyfy for deg eller ikke :p

Det er forøvrig Kristine Weber sin oppskrift.

Skulle akkurat til å spørre om det er Kristine sin! :) Den ser jo kjempe god ut! Får kjøpe litt etter litt. men skal prøve meg frem med muffins, lapper, boller osv. :D gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde herlig iskake i dag, etter oppskrift jeg fant her på forumet faktisk:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sukrin.2379/#post-75795 (postet av BirtheV)

Oppskriften sier malte mandler. Jeg hadde ikke mandler, så jeg brukte mandelmel (som jo er to sider av samme sak:) ). Så i den originale oppskriften er det bare sukrin som er fra helsekosten :)

post-1830-14440846167259_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde herlig iskake i dag, etter oppskrift jeg fant her på forumet faktisk:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sukrin.2379/#post-75795 (postet av BirtheV)

Oppskriften sier malte mandler. Jeg hadde ikke mandler, så jeg brukte mandelmel (som jo er to sider av samme sak:) ). Så i den originale oppskriften er det bare sukrin som er fra helsekosten :)

[ATTACH=full]22103[/ATTACH]

NAAM!! gjett om den skal prøves snart :D NAMMEE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde herlig iskake i dag, etter oppskrift jeg fant her på forumet faktisk:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sukrin.2379/#post-75795 (postet av BirtheV)

Oppskriften sier malte mandler. Jeg hadde ikke mandler, så jeg brukte mandelmel (som jo er to sider av samme sak:) ). Så i den originale oppskriften er det bare sukrin som er fra helsekosten :)

[ATTACH=full]22103[/ATTACH]

men, hvor mange gram mandelmel brukte du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men, hvor mange gram mandelmel brukte du? :)

Jeg brukte samme mengde som ble sto i den opprinnelige oppskriften, for malte mandler (225 g) :)

Jeg hadde bare to egg tilgjengelig da, så jeg måtte redusere hele kaken til 1/3, så 75 g mandelmel for min kake. Mitt is-lag ble litt tynt, så neste gang skal jeg lage masse mer is å ha oppå :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...