Gå til innhold

Spm ang knær,skader,slitasje belastning osv.


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

For jeg var nylig på loplabbet og fikk fikset meg meget dyre men gode joggesko,som skulle være perfekt for mine føtter,som er helt ute å kjører tydeligvis,spesielt etter to graviditeter og bekkenproblemer. Og der sa de etter masse tester at knærne de var fine,de var ikke problemet...:meh:

Det jeg lurer på da er to ting: Jeg hadde etter første graviditet raskt gått opp 40 kg og hade mye knevondt. Dette forsvant helt da jeg gikk ned alt i ettertid. Regner med dette var belastningsmerter,?

Graviditet nr to var ikke like ille,ikke gått ned alt jeg la på meg men er halveis,ikke merket sånne smerter som første gang,MEN har den siste tiden nå snart et år etter begynt å få sånn plutselig lyn smerte i kneet så er det helt gåent noen timer hvis jeg feks er aktiv. Og da slik at jeg må halte litt,men så går det seg til.

Dette er ikke hver dag men komme plutselig...trener mye tung styrketrening men har aldri vondt verker før eller i etterkant av trening(utenom der jeg bør ha vondt:p).

Kan noen her kjenne seg igjen,evt har noe å legge til ang hva dette kanskje er? Er dette slitasje vondt eller er det belastning?

Forventer ikke at noen her skal vite svar på alt eller noe,siden ingen har sett men eller mine knær,eller er leger kanskje,men om noen kjenner seg igjen? Fisker vel etter noe jeg evt kan bruke hvis jeg må ta turen til lege...hater å komme der og ikke vite hva jeg skal si evt forklare...jeg er meget dårlig til det:p Hva er evt lurt å si hvor en har vondt...når en går,står vrrir foten innover eller utover....de på loplabbet mente at jeg ikke var den typen som gikk med bena innovervendt slik at knærne ble vonde men heller heller motsatt vei:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i kneet har du vondt? Er det på undersiden, oversiden, "inni" eller "utenpå" ? Ser du noen forskjell på kneet? Type klump, hovent eller lignende? Er det etter spesielle øvelser det gjør vondt? Eller hvis du lander på det/at du sitter på det?

Og som sagt over her. Å gå til en vanlig lege er bortkastet når det gjelder slike smerter(Ikke noe vondt ment mot vanlige leger, men dette er ikke deres spesialfelt:)). Gå til en god naprapat eller ostopat, evt en idretts fysio:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en spesiell type bevegelse som gjør som du får vondt? evt har du noen ide om "hva som skjer" med kneet som utløser smerten, f eks at du vrir det litt eller lignende?

leger har stort sett ikke så god peil på knær, sitte stille og tygge smertestille hjelper aldeles ingenting i lengden, men man må vel til lege for å få henvisning om en ikke vil betale alt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...