Gå til innhold

Energidrikker i forhold til kosthold?


frevev

Anbefalte innlegg

Vel, som titelen sier så kom jeg til å tenke på drikker det virker som det ble litt flust av med tiden, drikker som f.eks:

- Burn

- Monster

- Red bull

- x-ray

etc etc, energi drikker som inneholder koffein, taurin(?), noen varianter av monster inneholder div andre greier og, og de finnes i sukkerfri varianter.

Noen som har god peiling på hva det har og si for oss som trener å ha i oss denne typen energidrikk

både med hensyn på hva de inneholder av trasige karbohydrater (kostholdsmessig), og om hvorvidt det er lurt å ha i seg sånt når vi noen ganger er litt trøtte/slitne til sinns etter langedager med / uten trening.

Del gjerne personlige erfaringer! oppfordrer til å holde seg litt saklig i henhold til erfaringene da, TG erfaringer med overkill av disse varene er fint lite interessant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel for min del, så syntes jeg det er litt meningsløst å bruke penger på energidrikker.. Jeg tar meg en gang i blant en sukkerfri redbull, men både effekten og prisene på disse drikkene er ikke verd det i det lange løp. Jeg ville heller satset på å spise et lett måltid, eller kjøpe et form for pre-workout tilskudd. Jeg har Jack3d med vannmelon fra Bodypower og mr. M har Anabolic Beast fra GymG. Syntes begge funker 10 ganger bedre enn noen form for energidrikk i tillegg til at det lønner seg økonomisk :thumbsup:

Men hvis du absolutt VIL kjøpe energidrikker, så bør du tenke på hvor latterlig mye sukker de inneholder før du styrter de ned... som sagt bildet over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klarer meg fint uten energidrikk i løpet av en 9 timers dag på obs bygg der jeg jobber ^^ har alltids kaffe, det er vel ikke like ille med en kopp kaffe? xD

Uff, en kopp kaffe?

Neida, bedre det ;-) Men på jobben min er det helt grusom kaffe fra Friele...

Utfordring til neste gang for min del: Ikke drikke energidrikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rockstar, sukkerfri, 10 kcal :)

Fås kjøpt på 7-11.

Redbull sugarfree er jo et like godt alternativ :)

Monster Lo-Carb er best!! men opp i 45kcal i en halvliter boks. Det er jo ingenting, men blir for høyt på carben hvis man er i ketose. Da er redbullen et fint substitutt.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...