Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig har jeg god fremgang med Rykk,Støt, og Markløft.

Jeg har trent rykk og støt tidligere, men har blitt anbefalt å gå bort fra dette er periode for å bygge mer definert masse, og heller trene mer muskelspesifikt om du forstår. Noen synspunkter?

Jada:) men hvis jeg kan fortsette med de olympiske løftene mine og fortsatt bygge så er jeg fornøyd. Føler at jeg mangler retning fordi jeg vil alt. Med en gang. Så jeg tenkte det var på tide å få et fast fokus på ett sted. Ergo bygging. Er det at shrugs gir tyrenakke en myte, eller er det noe i det? Jeg er litt redd for stor nakke. Ikke så feminint. Men tror for øvrig at det er en øvelse som passe meg bra, god kontakt, hvis jeg slipper den der nakken da;)

Annonse

Trapsene til en kamerat har nærmest eksplodert etter at han begynte å trene tung markløft og press. Selv om vi løfter omtrent like mye i begge øvelsene, er stort sett like sterke og veier det samme, så er trapsene hans en god del større enn mine, så jeg vil si at du kommer langt med markløft, press og gode gener :thumbsup:

bare slenge ut det jeg fikk beskjed om fra fysioteraputen min, at man må konse litt på og ha med seg trapezius når man driver med dobbeltroring/foroverbøyd enhands handtelroing. På dobbeltroing begynner bevegelsen med og dra skuldrene bakover, knipe de sammen.. Og på foroverbøyd roing så må en slappe av i armen, la den henge rett ned. Og begynne bevegelsen med trapezius og ikke biceps.. Og på mark er det vel greit og avsluttte med skuldrene bakover og brystkassa frem når man heeeeelt på topp?

Litt av utfordringen med shrugs er jo at selv om at de kan gjøres riktig så tunge med hjelp av vektstang, så blir jo (ihvertfall hos meg:P) bevegelseslengden bare kortere og kortere jo mer kilo jeg lemper på, og det vil jo begrense litt hvor mye musklene må jobbe, i motsetning til press/mark og olympiske løft, hvor bevegelseslengden er så mye større.

Annonse

har faktisk aldri trent trapz for å trene trapz liksom. :p men husker når jeg startet med markløft at de vokste noe enormt, sammen med underarmer og tykkelse på rygg spesielt. Så tenkte aldri at jeg skulle trenge å trene shrugs og andre "tulle" øvelser i mine øyne ^^ og når jeg kjørte tunge styrkevendinger kjente jeg også det hjalp på.

Men føler også at når man kjører mye press over hodet så får man mye gratis der også. Og det som er spesielt med vending+press / støt. er at man får en dobbelt bevegelse... altså en slags dra opp, og deretter trekke seg sammen, når man pusher over hodet.

gir sikkert en slags god effekt på muskelvekst det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...