Gå til innhold

Kalorier og vektnedgang


Agnethefp

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg telle kalorier? Liksom vite hvor mange kalorier jeg får i meg å slikt. Jeg har et mål å gå ned rundt 10kg til Juli-August. Er dette mulig? Å har noen noen effektive øvelser jeg kan ta på treningstudioet? Trene veldig ofte, men er litt usikker på hva jeg liksom skal gjøre. Det jeg vil fjerne er hoftene, lårene, magen og rundt overarmene? Hadde vert kjempe fint med noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal jeg telle kalorier? Liksom vite hvor mange kalorier jeg får i meg å slikt. Jeg har et mål å gå ned rundt 10kg til Juli-August. Er dette mulig? Å har noen noen effektive øvelser jeg kan ta på treningstudioet? Trene veldig ofte, men er litt usikker på hva jeg liksom skal gjøre. Det jeg vil fjerne er hoftene, lårene, magen og rundt overarmene? Hadde vert kjempe fint med noen tips.

Tja, først finn ut sånn ca hvor mye du trenger av de forskjellige næringstoffene (her) også bruk www.diett.no eller en annen lignende side til å telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kg som er mulig å gå ned på noen måneder er veldig vanskelig og spå og spørs mye på utgangspunkt og framgangsmetode. Har man høy fettprosent kan man miste fett fortere en om en har lav. Er du nybegynner og bygger litt muskler samtidig kan kroppen endre seg mye uten at vekten beveger seg stort.

Utenom dette så har Kirill W lagt ut linker til greie måter å holde orden på kostholdet sitt.

Er du nybergynner på styrketrening kan jeg anbefale

http://myrevolution.no/s/treningsprogram-for-nybegynnere/

Eller

http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg anbefale deg på det sterkeste å slutte å fokusere på vekten! Jeg vet veldig godt hvor opphengt man kan bli, og har selv vært en av de som veide seg flere ganger om dagen. Men vekta er bare en (liten) av så mange faktorer som spiller inn på hvor god "form" man er i. For å si det enkelt; hva bryr du deg egentlig mest om: at du ser 10 kg slankere ut eller at vekta viser 10 kg mindre?

Jeg og flere andre her er mer enn villig til å hjelpe deg, men det mentale må henge med. De aller fleste, særlig jenter, er så fryktelig opptatt av tall og hva vekta viser. Hvis det er eneste fokus, så er jeg redd for at det ikke blir så vellykket og at sluttresultatet etter en stund kan bli dårligere enn hva det er per dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...