Gå til innhold

Kaloriunderskudd


_Maria_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja, dette er vel litt på kanten å nevne, men er underskuddet 50Kcal om dagen, så går du neppe ned i vekt. Kroppen er i stand til å tilpasse seg, og jeg tror underskuddet må være langt høyere for å få til en vektnedgang som utgjør noe. Jeg tror, med vekt på tror, at opp mot 500Kcal underskudd må til om du skal oppleve en nedgang som kan måles. Jeg antar jeg ligger på omlag 50% underskudd og går ned så det suser. 50% for en mann av min størrelse er veldig lite mat, jeg må hele tiden passe på at jeg får i meg nok proteiner spesielt. Kjører tilskudd fra midten av måneden, og skal øke inntaket noe for å flate ut kurven etter 15ende november...

Forøvrig kunne jeg antagelig drept noen for en Snickers idag, men det er en HELT annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, dette er vel litt på kanten å nevne, men er underskuddet 50Kcal om dagen, så går du neppe ned i vekt. Kroppen er i stand til å tilpasse seg, og jeg tror underskuddet må være langt høyere for å få til en vektnedgang som utgjør noe. Jeg tror, med vekt på tror, at opp mot 500Kcal underskudd må til om du skal oppleve en nedgang som kan måles. Jeg antar jeg ligger på omlag 50% underskudd og går ned så det suser. 50% for en mann av min størrelse er veldig lite mat, jeg må hele tiden passe på at jeg får i meg nok proteiner spesielt. Kjører tilskudd fra midten av måneden, og skal øke inntaket noe for å flate ut kurven etter 15ende november...

Forøvrig kunne jeg antagelig drept noen for en Snickers idag, men det er en HELT annen sak...

Gi den mannen en snickers! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basicaly kommer det helt ann på regnestykket, tiden, og kostholdet. Det sier seg selv at desto større kaloriunderskudd du har desto kjapperer raser du nedi vekt.

Hva er vekten din?

Hvor mye er energiforbruket ditt på en hverdag og treningsdag?

Dette er essensielt å vite før jeg anbefaler noen å komme med tallriktige anbefalninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, dette er vel litt på kanten å nevne, men er underskuddet 50Kcal om dagen, så går du neppe ned i vekt. Kroppen er i stand til å tilpasse seg, og jeg tror underskuddet må være langt høyere for å få til en vektnedgang som utgjør noe.

Hvis kroppen tilpasser seg underskuddet slik at du ikke går ned i vekt, så er du ikke i underskudd lenger. Om du er i underskudd over tid, så vil du gå ned i vekt, uavhengig av hvor stort underskuddet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvis du går 1000kcal i underskudd daglig i 3 uker, så vil dette utgjøre 21000kcal underskudd, noe som tilsvarer 3kg kroppsfett. Men, du kan ikke regne deg ut til et underskudd på 1000kcal, for kroppen vil senke forbruket når du senker inntaket. Derfor kan du ikke spise x kcal/dag og regne med at du vil gå ned x kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned i vektklasser (styrkeløft) Går nå på ett underskudd på 1000kcal. Underskuddet blir vel kanskje større fordi jeg brukte å spise en del mere en jeg har behov for. Men er veldig uvitende når det gjelder diet. Tenker jeg går på 1000 kcal underskudd i ca 3 uker, tror dere jeg vil få en vektnedgang da eller bør jeg ha lengre diet?

Føles ganske heftig ut er konstant sulten men skjønner kroppen trenger tilvenning.

Hvor mye skal du ned? I Junior-NM er det såvidt meg bekjent ikke klassefaste påmeldinger.... Jeg har dårlige erfaringer med sprengslanking før stevner, man risikerer å miste absolutt alt trykk i muskulaturen, i tillegg til at utstyret gjerne føles stort og løst etterpå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok. Det er lov å ha slik motivasjon bak treningen, men jeg ville kanskje hvis jeg var deg lagt det på hyllen frem til J-NM (det er bare litt over tre uker til, tross alt) så du ikke bare slanket bort alt trykket. Så lenge drakten kommer på, og du klarer å få godkjente løft med den, så er det det viktigste. Jeg ble sinnsykt demotivert av det dårlige stevnet jeg hadde etter dietten, følte meg svak og klarte såvidt å perse i det hele tatt :p

Jeg ville heller tenkt at jeg spiste og trente normalt frem mot stevnet, og heller benyttet anledningen etter J-NM når det ikke er stevner igjen før til RM +++ til å kanskje gjøre noen vektjusteringer (og da kanskje litt mer moderate tilnærminger enn 1000 kcal i minus hver dag).

Men det er min helt subjektive synsing altså, så du trenger ikke henge deg noe særlig opp i det ;)

EDIT: Jeg finner deg ikke på påmeldingslisten til J-NM og innser at du kanskje ikke skal være med og ikke mener vektklasse til dette stevnet. I såfall se bort fra hele innlegget mitt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kroppen tilpasser seg underskuddet slik at du ikke går ned i vekt, så er du ikke i underskudd lenger. Om du er i underskudd over tid, så vil du gå ned i vekt, uavhengig av hvor stort underskuddet er.

Det jeg egentlig mener, er at det er vanskelig å tune aktivitet og inntak av mat så nøyaktig at man VET man er i underskudd med 50Kcal. Ellers enig i synspunktet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...