Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært selger hos herbalife for noen år siden, og fant ut at de snakket kunn bullshit når det gjalt produktene deres. Formula 1 (hovedproduktet deres) blir sagt at man kan spare så mye som tilsvarende 3000kr i mat for å få i seg like mye næring. Et av argumentene deres var at f.eks det innehold så og så mye jern og at man måtte spise så og så KRABBE for å få like mye jern. De tok å sammenlignet prisen på krabben med jerninnholdet i formula 1 fra herbalife...så ja....

HAHAHAHAHAAHA :D Fantastisk.

brb, stikker og sammenligner prisen på proteiner i Whey 80 med tilsvarende mengde fra svart kaviar for å se hvor mye penger jeg sparer.

Fortsetter under...

Ligger du unna 90+ fra Nutrisport og Vitality Line Whey-serien har du kommet langt. Et bra og billig proteinpulver som jeg kan anbefale er Whey 80 fra Gymgrossisten, koster kun 159,- for en kilo. Funker greit på smak også.

er Whey 80 greit dersom man er laktoseintolerant?

Annonse

Gjest noen123
er Whey 80 greit dersom man er laktoseintolerant?

gå heller for whey-100 dersom du er laktoseintolerant, dette er et proteinisolat og inneholder 1g laktose per 100 gram. whey-80 derimot er et proteinkonsentrat og inneholder 3 gram laktose per 100 gram.

som du ser er whey-100 et mye renere proteinpulver enn whey-80 :)

whey-100: 86g protein - 1,2g karb - 3g fett - 1g laktose

whey-80: 76g protein - 4g karb - 8,5g fett - 3g laktose

Stemmer det, men med tanke på at man tar proteintilskudd i mengder på 30-40 gram vil de 4g karb og 8.5g fett gi lite utslag, sparer heller noen hundre på å kjøpe whey 80, men laktoseinnholdet kan nok gi utslag for en som er laktoseintolerant.

ja, er enig med deg der. man merker nok ikke noe forskjell på de forskjellige pulverene, annet enn om man er laktoseintolerant.. nå vet jeg ikke hvor mye som skal til før man merker noe til det, da jeg selv ikke er det.

Jepp, er ikke det selv heller, men varierer nok veldig mye fra person til person, dersom man er intolerant :)

Jepp, er ikke det selv heller, men varierer nok veldig mye fra person til person, dersom man er intolerant :)

Det varierer ja. Jeg for min del klarer fint 30-40 g whey 80, men blandet med vanlig melk blir det for sterk kost. Takker gudene for laktosefri lettmelk! :D

Annonse

Det varierer ja. Jeg for min del klarer fint 30-40 g whey 80, men blandet med vanlig melk blir det for sterk kost. Takker gudene for laktosefri lettmelk! :D

Lettere sjokomelk er forresten laktoseredusert om du ikke var klar over det :)

Det visste jeg ikke.. Får prøve en sånn etter trening neste gang og se hvordan kroppen reagerer! :)

http://www.tine.no/ernaring/allergi-og-intoleranse/_attachment/145918?=true&_ts=135ed696931 her kan du se laktoseinnholdet i diverse tine-produkter :) Lettere sjokomelk fra tine inneholder 0.2g per 100g.

• 5 måneder senere...
Enig med alle disse punktene dine, men akkurat BCAA er genialt om man driver med fastet trening (periodisk faste)

Dessuten er det veldig merkbart bedre energi og trøkk gjennom hele treningen om man bruker bcaa kontra å trene uten. :)

Edit: og da mener jeg selv om man ikke har fastet, og tar bcaa rett før trening

Gammal post ser jeg, men hvordan vet du at dette er pga det er BCAA? har du prøvd å drikke noe annet med kalorier igjennom treninga di?

En annen ting som er viktig å få med seg er at dersom du driker BCAA før treninga di, er du pr definisjon ikke fastende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...