Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skal i teorien gå?

Eg spiser idag over 200 gram proteiner hver dag.

Men eg ligger kraftig i underskudd på energi/kalorier.

Ca 1500-1000 kalorier i underskudd.

spiser lite karbo og fett.

Eg kjører 4 styrkeøkter i uka og til failure hver gang. (for maksimal stimulans av muskelvekst)

Vil eg kunne øke i muskelmasse?

Og hva bør eg eventuelt gjøre anderledes for å gå ned i fettprosent samtidig øke muskelmasse?

Fortsetter under...

Med 1000-1500 kalorier i underskudd hver dag kan du bare glemme å øke i muskelmasse med mindre du veier langt over 100 kg og er svak ;).

Men vil eg minke i muskelmasse?

Er egentlig på jakt etter å få lågere fettprosent og meir markerte muskler.

Så eg bør øke karbsene og minske underskuddet viss eg også vil øke muskelmasse?

Jeg har klart det, trur jeg. Folk sier jeg har blitt større over rygg og biceps de siste 2 måneder Samtidig som jeg har ramla fra 82 kg tel rundt 76 kg. Jeg spekulerer i hvorvidt det kan være synsbedrag i og med jeg har blitt tynnere og mer skrapa i andre områder. Da vil vel noen muskelgrupper automatisk se større ut.

Ville ha byttet fokus fra muskelvekst til å beholde mest mulig muskler om du skal ligge 1000-1500 i underskudd :)

Om du ikke er veldig overvektig så skyter jo du deg selv i leggen!

Gå heller ned til rundt 500-800 i underskudd og ta det gradivs dærfra +/- etter hva målene sier

Annonse

Om du ser på leangains ser du et opplegg for å få lavere fettprosent og mer markerte muskler. Hovedideen er å ligge i overskudd på treningsdager og underskudd på hviledager. Jeg gjør det selv på denne måten, og har bra erfaring med det. Om du ser på denne IF kalkulatoren kan du regne ut hvor mange kcal du bør ligge på i forhold til målene dine, og hvor mange gram protein/karbo/fett du bør ligge på på hviledager og treningsdager.

Ville ha byttet fokus fra muskelvekst til å beholde mest mulig muskler om du skal ligge 1000-1500 i underskudd :)

Om du ikke er veldig overvektig så skyter jo du deg selv i leggen!

Gå heller ned til rundt 500-800 i underskudd og ta det gradivs dærfra +/- etter hva målene sier

Eg er 183 cm høy og ligger vel på en fett% på rett under 20 en plass. 87 kilo.

Har gått på underskudd nå i 2 ukers tid men vekta det samme og armene og lårene har vokst men ikkje gått ned i vekt..

kanskje eg har funnet en magisk formel? hehe

Takk for tips.

Skal teste det ut viss resultatene mine går feil vei!

Gjest Hanne_
Om du ser på leangains ser du et opplegg for å få lavere fettprosent og mer markerte muskler. Hovedideen er å ligge i overskudd på treningsdager og underskudd på hviledager. Jeg gjør det selv på denne måten, og har bra erfaring med det. Om du ser på denne IF kalkulatoren kan du regne ut hvor mange kcal du bør ligge på i forhold til målene dine, og hvor mange gram protein/karbo/fett du bør ligge på på hviledager og treningsdager.

Oooh dette var kjempespennende! Må prøve dette en stund :)

Skal lese meg litt opp på dette!

Eg driver å tester fasting nå. og det går veldig bra. Noe skjer vertfall når vekta er det samme og eg faster og går på underskudd..

takk for link og tips!

Eg er 183 cm høy og ligger vel på en fett% på rett under 20 en plass. 87 kilo.

Har gått på underskudd nå i 2 ukers tid men vekta det samme og armene og lårene har vokst men ikkje gått ned i vekt..

kanskje eg har funnet en magisk formel? hehe

Takk for tips.

Skal teste det ut viss resultatene mine går feil vei!

Hvor lenge har du trent da?

Med en fett % på rundt 20 og 87kg kan du ligge hårfint på et underskudd rundt 1000-1300 ja

( Vekt / 100 * 20% = 17,4 * 70 kcal = ca 1200 ish)

Fettmasse kan dekke inn kaloriunderskudd med rundt 70 kcal pr kg fettvev i perioder med energirestriksjon(6)

http://fitnessbloggen.no/operasjon-fleskemoderasjon/

Men når denne prosenten minsker er det viktig at du minsker underskuddet også :)

Lykke til!

Hvor lenge har du trent da?

Med en fett % på rundt 20 og 87kg kan du ligge hårfint på et underskudd rundt 1000-1300 ja

( Vekt / 100 * 20% = 17,4 * 70 kcal = ca 1200 ish)

Fettmasse kan dekke inn kaloriunderskudd med rundt 70 kcal pr kg fettvev i perioder med energirestriksjon(6)

http://fitnessbloggen.no/operasjon-fleskemoderasjon/

Men når denne prosenten minsker er det viktig at du minsker underskuddet også :)

Lykke til!

Trent styrketrening i ca 1 år.

Ka er ca forbrenning hos en mann på en normal dag? (husker ikkje heilt, 2500? )

Eg får øke underskuddet mitt framover. det ser vertfall ut som fett% er på fullt fart nedover!! jippiYAY!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...