Gå til innhold

Morsomme og gode nye øvelser?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig satt opp en ny to-splitt som fungerer veldig bra :) har gått igjennom hele programmet og trives godt med alle øvelsene. Men jeg kjenner at jeg godt kan ha to øvelser til på den ene dagen.

Dermed lurer jeg på om noen har noen forslag til noen nye øvelser til meg! Fortell litt om hvorfor du mener akkurat den øvelsen er god, og hva den er god for :D

Disse øvelsene inngår i programmet fra før:

Knebøy, markløft, legcurl, utfall, benkpress, planke (med vekt)

Chins, nedtrekk, low row, rygghev, dips

Mageøvelser tas når jeg føler for det, ofte etter kondisjonstrening (1-2x i uka) ;)

Noen gode forslag? :)

(Etter alt maset om for mange like tråder, stresser jeg nesten litt med å oprette en ny...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg ikke så kvalifisert, men skulderpress (stående) er i hvert fall en av de morsomste øvelsene jeg gjør! Hva den er godt for? Hmm, skuldre, kjerne, gjør at du sette på plass eller hente ned tunge ting fra hyller over hodet ditt. Også føles den rimelig bad-ass. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decline bench press. Morsom fordi den ga så umiddelbare resultat over HELE brystet. Når jeg kjører den og dips, trenger jeg ikke annet. Jeg kuttet ut all flies og incline øvelser, fordi de to øvelsene aktiverer hele sullamitten langt bedre enn noen andre øvelser jeg har prøvd. Kjører den med relativt smalt grep, og nonlock - både på dips og benken.

Ellers så elsker jeg alle basic øvelsene - og de har jo du, så da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nylig satt opp en ny to-splitt som fungerer veldig bra :) har gått igjennom hele programmet og trives godt med alle øvelsene. Men jeg kjenner at jeg godt kan ha to øvelser til på den ene dagen.

Dermed lurer jeg på om noen har noen forslag til noen nye øvelser til meg! Fortell litt om hvorfor du mener akkurat den øvelsen er god, og hva den er god for :D

Disse øvelsene inngår i programmet fra før:

Knebøy, markløft, legcurl, utfall, benkpress, planke (med vekt)

Chins, nedtrekk, low row, rygghev, dips

Mageøvelser tas når jeg føler for det, ofte etter kondisjonstrening (1-2x i uka) ;)

Noen gode forslag? :)

(Etter alt maset om for mange like tråder, stresser jeg nesten litt med å oprette en ny...)

Rumenske markløft, Knebøy til boks m. stopp, frontbøy, glute bridge, ab-wheel, pull-ups, decline benkpress, floor press, smalbenk, skulderpress, sidehev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som foreslår pressøvelser her, så jeg skal gjøre det motsatte. Alt for mange gjør for mye pressing kontra draøvelser, her har du et par eksempler på gode horisontale dra-varianter:

Omvendt roing i TRX (eller med stang/smithmaskin)

http://www.youtube.com/watch?v=huFW4TC97LQ&feature=results_video&playnext=1&list=PL91598B1D710CE870

facepulls

[url=

]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse flotte svar! Tror jeg går for å teste ut skulderpress med stang i supersett med kettlebell, som linek86 foreslo, i morgen! :) Kunne trengt øvelser på skuldre ;) Ser jeg at programmet går effektivt og (relativt)smertefritt legger jeg kanskje inn facepull også.

Tusen takk! Kom gjerne med flere forslag og innspill om noen har noen andre idéer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...