Gå til innhold

Nok å ta skulderpress?


Treningsdude

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vil holde med den veldig lenge ihvertfall. Jeg har ikke trent noen annen skulderøvelse hittil ila. min ett år lange treningskarriere :)

(Da regner jeg ikke benkpress og pendlayrows som skulderøvelser, selv om de involverer skulderen).

Men det kommer jo egentlig helt an på hva som er målet. Trener du for å få størst mulige skuldre blir det noe annet enn hvis du kun bryr deg om styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Face pulls er en undervurdert øvelse som er glimrende for både lateral deltoid og posterior deltoid (faktisk best av samtlige øvelser ifølge linken under), i tillegg til at du får trent biceps og øvre del av ryggen samtidig. Anterior deltoid stimuleres så mye ved benkpress, skulderpress, dips osv. at den lett blir overutviklet i forhold til de andre to.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_shoulders_and_trap_exercises

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro

wolla broshan. skulderpress med hantler er bra shit. fortsett med det. legg til litt flere øvelser og, som feks militærpress, sidehev og for all del bro dette er viktig IKKE glem og tren bak side skuldre i tillegg. mange glemmer det. ikke vær 1 av de som glemmer dette. tro meg.

lykke til med og få syke deltz bro;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wolla broshan. skulderpress med hantler er bra shit. fortsett med det. legg til litt flere øvelser og, som feks militærpress, sidehev og for all del bro dette er viktig IKKE glem og tren bak side skuldre i tillegg. mange glemmer det. ikke vær 1 av de som glemmer dette. tro meg.

lykke til med og få syke deltz bro;)

bra svart bror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
wolla broshan. skulderpress med hantler er bra shit. fortsett med det. legg til litt flere øvelser og, som feks militærpress, sidehev og for all del bro dette er viktig IKKE glem og tren bak side skuldre i tillegg. mange glemmer det. ikke vær 1 av de som glemmer dette. tro meg.

lykke til med og få syke deltz bro;)

Hva er en "god" øvelse for bakside skuldre? Sliter litt med denne personlig.

Til trådstarter: personlig liker jeg skulderpress, militærpress, sidehev/fronthev!;) Kommer jo litt ann på splitten din også;) Husk at skuldre også får kjørt seg i enkelte andre øvelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "god" øvelse for bakside skuldre? Sliter litt med denne personlig.

Til trådstarter: personlig liker jeg skulderpress, militærpress, sidehev/fronthev!;) Kommer jo litt ann på splitten din også;) Husk at skuldre også får kjørt seg i enkelte andre øvelser!

Facepulls, foroverlent sidehev, kabel kryssdrag fortrekker jeg. I den rekkefølgen...

Edit: rotator cuffen kjøres også hver eneste trening, sammen med en av de øvrige nevnte øvelsene. Slet med en betent skulder i lang tid, etter at jeg la inn dette er jeg nå smertefri og glad igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde starte øktene dine med rotatorcuff øvelser + litt dynamiske øvelser ja (skadeforebyggende). Ellers kan du jo kan du tenkte at skulderpress/ med stang eller manualer er "hoved" øvelsen for skulderen, også kan du legge til facepulls og sidehev. Skal nok holde det. Husk på at baseøvelsene belaster bra på skuldrene også ( benk,roing..) ;) For jeg regner med at du trener bra med det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde starte øktene dine med rotatorcuff øvelser + litt dynamiske øvelser ja (skadeforebyggende). Ellers kan du jo kan du tenkte at skulderpress/ med stang eller manualer er "hoved" øvelsen for skulderen, også kan du legge til facepulls og sidehev. Skal nok holde det. Husk på at baseøvelsene belaster bra på skuldrene også ( benk,roing..) ;) For jeg regner med at du trener bra med det også?

Takk for svar. Gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en "god" øvelse for bakside skuldre? Sliter litt med denne personlig.

Til trådstarter: personlig liker jeg skulderpress, militærpress, sidehev/fronthev!;) Kommer jo litt ann på splitten din også;) Husk at skuldre også får kjørt seg i enkelte andre øvelser!

Til alle supportere vil jeg anbefale face pulls opp og i mente- en fantastisk øvelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Militærpress er relativt overlegen sittende skulderpress. Da i hovedgrunn fordi du legger veldig mye mindre belastning på korsryggen din, du slipper å "vippe" opp manualene når du kommer på 20ish kg+ pr hantel, og det er en veldig lett teknisk øvelse (militærpressen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...