Gå til innhold

På jakt etter et simpelt treningsprogram..


Michael S

Anbefalte innlegg

Ønsker først og fremst et program der det er fast antall rep og sett på baseøvelser og et fast antall rep og sett på de andre øvelsene. Lurer egentlig på om det er noe negativt med å kjøre et program på denne måten?

Har tidligere trent med 2-splitts program, og kjører nå med kjetil sitt fyrstikk program.

Grunnen til jeg ønsker å bytte program, er fordi jeg merker at kroppen ikke er så fornøyd med maksing i base øvelser hver økt.

Vet ikke om min nåværende styrke spiller inn på valg av program, men her er den uansett:

- Knebøy: 120kg x 3rep.

- Benkpress: Nå 90kg x 3rep

- Markløft: 120kg x 3rep

- Beinpress: Nå 200kg x 10rep.

Takker for alle tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du kan jo kjøre 4x4 på baseøvelser og 8 / 10x3 på alt annet, funker da det. Men ja er noe negativt med det, du bør variere antall reps og litt øvelser hver 4-6 uke, grunnet kroppen din vender seg til visse ting og etter 4-6 uker (kommer ann på hvor intenst treningsopsett du har) så slutter du og få fremmgang(minnsker hvertfall mye.) Derfor bør du endre/variere hver 4-6uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for Wendler 531 inkl BBB.

http://www.mediafire.com/download.php?gfab61b6rq6nczl

Programmet har en enkel hensikt, gi deg progresjon :)

Fint og oversiktlig excel ark du la med, takk for det :)

Hva er egentlig bbb? Ser over at det står for boring but big?

Du rusler vel rundt med en notisbok, hvis du skal huske belastningen per sett regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint og oversiktlig excel ark du la med, takk for det :)

Hva er egentlig bbb? Ser over at det står for boring but big?

Du rusler vel rundt med en notisbok, hvis du skal huske belastningen per sett regner jeg med?

Big but boring: 5 set a 10 reps på ca 50% av 1rm.

konverter excelark over til pdf og skriv ut på 1 stykk A4 papir :) verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...