Gå til innhold

Forsvaret og kosttilskudd


Edvartsen

Anbefalte innlegg

Hei. Er for tiden inne i forsvaret og lurer på om noen vet noe om Anabolic Beast. Jeg elsker pre-workouts og vet at jack3d og slikt er ulovlig i forsvaret, men er det noen som vet noe om Anabolic Beast.

Er det lovlig iforhold til forsvarets sine regler. Det eneste de sier er at ''er du i tvil, så er du ikke tvil osv''. Da kosttilskudd generelt i forsvaret er et ganske ''tabu'' tema.

På gymgrossisten.no står det at (

Produkter som inneholder geraniumsekstrakt skal ikke tas av testede atleter. Anabolic beast inneholder geraniumsekstrakt (vannbasert ekstrakt)e

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-beast-260-g-2

Så, er det lov eller ikke? ;X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kosttilskudd generelt i forsvaret er et ganske ''tabu'' tema.

HAHAHA. Da hadde du ikke de offiserene og befalet jeg ble beordra rundt av. Han ene tok 135 armhevninger på en arm. Hvis det ikke var mye rart i han veit a fan jeg. Dessuten blir jo spesialstyrker proppa av pepper o.l. Don't believe the BS.

Greia med forsvaret er jo at alt blir basert på den don't ask don't tell filosofien. Hva dem ikke veit gir dem totalt fan i. Hadde ikke bekymra meg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er for tiden inne i forsvaret og lurer på om noen vet noe om Anabolic Beast. Jeg elsker pre-workouts og vet at jack3d og slikt er ulovlig i forsvaret, men er det noen som vet noe om Anabolic Beast.

Er det lovlig iforhold til forsvarets sine regler. Det eneste de sier er at ''er du i tvil, så er du ikke tvil osv''. Da kosttilskudd generelt i forsvaret er et ganske ''tabu'' tema.

På gymgrossisten.no står det at (

Produkter som inneholder geraniumsekstrakt skal ikke tas av testede atleter. Anabolic beast inneholder geraniumsekstrakt (vannbasert ekstrakt)e

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-beast-260-g-2

Så, er det lov eller ikke? ;X

Produkter som inneholder noe i denne listen her er ulovlige, produkter som ikke har noe stoffer som står på den listen skal det gå greit med.

Ga dette svaret til en annen en som lurte men skal utdype det litt bedre;

Stoffer, da tenker jeg på ulovlige midler, vil bli lagret i kroppen i en kort stund, 72timer pluss/minus.

Er en god del som tenker at "hey, er jo over 72 timer til jeg er ferdig på perm,så jeg kan jo ta litt" og ryker på en smell ved mistanke. Det som skjer er at de tar DNA prøver fra hårsekkene fra hodebunnen, de hårsekkene er i stand til å lagre informasjon om DNA strukturen og kan ved det se hva du har hatt i deg det siste halvåret pluss/minus

Litt informasjon om selveste delen av testingen, dette er en ekstern lenke som jeg fant ved et raskt googlesøk.

Ekstern lenke

Features

  • Longer window of detection (months)
  • Overview and detailed month-by-month analyses available
  • UKAS accredited to ISO/IEC 17025:2005 to test for the widest range of drugs and alcohol in hair
  • Advice for best fit testing solutions
  • Non-invasive sample type
  • Legally defensible chain of custody

How do drugs get into hair?

When a substance is ingested it is absorbed into the blood and circulates around the body. Every hair follicle has its own blood supply, and the drug transfers from the blood to the hair, and is absorbed into its core. As the hair grows, the drug stays in that same portion of the strand, acting like a record or timeline of drug use. Hair drug testing can provide trends of drug use or abstinence by sectioning a hair sample and testing each segment for a more detailed month on month analysis.

Så i teorien så kan moren din samle sammen hårsekker fra hårbørsten din og sende inn til testing for å finne om du driver med ulovlige stoffer. Hvis man har tilgang til diverse sikkerhetsmagasiner så kan man også lese om det i månedens utgave, nå har ikke jeg magasinet her -.-

Håper dette var utfyllende nok.

Mvh

Pro JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Er for tiden inne i forsvaret og lurer på om noen vet noe om Anabolic Beast. Jeg elsker pre-workouts og vet at jack3d og slikt er ulovlig i forsvaret, men er det noen som vet noe om Anabolic Beast.

Er det lovlig iforhold til forsvarets sine regler. Det eneste de sier er at ''er du i tvil, så er du ikke tvil osv''. Da kosttilskudd generelt i forsvaret er et ganske ''tabu'' tema.

På gymgrossisten.no står det at (

Produkter som inneholder geraniumsekstrakt skal ikke tas av testede atleter. Anabolic beast inneholder geraniumsekstrakt (vannbasert ekstrakt)e

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-beast-260-g-2

Så, er det lov eller ikke? ;X

Det er lovlig handelsvare i Norge, men står på dopinglista, så det står at atleter som testes bør revurdere/tenke over det. Det er vannekstrakt av Geranium i , som er tillatt i kosttilskudd i Norge, men brått ikke lov dit du skal :p nneholder vannekstrakt av urten geranium som er tillatt I kosttilskudd i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å bruke AB, er i forsvaret selv og retningslinjene er at det man får kjøpt i norge er OK selv om noen uttrykker misnøye rundt dette. Geranium får du kjøpt i Norge, men som du sier "skal ikke brukes av testede atleter" på lik linje med at for høyt koffeinnivå for testede atleter er no go, men du faller utenom denne kategorien og kan bare kjøre på!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Ingen problem å bruke AB, er i forsvaret selv og retningslinjene er at det man får kjøpt i norge er OK selv om noen uttrykker misnøye rundt dette. Geranium får du kjøpt i Norge, men som du sier "skal ikke brukes av testede atleter" på lik linje med at for høyt koffeinnivå for testede atleter er no go, men du faller utenom denne kategorien og kan bare kjøre på!;)

Høyt koffeinnivå er vell forsåvidt ikke noe galt i å ha i 2013, ble vell så vidt jeg vet tatt vekk fra dopinglisten for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You never know, plutselig blir det mil insp! :p

Altså jeg tenkte jo over det på før rekrutten, da spurte jeg jo i vei! :p Var kjempenervøs for inrykket... Men det er liksom ingen som sjekker noe lenger når jeg kommer tilbake fra perm med en stor bag. Kan de komme en dag og plutselig bare sjekke alt vi har av private ting? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg tenkte jo over det på før rekrutten, da spurte jeg jo i vei! :p Var kjempenervøs for inrykket... Men det er liksom ingen som sjekker noe lenger når jeg kommer tilbake fra perm med en stor bag. Kan de komme en dag og plutselig bare sjekke alt vi har av private ting? :eek:

Ja, hvis det er mistanke om noe blir alt inspisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å bruke AB, er i forsvaret selv og retningslinjene er at det man får kjøpt i norge er OK selv om noen uttrykker misnøye rundt dette. Geranium får du kjøpt i Norge, men som du sier "skal ikke brukes av testede atleter" på lik linje med at for høyt koffeinnivå for testede atleter er no go, men du faller utenom denne kategorien og kan bare kjøre på!;)

Feil. I nyere tid er kosttilskudd som AB, Saw Berzerk og what not kommet til salgs over disk i Norge. Dette er alle produkter som man vil teste positivt på med Narko Nord sine dopingstester. Produkter som Craze og andre produkter som inneholder fenyletylamin vil også slå positivt ut som amfetamin da testene ikke er av det mest nøyaktige slaget. Litt usikker på hvordan gangen går etter første positive test, men regner med man må ta en ny test om første er positiv som igjen vil bestemme skjebnen din i Forsvaret, samt en samtale med Narko Nor. Foreslår på det sterkeste å unngå slike PWO produkter mens dere er i Forsvaret, da fallhøyden er stor. Protein, Kreatin, Glutamin O.L går greit, men vil du være helt på den sikre siden handle fra Proteinfabrikken den tiden du er i Forsvaret, eller bruk god tid på å søke opp informasjon om det produktet du har tenkt til å bruke/allerede bruker. Treningsforum, Fitnessbloggen og Iform er for eksempel feil sted å lete. Ja folk har brukt dette i Forsvret og sluppet unna med det, men har selv mistet soldater Pga kosttilskudd nevnt ovenfor. Førstegangstjenesten varer i ett år, om du virkelig MÅ bruke PWO for å klare å gjennomføre en treningsøkt foreslår jeg at du venter til du er ferdig med tiden din i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei, river liv i denne tråden igjen siden jeg skal i forsvaret i Januar :) Lurer bare på om alle de "Super pwo'ene" som nå er kommet til Norge er noe forandret på? Om de har noen effekt i det hele tatt? Tenker spesielt på "No-explode 2.0", "Ripped Freak" og "Redweiler"?

Og til dere som har vært i forsvaret, hvilken pwo brukte dere og hvordan av de "lovlige" pwo'ene som selges over disk i Norge syntes dere er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...