Gå til innhold

10 grunner til å droppe slankingen


Anbefalte innlegg

post-832-14440837190195_thumb.jpg

Dette er vel det latterligste jeg har lest noen gang, orket faktisk ikke lese alt i detalj, bare skumleste. For første tanken min var bare hva for en måte er det disse folka bak artikkelen har prøvd å slanke seg selv på ? Om det bare er sulting, ja da kan jeg kanskje forstå....

Media altså.....

:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom ikke lenger enn punkt en..

Årsaken er at kroppen din går inn i sultemodus når du reduserer kaloriinntaket mye. Kroppen stoler ikke på at den får nok næring. Det igjen senker forbrenningen din og fører til at kroppen begynner å lagre fett. Med andre ord vil du begynne å ese ut straks du er ferdig med slankekuren og skal spise normalt igjen.

Riktignok stemmer siste setning ofte, men det er jo fordi folk går på korte dietter istedenfor å faktisk forandre på det de gjorde feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke lenger enn punkt en..

Årsaken er at kroppen din går inn i sultemodus når du reduserer kaloriinntaket mye. Kroppen stoler ikke på at den får nok næring. Det igjen senker forbrenningen din og fører til at kroppen begynner å lagre fett. Med andre ord vil du begynne å ese ut straks du er ferdig med slankekuren og skal spise normalt igjen.

Riktignok stemmer siste setning ofte, men det er jo fordi folk går på korte dietter istedenfor å faktisk forandre på det de gjorde feil.

Jeg synes faktisk hele ordet diett bare burde fjernes fra ordlista! Handler om livsstil, om man pang går opp i vekt igjen må han gjort noe feil... Med mindre man nettopp har hatt en konkuransedeff da så klart, da bør man vel legge på seg litt igjen haha :p Litt av hvert uten å overdrive - det min mor alltid har sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvorfor denne artikkelen skulle være så teit? Den handler jo om ekstrem slanking av typen "Spis bare bananer i 2 uker, gå ned 10 kilo." Så sånn sett så er vel mye av det som står der sant?

Hvis du leste så var det jo akkurat det jeg skrev :)

Og det er akkurat den saken jeg synes er så feil, og at de lager slike artikler som får folk til å bli enda mer sofasittere, for nå har de liksom "bevis" for at de bare kan sitte der å forfalle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor denne artikkelen skulle være så teit? Den handler jo om ekstrem slanking av typen "Spis bare bananer i 2 uker, gå ned 10 kilo." Så sånn sett så er vel mye av det som står der sant?

Det var min tanke også.. Det er jo forsåvidt sant at man bør droppe slankingen, i den forstand de skriver om slanking her. Men de kunne jo kanskje nevnt at for å gå ned i vekt på en bra måte, og for å klare å holde vekta etter nedgang, så må man legge om kostholdet og endre livsstil for lengre enn en to-ukersperiode eller et halvt år. For det inntrykket de gir i artikkelen er jo at det er bedre å la være å prøve i det hele tatt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser den, så handler den om jojo-slanking og typen:"nå skal jeg slutte å spise og bli tynn!"

Forsåvidt har den jo litt rett i punktene nevnt i artikkelen. For mange vil ikke en slik slanking ha noen langsiktig positiv effekt, det må en livsstilsendring til. De kunne, strengt tatt, ha linket til artikler om hvordan du best mulig kan gå ned i vekt, men det er nå så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK har en helt klar intensjon om å villede leserne sine, akkurat som de fleste andre glansede blader. Om alle kommer i god form på grunn av gode råd og artikler, så mister de lesere. Enkelt og greit.

Det er litt synd at de misbruker ordet "diett" på det viset. En diett er planlagt spising, som igjen vil bli en livsstilsendring. En "kur", derimot, er noe kortvarig. Slankekurer gjør ofte vondt verre, men det er jo det glansbladene vil ha lesere til å gjøre. De vil at de skal se lyset i enden av tunnelen, og så få dem til å endre kurs til "noe bedre". Til slutt skal de miste grepet på målet sitt, men meningen er at de skal ha fått nok smak på det til å være klar for å lese om flere vidunderkurer og betale masse penger for det.

Det eneste glansbladet jeg kjøper fast er kryssordbladet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...