Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nok proteiner, grønnsaker, frukt og bær. Og mindre ferdigmat og korn enn det som er vanlig.

Sier meg enig i denne! Mener og det ligger en viktighet i det å kunne tenke at du ikke trenger å spise perfekt 100% av tiden uten at du dør, slik at du ikke får angst med tanken på å spise et kakestykke i konfirmasjonen til søstra di :) Det mentale er viktig!

Balanse :) Prøver å spise rent til vanlig, mye proteiner, en del fett, grønnsaker, frukt, bær og melkeprodukter men veldig lite brød, pasta, ris, poteter o.l. Unngår så godt jeg kan halvfabrikata og mat med mye rare tilsetningsstoffer. Liker mat som gir meg masse energi og smaker godt. Kaster også gjerne i meg et kakestykke eller tre i konfirmasjonen til søster mi uten dårlig samvittighet. Mat skal være godt for kropp og sjel.

Annonse

Gode og varierte proteinkilder, ubegrenset med grønnsaker, en del frukt og bær, nøtter og meieriprodukter, kaldpressede oljer. Styre unna ferdigmat, mye tilsatt sukker i hverdagen, men ikke være redd for å skeie ut innimellom.

Kommer an på hva man legger i ett godt kosthold.

Skal jeg spise det jeg holder meg "fornøyd" med over lengre tid blir det veldig mye baguetter, brødmat og melk, samt frukt og sjokolade 70% havsalt og pekan. Next to nothing grønnsaker og sånn.

Skal jeg spise det jeg responderer bra på kroppsmessig blir det masse grønnsaker, bær, kesam, feit fisk (er ikke så glad i mager fisk når jeg ikke kan vende den i mel), kjøtt, null korn, masse vann.

Spise variert mat, fisk, kjøtt, fjørfe og grønt + frukt evt fiber.

Få i seg nok vitamin D og kalsium

spise chips/sjokolade/kake om jeg vil , så lenge total energien er ca innenfor dagsbehovet på rundt 2600-3200kcal :)

Og drikker nesten kun vann fordi det er den beste tørstedrikken :D uten om Litago

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...