Gå til innhold

Hva bruker du kyllingkjøttdeig til?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en ting jeg alltid gjør er å steke kyllingkjøttdeigen på begge sider, før du kutter den opp, så fyller du stekepannen med varmt vann, og heller ut vannet igjen, og gjør det 2-3 ganger, så renner alt fettet ut og den blir enda sunnere :p Kansje litt ekstremt og lite nødvendig, men det funker..blir litt tørrere da, men men, er bare å tilsette masse krydder og saus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en ting jeg alltid gjør er å steke kyllingkjøttdeigen på begge sider, før du kutter den opp, så fyller du stekepannen med varmt vann, og heller ut vannet igjen, og gjør det 2-3 ganger, så renner alt fettet ut og den blir enda sunnere :p Kansje litt ekstremt og lite nødvendig, men det funker..blir litt tørrere da, men men, er bare å tilsette masse krydder og saus :D

Hvordan blir den sunnere?

Trenger tips!

Stek kyllingkjøttdeigen med opphakket løk og tilsett en pose frossen spinat. Krydre etter eget ønske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs for selvsakt hvordan man ser på det, og jeg skrev jo det kansje er litt ekstremt. Men fettet renner jo, og kjøttet inneholder dermed nesten bare proteiner, som er bra om man prøver å gå ned i fettprosent. Blir jo dermed også mindre kalorier. Men ja, jeg vet at man skal ha litt fett i kostholdet også, er bare noe jeg er blitt veldig vant til å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttdeig kan brukes til såå mangdt! Jeg liker kyllingkjøttdeig i taco, lasagne, chili con carne, hjemmelagd tomatsuppe, kjøttboller, kylling burger. Men min favoritt er bare å lage en type grateng med hakkede tomater, tomat pure, løk, hvitløk og annet krydder, hell dette i ildfastform, på toppen legger jeg squash og tomater annen hver (skjært i skiver) og topper med litt mozzarella ved siden av har jeg en god salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...