tonelone Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 helt utrolig at noe sånt skjer, og så få vet om det ! DEL! Andrea Rostad Halsan, Ninja, Puissance og 8 andre 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Alle sier denne mannen må stoppes ingen vil betale for det. Han kommer til å fortsette til 2022 også han. bassefar 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puissance Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Man må faktisk ikke betale, det er rett og slett nok å dele denne videoen på facebook eller fortelle om denne mannen til noen du kjenner. Det som er greia med denne videoen er at jo flere som sprer denne, jo flere får vite hvem Joseph Kony er. Og jo flere som vet hvem Joseph Kony er, jo flere kan legge press på politikerne som bevilger støtte i form av soldater som kan hjelpe til i jakten på Kony. Til syvende og sist er det politikerne som skal påvirkes og det oppnår man altså ved å spre blest om denne mannen. VegarL og Ninja 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krembolle Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hva er dette? Får ikke sett videoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Tja, fra at ingen/ekstremt få visste om han, klarte de å overtale så de fikk sendt over hjelp, og alt fra en fyr som ville gjøre forskjell. EDIT: sendt mail til VG.no og lokaavisa her. Anbefaler at du også gjør det samme. tonelone 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aminokid Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Fantastisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonelone Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Hva er dette? Får ikke sett videoen prøv om du får sett den på denne linken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonelone Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 eh.. ja.. videoen kom bare opp igjen... kanskje noen andre datanerder som kan detta litt bedre ellers er det bare å søke på Kony 2012 på youtube Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Litt morsomt at treningsforum bare er negativ og her er folk mer vennlige og åpensinnet (er det ett ord? hvis ikke ble det det nå) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Man må faktisk ikke betale, det er rett og slett nok å dele denne videoen på facebook eller fortelle om denne mannen til noen du kjenner. Det som er greia med denne videoen er at jo flere som sprer denne, jo flere får vite hvem Joseph Kony er. Og jo flere som vet hvem Joseph Kony er, jo flere kan legge press på politikerne som bevilger støtte i form av soldater som kan hjelpe til i jakten på Kony. Til syvende og sist er det politikerne som skal påvirkes og det oppnår man altså ved å spre blest om denne mannen. Du er klare over at vi snakker om en religiøs milits med sterke bånd og sold økonomi? Hva skjedde sist gang Vesten gikk inn i et område for å fjerne dette? Somalia 93? Sudan på 90 tallet? Kongo? Rwanda? Eller hva med Afghanistan, samma faen hvor mye vi deler videoen for at det skal skje noe må noen gjøre noe. Og det kommer til å koste cash money og når vi står på kanten av en ny finanskrise så vil ingen vestlige land gjøre noe for å stoppe dette. Spesielt ikke når det er mer seriøse konflikter som kan gjøre livet her i vesten verre som feks Isreal mot Iran, Pakistan mot india eller lederskiftet i Nord Korea. Flott han er en Idealist, men planen hans kommer nok ikke til å gjøre en forskjell kanskje bortsett fra å friske opp kunnskapen vår om konfliker i Afrika, noe som jeg i alle fall hadde som pensum på ungdomsskolen. bassefar og MariusS 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kan linke denne også for de som er interresert: http://visiblechildren.tumblr.com/ Som er denne Kony greie ett på med et kritisk synspunkt. bassefar, Adrian94, Velvet og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puissance Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Du er klare over at vi snakker om en religiøs milits med sterke bånd og sold økonomi? Hva skjedde sist gang Vesten gikk inn i et område for å fjerne dette? Somalia 93? Sudan på 90 tallet? Kongo? Rwanda? Eller hva med Afghanistan, samma faen hvor mye vi deler videoen for at det skal skje noe må noen gjøre noe. Og det kommer til å koste cash money og når vi står på kanten av en ny finanskrise så vil ingen vestlige land gjøre noe for å stoppe dette. Spesielt ikke når det er mer seriøse konflikter som kan gjøre livet her i vesten verre som feks Isreal mot Iran, Pakistan mot india eller lederskiftet i Nord Korea. Flott han er en Idealist, men planen hans kommer nok ikke til å gjøre en forskjell kanskje bortsett fra å friske opp kunnskapen vår om konfliker i Afrika, noe som jeg i alle fall hadde som pensum på ungdomsskolen. Det er jeg faktisk fullstendig klar over! For å gi deg litt mer å gå på: Alle de gangene de har prøvd å ta Kony, og har mislyktes så har det gått enda hardere utover lokalbefolkningen i områdene han herjer og barnesoldatene hans. Men så er jeg av den mening at hvis man har muligheten til å endre noe som er så grusomt så skal man prøve. Selvom de som kjemper på det som blir Invisible Childrens side ikke er mors beste barn de heller, så må man nesten se om konsekvensene er større dersom man lar Kony fortsette eller om man tar Kony en gang for alle. Alle mennesker er like mye verdt og alle konflikter krever unødvendig mange liv. Han som har startet dette prosjektet er ikke bare en idealist. Han har faktisk oppnådd støtte fra USA. Grunnen til at han har satt i gang prosjektet er for å hindre at USA trekker seg ut før de har tatt Kony ved å vise at verdens befolkning vet hva som foregår i Uganda. Det er opp til hver enkelt om de vil støtte eller ei, og jeg respekterer deg for at du ikke vil støtte. Men jeg respekterer de som støtter enda mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg støtter selvsagt at man skal stoppe Kony, men med tanke på at han og gruppen hans beveger seg mellom 4 uavhengige stater så bør de kunne samarbeide for å stoppe han selv. Når USA skal kutte forsvarbudsjettet sitt med mellom 15-20% hvordan skal de ta seg råd til en ny internasjonal operasjon? For skal man stoppe Kony så får man ikke FN mandat mest sannsynlig, og dermed blir det med Nato. bassefar 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krembolle Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg støtter selvsagt at man skal stoppe Kony, men med tanke på at han og gruppen hans beveger seg mellom 4 uavhengige stater så bør de kunne samarbeide for å stoppe han selv. Når USA skal kutte forsvarbudsjettet sitt med mellom 15-20% hvordan skal de ta seg råd til en ny internasjonal operasjon? For skal man stoppe Kony så får man ikke FN mandat mest sannsynlig, og dermed blir det med Nato. Så lenge USA ikke tjener noe på å rydde opp i det hadde de ikke satt i gang en operasjon, uansett om de hadde latt være å kutte i forvarbudsjettet sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fing3rs Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 <3 slacktivism <3 Forøvrig sendte USA i fjor vel 100 mann for å trene opp styrker i Uganda for å kjempe mot denne karen. (Rush Limbaugh klikket fordi han mente det var feil å sende soldater for å bekjempe gode kristne som bare ville forsvare seg mot muslimer.) Anyways.. Ting blir gjort, bare utrolig treigt. Husker det var snakk om at lord's resistance army holdt på med massevoldtekter og kidnapping mens jeg gikk på ungdomsskolen og det er rundt 10 år siden. FN vurderte å gjøre noe med det, men tror forslaget ble blokkert av Russland (er ikke helt sikker på dette) .Merkelig at folk ikke har fått opp øynene for det før nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineH Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sorry, litt usaklig. Liker ikke at denne organisasjonen som står bak filmen og kampanjen er pro-militær, og jeg liker ikke denne ekstreme polariseringen og voldsomme "med oss eller mot oss"-holdningen som stråler igjennom. Fyren må tas, ingen tvil om det, men virkemidlene som blir brukt er usmakelige. Les linken som DukeNukem postet rett her oppe. Benji, Vanskelig, Tarjeii og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg støtter saken fullstendig, selv om jeg ser at det er vanskelig å gjennomføre. Men det skal sies at budskapet er å gjøre han kjent og sette det på dagsorden. Det har de helt klart fått til, og det berømmer jeg de for. Håper virkelig menneskeretten seirer her, er en grunn til at han er nummer 1 på most wanted lista. En grusom fyr på alle måter og han må stoppes Det jeg synes er ironisk oppi alt dette er de tusenvis av kommentarene fra amerikanere og andre rundt om i verden som ber for de stakkars barna og ber om at han blir tatt. Men Kony er leder for "LORDS RESISTANCE ARMY" og med bibelen i hand slakter, bortfører, voldtar og forgriper seg på Menn, kvinner og barn i 4 afrikanske land. Å han gjør alt dette ved å legge til grunn den samme trosretningen som de som ber for at han blir tatt. "Men never commit evil so fully and joyfuly as when they do it for religious convictions" -- Blaise Pascal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maagnus Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 alle bør se denne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falch Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 im in Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10070039 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.