Gå til innhold

trenger hjelp til treningsprogram


eikefet21

Anbefalte innlegg

jeg sliter en god del med å kombinere fotball å styrketrening, og tar i mot alle råd jeg kan få om hvordan jeg skal sette opp nytt treningsprogram og trenings mengde osv.

gutt på 17

morgenvekt: 76 kg

høyde: 183 cm

når jeg begynte å trene serriøst med styrke i november 2011 når fotball sessongen var over veide jeg 69 kg. mitt problem nå er at fotballen er like så serriøst som styrketreningen. jeg merket litt at når vekten og muskelmassen økte så mye på kort tid, begynte hurtigheten,spensten og kondisjonen begynte å bli dårligere.

mandag:18.15-20.15

tirsdag: 19.45-21.45

torsdag: 19.45-21.45

lørdag: 12.00-14.00

søndag: 19.30- 21.30

elsker å trene mye, setter kosthold og søvn ganske høyt oppe :)

tar i mot alle råd og tåler kritikk, håper folk har lyst å hjelpe :)

post-2502-14440835476249_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde et skikkelig program jeg fulgte når sessongen var over og det var lite fotball, men for øyblikket med 5 fotballtreninger står jeg uten et program, lurer fælt på hvordan jeg skal kombinere de to idrettene, vill jo ikke bli treig utpå banen heller. så tanken har slått meg om det i det hele tatt er mulig å kombinere de to? om jeg må ta et valg om hva jeg vil statse alt på? takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høres interessant ut :) kjøre full kropp de dagene jeg ikke har fotball vist jeg forstår deg riktig? også ene dagen fart og eksplosivitet og andre dagen styrke. har prøvd en stund å trene 2 ganger noen dager. styrke litt før på dagen også fotball om kvelden, gikk greit i begynnelsen men til slutt var jeg helt ødelagt og fikk influensa :/

da fokuserte jeg på 2 muskelgrupper om gangen + mage an vær gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde du vel kanskje snakke med treneren din om idrettspesifikk trening. Kommer litt an på posisjonen du spiller etc hva du burde trene, hvis du skal fokusere på fotballen da. Det er også forskjell på treningen til en gjennombruddsspiss type Hernandez og Villa enn Panzerspisser type Drogba og Llorente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vel mer en midstopper som vidic, liker best dueller og litt tøffere spill. men er viktig at jeg beholder hurtigheten så jeg ikke blir en rundingsbøye. en personlig trener med god peiling hadde vert midt i blinken. men akkuratt nå har jeg ikke penger til det, de blir brukt på kosthold og kosttilskudd, har ikke akkurat det største budsjettet kan man si. skal på trening nå om ikke så lenge så skal ta og snakke med treneren mine :) takker for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på 100 meter løpere så kan du bli ganske stor uten å nødvendigvis være treg? Har du fått noen tilbakemeldinger om hva du trenger å forbedre deg i? Se feks på Johnny Evans på Manchester united har blitt mye bedre i år etter at han gikk opp noen kilo som gjorde at han klarte seg bedre i duellene mot spesielt feilvendte spisser noe som parkerte han gang på gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bruker du på kosttilskudd hver måned?

Vet at det koster, men det handler bare om prioritering. Jeg er student med 6500 kr utbetalt hver måned, men klarer å bruke 1500 av dem på en trener, Jeg lover du ikke kommer til å angre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duke:

har merket godt at jeg ble bedre i duell spillet og når det gjelder all nærkontakten men merker og at de første 5 meterne ikke går like fort som før, føler meg en del tyngre i beina. og føler at når det kommer til spurte øvelsene er det flere som er blitt raskere en meg.

Lars: jeg går på yrkeskole for tiden. og fikk bare et utstyr stipend på 2000.- i året, så pengene til kosttilskudd må jeg tjene på andre måter. ikke har jeg tid til fast jobb heller. er ikke sikker på hvor mye jeg bruker i måneden, men det jeg kjøper er et 3 kg spann fra proteinfabrikken, cell max fra pf og før trening kre-alkyn hardcore. nesten tom for protein pulver, så vurdere å teste ut pure mammut fra Nordic power: http://www.nordicpower.no/prod.php?id=72

men det jeg jeg lurer mest på er hvordan jeg skal lage et treningsporgram der jeg får tid til fotball og nok styrke:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett noe særlig på det, men kanskje du finner noen nyttige tips hær

http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/trening/page3460.html

Ville ha satset på fotball :) og kjørt styrke 2-3 ganger i uken med fokus på spenst / hurtighet + base øvelser ?

Det samholdet du får med laget er noe jeg ser som mye større verdi en hva det betyr å benke 120kg i en alder av 17 år..

just my 5 cents

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er vel inne på noe der, men begge deler er jo noe jeg elsker å drive på med. vil forsette like mye med styrken som før, men vil at hurtigheten og spensten skal følge med resten av kroppen at den blir holdt ved like den og så jeg ikke blir noe dårligere i fotball pga. muskelbyggingen. mitt mål er nok ikke å bli en svær bodybuilder men person som Greg plitt. fått mye motivasjon fra han karen der:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...