Gå til innhold

Sugar: The Bitter Truth


ubertass

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Det er studier som indikerer at for mye protein kan være med å bidra til metabolsk syndrom, grunnet metabolitter i nedbrytningen. Om dette er publisert enda er jeg ikke sikker på. Nøyaktig hva Lustig sier kan jeg ikke ta stilling til, siden jeg ikke får sett videoen før om noen dager, men jeg tviler på at han sier at BCAA i seg selv gir metabolsk syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at noen har et behov for å trekke frem at folk tar feil, men det er litt morsomt når dette behovet blir så viktig at det ikke lenger er så farlig om det som sies tas litt ut av sin kontekst og dermed endrer litt betydning. :D

Han sier faktisk ganske rett ut at disse fire tingene (BCAA, fruktose, etanol og transfett) går rett til mitokondriene og gir sykdom, og at dette er metabolsk syndrom. Men det hører med til konteksten at dette gjelder når det blir for mye av det, og ikke at disse i seg selv nødvendigvis gir sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...