Gå til innhold

Drinker!


Mads

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sure Føtte :D

Ingredienser:

2 cl vodka

2 cl Jægermaister

2 cl Midori

Coca Cola

Saft av en halv lime

Sourmix

Ellers e eg stor fan av Mojito <3

12 mynteblader,

2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime

2 ts sukker

Knust is

4 cl Bacardi Superior

Myntestilk

Ta mynteblader, lime og sukker i et glass og press ingrediensene sammen med en muddler, en liten trestav for mosing. Har du ingen muddler kan en 0,5 mineralvannsflaske i plast med korken på brukes. Fyll glasset med knust is og tilsett rom og rør godt. Til slutt skal drinkene toppes med litt Club Soda/Farris. Pynt drinken med en myntestilk og server med sugerør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jägermeister + battery = omnomnom

Bacardi grand melon + blå burn (hvit boks med blå flamme) = <3

Hvis du har tilgang på Bacardi Grand melon så anbefaler jeg deg å prøve å blande det med blå curacao (bols blå eller andre varianter) og 7up! Kjempegod sommerdrink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har tilgang på Bacardi Grand melon så anbefaler jeg deg å prøve å blande det med blå curacao (bols blå eller andre varianter) og 7up! Kjempegod sommerdrink:)

Fikk polet her til å bestille inn jeg :) De gjorde det for å se om det var noen suksess, og skulle bestille inn mere om det var det... De har den fortsatt i hyllene sine;P hmm...må prøve den ja, hørtes god ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drinken jeg selger absolutt mest av i baren (utenom vodka battery og den slags) er Sure føtter. Finnes flere måter å lage den på, vi bruker:

1 cl Jagermeister.

1 cl Vodka.

1 cl Bols melon.

1 cl Bols peach.

4-6 cl Sour mix.

Toppes med cola.

En annen som også er god er:

2 cl Barcardi razz.

2 cl Bols peach.

4 cl sour mix.

Toppes med Sprite og grenadin.

Og Lennart:

4 cl Xante.

Ferskpresset lime.

Toppes med Sprite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sours! whiskey sour 2 deler med makers mark (som er en brandy) 1 del sitron og 1 del sirup (evt. med noen dråper angoustora bitter på toppen) ristes med isbiter i shaker.

Man kan kutte ganske mye ned på sirupen for å gjøre den litt "sunnere".

Pisco sour er også fantastisk, samme utgangspunkt, men med pisco (søramerikansk sprit) i stedet for whiskeyen.

Da skal man også ha eggehvitte oppi, noe som jo nesten gjør den til en "byggedrink"!

Ellers er martinis med oliven veldig rent og gir en stilig Bond-attitude :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mangeårig bartender er det en ting som vil være helt avgjørende og steppe up gamet ang drinker betraktelig.

Sourmix: Ta boksen, hiv den i søppla. Asap, dette er en syntetisk ekkel sak med et blandingsforhold mellom surt og søtt, noe som igjen gjør at blir drinken for sur eller for søt kan du ikke regulere det, og du er shit out of luck. Samtidig som den er tilsatt noe som skal etterligne Frothè (som igjen skal være eggehvite) som gjør at drinken skal skumme. Ergo alle drinkene dine skummer og smaker smågodt.

Lag din egen sitron og/eller limejuice og din egen sukkerlage (simple syrup er 1l vann på 1kg sukker) deretter smaker du til ditt forhold utifra hvor søt eller sur lime/sitronen er. Ofte er 4cl surt og 2 cl søtt greit utgangspunkt. Dette gir deg frihet til å justere drinken etter personlig preferanse og utifra hva du lager. OG DET SMAKER 10 GANGER BEDRE, FRISKERE OG RENERE.

Deretter kan du tilsette frothè etter ønske om du vil ha litt skum.

Tommelfingeregel, Sitron til vodkabaserte drinker og lime til rombaserte drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mangeårig bartender er det en ting som vil være helt avgjørende og steppe up gamet ang drinker betraktelig.

Sourmix: Ta boksen, hiv den i søppla. Asap, dette er en syntetisk ekkel sak med et blandingsforhold mellom surt og søtt, noe som igjen gjør at blir drinken for sur eller for søt kan du ikke regulere det, og du er shit out of luck. Samtidig som den er tilsatt noe som skal etterligne Frothè (som igjen skal være eggehvite) som gjør at drinken skal skumme. Ergo alle drinkene dine skummer og smaker smågodt.

Lag din egen sitron og/eller limejuice og din egen sukkerlage (simple syrup er 1l vann på 1kg sukker) deretter smaker du til ditt forhold utifra hvor søt eller sur lime/sitronen er. Ofte er 4cl surt og 2 cl søtt greit utgangspunkt. Dette gir deg frihet til å justere drinken etter personlig preferanse og utifra hva du lager. OG DET SMAKER 10 GANGER BEDRE, FRISKERE OG RENERE.

Deretter kan du tilsette frothè etter ønske om du vil ha litt skum.

Tommelfingeregel, Sitron til vodkabaserte drinker og lime til rombaserte drinker.

Skulle til å spørre hvor man får Sour Mix, men da prøver jeg dette istedet! Takk!

Drinken jeg selger absolutt mest av i baren (utenom vodka battery og den slags) er Sure føtter. Finnes flere måter å lage den på, vi bruker:

1 cl Jagermeister.

1 cl Vodka.

1 cl Bols melon.

1 cl Bols peach.

4-6 cl Sour mix.

Toppes med cola.

En annen som også er god er:

2 cl Barcardi razz.

2 cl Bols peach.

4 cl sour mix.

Toppes med Sprite og grenadin.

Og Lennart:

4 cl Xante.

Ferskpresset lime.

Toppes med Sprite.

Du er bartender? Bare å dele oppskrifter om du vil :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...