Gå til innhold

Styrketrening og p-piller


TheMartine

Anbefalte innlegg

Fisker litt liv i tråden igjen jeg!

Gått på loette i 6 mnd nå, men hatt mellomblødning hver mnd, så bytter nå til Microgynon, som har samme sammensetning av hormoner (sånn i prosent/forhold til hverandre), bare høyere dose. Dette skal overstyre mellomblødningene mine, mente legen. ;)

Har nå pauseuka uten piller, så får se fra mandag!

Noen som har erfaring med microgynon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte Microgynon en periode før for å stoppe mellomblødninger og stygge mensensmerter. Det eneste jeg fant negativt med de var at de ga meg humørsvingninger. Jeg økte når jeg trente og. Nå bruker jeg Oralcon fordi apoteket ikke hadde Microgynon en gang jeg skulle ta ut og siden da har jeg brukt Oralcon, som er helt lik Microgynon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Microgynon en periode før for å stoppe mellomblødninger og stygge mensensmerter. Det eneste jeg fant negativt med de var at de ga meg humørsvingninger. Jeg økte når jeg trente og. Nå bruker jeg Oralcon fordi apoteket ikke hadde Microgynon en gang jeg skulle ta ut og siden da har jeg brukt Oralcon, som er helt lik Microgynon

Var forresten oraclon jeg fikk! apotekdama spurte om jeg ville ha nøyaktig det samme bare et anna merke, og billigere.. Og jeg: "hvorfor skulle jeg ikke det, haha?"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på p-piller i halvannet år, bruker merket oralcon. Trente ikke særlig styrke før jeg begynte på pillene, så kan ikke si noe om det var en forskjell før og etter pillene.

Men har hvertfall ingen problemer med å øke i styrke og muskelvekst selv om jeg går på pillene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har erfaring med microgynon. Det jeg merket med disse var at det var helt umuligt å gå ned i fett% på dem. Sluttet på pillene for å sjekke om det var de som hindret meg, og gjett om det var :eek:

Til tanke på muskelvekst har jeg ikke merket noen ting da ned i fett& var mitt første mål, nå som jeg har pause fra piller så får jeg se etter ferien igjen.

Men slik jeg har hatt det har muskelvekst og microgynon ingen ting å si for hverandre for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på Loette tidligere, men byttet til Oralcon/Microgynon, som er minipiller, etter et år fordi de var rimeligere. Merket ingen bivirkninger når jeg byttet, men det er forskjeller. Har mye mindre menssmerter med de jeg går på nå, samt mindre humørsvingninger og mer matlyst (mer matlyst kan vel forsåvidt være en negativ ting for mange da, men ikke for meg:D) . Har også god fremgang i muskelvekst. Var i grunn ikke klar over at p-piller kan hemme det. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker microgynon, og går alltid ned noen kg i den pillefrie uka, men de kommer fort tilbake igjen etterpå. Har alltid trodd det er pga mensen og den manglende matlysten. Men kan det være p-pillene sin feil at det går sinnsykt treigt å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Jeg bruker microgynon, og går alltid ned noen kg i den pillefrie uka, men de kommer fort tilbake igjen etterpå. Har alltid trodd det er pga mensen og den manglende matlysten. Men kan det være p-pillene sin feil at det går sinnsykt treigt å gå ned i vekt?

Jeg samlet hvertfall mye vann på microgynon - gikk ned tre kilo på to dager da jeg sluttet. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg gikk på Yasminelle i 3-4 år, og var ok sterk, økte ikke mye på tross av ganske mye trening. I desember sluttet jeg på pillene, og etter det har styrken min skutt i været (selv om jeg trente mindre styrke). Jeg gikk i tillegg ned i fettprosent uten å gjøre noe særlig for det. Så jeg mener at p-pillene definitivt holdt meg tilbake på styrken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Kjenner meg godt igjen i det du skriver over her Heavyweight. Men jeg begynte på Yasmin igjen, og da ble jeg svakere, ikk mindre kviser, og ble rundere i kantene. Nå tenker jeg kobberspiral.. noen som har erfaring med det?

Nei, men må du ikke ha født for å få spiral? Flere av mine venninner er godt fornøyde med p-ring og en slik dings som måler temperatur og hvor du er i syklus ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...