Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er en god artikkel som beskriver de forskjellige energikildene fett, proteiner og karbs på en god måte, men det er ingen referanser.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1703

Altså:

forbrenningen vil være mye høyere over dagen om en spiser med kortere intervaller

Kort sagt, dette stoffet (karbohydrater) trenger vi for å leve, tenke, og vedlikeholde kroppen.

Finnes det ikke kildekritikk på iform.no?

Et godt kosthold vises ofte med at det deles opp på mange måltider per dag. En av årsakene til dette er at kroppen faktisk bruker energi på å bearbeide maten vi spiser, så forbrenningen vil være mye høyere over dagen om en spiser med kortere intervaller.

Artikkelen suger.

for dere to ja

Men du terskelen...Jeg spiser ETT måltid om dagen. Jeg tar et par proteinshaker, men i måltidet mitt får jeg i meg godt over 100g protein. Hva mener du er galt med det? Hvordan tror du vi kom oss så langt i evolusjonen? Er jo bare de siste 100- årene vi har hatt kjøleskap, og det er ikke sååå mye lenger vi har hatt mulighet for å kjøle ned ting i hjemmene våre. La oss si at kjøling av mat har vært tilgjengelig i 2000 år. Hva gjorde menneskene tiden før det? Døde de som fluer? Noe sier meg at cro magnon ikke smurte seg matpakke, liksom...

for dere to ja

Det kommer ikke an på hva man mener, det som står der er direkte feil. Ellers så passet ikke den artikkelen inn i hva denne tråden handler om, så jeg flytter de siste innleggene her over i en egen tråd, sånn at denne kan fortsette å handle om medias fremstilling av lavkarbodebatten.

Annonse

Altså:

Finnes det ikke kildekritikk på iform.no?

iform.no har valgt å følge bicep standaren. Bicep standaren er en logaritme skala som hvor krav til kilder synker raskere og raskere jo større bicep man har. Her er en graf for å gjøre det hele litt enklere:

scaled.php?server=33&filename=broscience.jpg&res=medium

Det kommer ikke an på hva man mener, det som står der er direkte feil. Ellers så passet ikke den artikkelen inn i hva denne tråden handler om, så jeg flytter de siste innleggene her over i en egen tråd, sånn at denne kan fortsette å handle om medias fremstilling av lavkarbodebatten.

Hadde vert en dårlig artikkel uansett om det var rett, det mangler kilder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...