Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Nå ble jeg noe usikker på hvor mye kjøtt ei jente skal spise i løpet av en dag. Har lest rundt, men ble ikke klokere egentlig...

Jeg trener relativ tung styrke ca 3 dager i uka, går turer og cardio tar jeg etter lyst og humør.

Jeg må holde meg unna korn, nøtter, raske karbohydrater, meieriprodukter (syrnet går bra) og seff sukker. Havregryn får jeg vann i kroppen av og oppblåst mage. Må spise mest mulig ren mat.

Ca hvor mange gram kyllingkjøttdeig, kyllingfilèt egg, karbonadedeig, storfekjøtt til hvert måltid?

Spiser masse salat med tilbehør og grønnsaker.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5027-hvor-mye-kj%C3%B8tt-skal-jenter-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller liten rolle hvor store porsjoner du spiser, bare du får dekket proteinbehovet ditt....trener du jevnlig, så bør du få i deg fra 1,5gram protein pr kg kroppsvekt :)

Så veier du 60 kg, så bør du få i deg bortimot 100-120 gram proteiner :)

Til hver måltid? Eller i løpet av hele dagen? I dag må jeg ha det inn med teskje :confused: hehe

Hvis jeg har kyllingkjøttdeig pleier jeg å spise 200 g til hver måltid, hvis jeg har filèt spiser jeg èn.

Er det for mye å spise det 3-4 ganger om dagen?

Veier 75 kg, og skal selvfølgelig ned i vekt.

Annonse

Selv nøyer jeg meg ikke med mindre enn 300g fugl/fisk/kjøtt på tallerkenen, men det kommer jo an på hvor mange måltid du spiser i løpet av en dag. Å veie maten på grammet til hvert måltid bør ikke være nødvendig. Bruk heller sunn fornuft og fyll på med grønnsaker, rent kjøtt + hva nå enn måltidet ditt skal bestå av, og spis til du er mett :)

Jeg må holde meg unna korn, nøtter, raske karbohydrater, meieriprodukter (syrnet går bra) og seff sukker. Havregryn får jeg vann i kroppen av og oppblåst mage. Må spise mest mulig ren mat.

Nei, nei, nei............ Du "må" ikke holde deg unna noen av de tingene.

Nei, nei, nei............ Du "må" ikke holde deg unna noen av de tingene.

Joda, og det er en grunn til hver av matvaregruppene:) Men for all del ingen regel uten unntak...

Og til alle som har kommet med nyttig informasjon: takk :)

Annonse

Joda, og det er en grunn til hver av matvaregruppene:) Men for all del ingen regel uten unntak...

Og til de som har kommet med nyttig informasjon: takk :)

Jeg prøver faktisk å hjelpe her så please ikke gå i forsvarsposisjon.

Korn: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du baserer hele kostholdet ditt på det eller har en intoleranse.

Nøtter: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du baserer hele kostholdet ditt på det eller har en intoleranse.

Raske karbohydrater: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du baserer hele kostholdet ditt rundt disse eller har diabetes.

Meieriprodukter: Ikke på noen måter usunt med mindre du har en intoleranse.

Sukker: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du spiser mye av det.

"Ren mat": Et relativt meninsløst utrykk som ikke kan defineres. Utrykket kan variere TOTALT mellom to forskjellige mennesker.

Det å svarteliste masse matvarer uten noen god grunn har aldri, og vil aldri føre til noe bra.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11883916

Intoleranse er en del av grunnene til at jeg ikke kan spise noen av de matvarene, en annen grunn er at jeg ikke klarer å stoppe hvis jeg først har tatt en bit. Jeg følte at jeg ikke trengte å gå i detaljer om det her:) Var mest mengde kjøtt/ proteiner jeg var opptatt av nå.

Jeg er helt enig i det du sier:)

Det er ikke noe som bestemmer mengden kjøtt du skal ha, men mengden proteiner.

MEN når det er sakt: det er viktig å få i seg alle de essensielle aminosyrene, og det dekker kjøtt veldig bra. Spis etter metthetsfølelsen, og fyll opp med grønnsaker.

Siden du vil gå ned i vekt, kan du gjerne legge deg på 2 g protein/d.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...