Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Nå ble jeg noe usikker på hvor mye kjøtt ei jente skal spise i løpet av en dag. Har lest rundt, men ble ikke klokere egentlig...

Jeg trener relativ tung styrke ca 3 dager i uka, går turer og cardio tar jeg etter lyst og humør.

Jeg må holde meg unna korn, nøtter, raske karbohydrater, meieriprodukter (syrnet går bra) og seff sukker. Havregryn får jeg vann i kroppen av og oppblåst mage. Må spise mest mulig ren mat.

Ca hvor mange gram kyllingkjøttdeig, kyllingfilèt egg, karbonadedeig, storfekjøtt til hvert måltid?

Spiser masse salat med tilbehør og grønnsaker.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5027-hvor-mye-kj%C3%B8tt-skal-jenter-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller liten rolle hvor store porsjoner du spiser, bare du får dekket proteinbehovet ditt....trener du jevnlig, så bør du få i deg fra 1,5gram protein pr kg kroppsvekt :)

Så veier du 60 kg, så bør du få i deg bortimot 100-120 gram proteiner :)

Til hver måltid? Eller i løpet av hele dagen? I dag må jeg ha det inn med teskje :confused: hehe

Hvis jeg har kyllingkjøttdeig pleier jeg å spise 200 g til hver måltid, hvis jeg har filèt spiser jeg èn.

Er det for mye å spise det 3-4 ganger om dagen?

Veier 75 kg, og skal selvfølgelig ned i vekt.

Annonse

Selv nøyer jeg meg ikke med mindre enn 300g fugl/fisk/kjøtt på tallerkenen, men det kommer jo an på hvor mange måltid du spiser i løpet av en dag. Å veie maten på grammet til hvert måltid bør ikke være nødvendig. Bruk heller sunn fornuft og fyll på med grønnsaker, rent kjøtt + hva nå enn måltidet ditt skal bestå av, og spis til du er mett :)

"M.Kristine skrev:

Jeg må holde meg unna korn, nøtter, raske karbohydrater, meieriprodukter (syrnet går bra) og seff sukker. Havregryn får jeg vann i kroppen av og oppblåst mage. Må spise mest mulig ren mat.

Nei, nei, nei............ Du "må" ikke holde deg unna noen av de tingene.

"Kirill W. skrev:
Nei, nei, nei............ Du "må" ikke holde deg unna noen av de tingene.

Joda, og det er en grunn til hver av matvaregruppene:) Men for all del ingen regel uten unntak...

Og til alle som har kommet med nyttig informasjon: takk :)

Annonse

"M.Kristine skrev:
Joda, og det er en grunn til hver av matvaregruppene:) Men for all del ingen regel uten unntak...

Og til de som har kommet med nyttig informasjon: takk :)

Jeg prøver faktisk å hjelpe her så please ikke gå i forsvarsposisjon.

Korn: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du baserer hele kostholdet ditt på det eller har en intoleranse.

Nøtter: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du baserer hele kostholdet ditt på det eller har en intoleranse.

Raske karbohydrater: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du baserer hele kostholdet ditt rundt disse eller har diabetes.

Meieriprodukter: Ikke på noen måter usunt med mindre du har en intoleranse.

Sukker: Ikke usunt i det hele tatt med mindre du spiser mye av det.

"Ren mat": Et relativt meninsløst utrykk som ikke kan defineres. Utrykket kan variere TOTALT mellom to forskjellige mennesker.

Det å svarteliste masse matvarer uten noen god grunn har aldri, og vil aldri føre til noe bra.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11883916

Intoleranse er en del av grunnene til at jeg ikke kan spise noen av de matvarene, en annen grunn er at jeg ikke klarer å stoppe hvis jeg først har tatt en bit. Jeg følte at jeg ikke trengte å gå i detaljer om det her:) Var mest mengde kjøtt/ proteiner jeg var opptatt av nå.

Jeg er helt enig i det du sier:)

Det er ikke noe som bestemmer mengden kjøtt du skal ha, men mengden proteiner.

MEN når det er sakt: det er viktig å få i seg alle de essensielle aminosyrene, og det dekker kjøtt veldig bra. Spis etter metthetsfølelsen, og fyll opp med grønnsaker.

Siden du vil gå ned i vekt, kan du gjerne legge deg på 2 g protein/d.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...